האם בטוח יותר לנסוע במודיעין? על פי ועדת התחבורה של העירייה התשובה חיובית. לדברי הוועדה בראשות מחזיק תיק התחבורה בעירייה, חנן ברנשטיין, הנתונים שנאספו במהלך השנה מצביעים על ירידה במספר תאונות הדרכים בעיר.
בין הסיבות העיקריות לכך: התקנת פסי האטה ברבים מכבישי העיר והצבת מדי מהירות אלקטרוניים ברחובות עמק דותן ועמק האלה, שגרמו, על פי הנתונים, ליותר מרבע מהנהגים להפחית את מהירות נסיעתם.
בנוסף, נתונים של דוחות המהירות של המכמונות המוצבות ברחובות עמק בית שאן ועמק החולה מראים כי הנהגים בעיר הורידו את מהירות הנסיעה שלהם באופן ניכר, וכמות הנקנסים בגין נסיעה במהירות מופרזת נמצאת בירידה מתמדת. לדעת חברי הוועדה, נראה כי השילוב בין המרכיבים הוא שיוצר את המשוואה המתאימה להקטנת המהירות ולירידה בכמות התאונות.
הוועדה המליצה לממש את התוכנית להוספת פסי האטה ברחובות עמק בית שאן ועמק האלה, לקדם את הקמת מעגלי התנועה בצומת עמק האלה, דבורה הנביאה ובצומת הרחובות תלתן ודם המכבים, ובחינת האפשרות להציב צגי מהירות במקומות הנדרשים.
"אני מברך את העירייה על העשייה, אבל יש עוד הרבה לעשות", אומר חבר ועדת התחבורה שרון מעוז. "הכבישים לא יהיו בטוחים עד שיסיימו את בניית הכיכרות. בניית פסי ההאטה מבורכת, אבל אסור להגביל אותה רק לרחובות ראשיים ואזורי בית ספר. יש כבישים רבים נוספים שמהווים סכנה".
מפקד משטרת מודיעין, רפ"ק יורם ברינה, התייחס לדברים: "קשה לומר עדיין כי ישנה ירידה במספר התאונות מאחר והשנה עדיין לא נגמרה, אך נכון להיום נראה כי אחוז התאונות עם נפגעים במודיעין אכן ירד. זאת תוצאה של פסי האטה ומדי מהירות, אך גם של אכיפה מוגברת מצד המשטרה וחלוקת דוחות על מהירות. העבודה בנושא תאונות הדרכים אינה של העירייה ואינה של המשטרה. היא של העירייה והמשטרה ביחד. העבודה המשותפת של אכיפת התנועה ושיפור התשתיות גורם לשינוי תרבות הנהיגה בעיר".