אופס, הזמנה לחילול שבת: בציבור הדתי זועמים: צעדת מודיעין השישית, מהאירועים העירוניים החשובים ביותר, תתקיים בשבת (27 בנובמבר), דבר שימנע מהציבור הדתי, המונה כ־30% מכלל הציבור בעיר, להשתתף באירוע.
"לפני שבוע קיבלו הנהגות ההורים בבתי הספר מייל מהעירייה הקורא לנו להשתתף עם ילדינו בצעדת מודיעין", מסביר עמיחי זליג, חבר פורום בתי הספר הממלכתיים־דתיים (ממ"ד). "האירוע יתקיים בשבת ולכן הילדים מבתי הספר והגנים הדתיים לא יוכלו להשתתף בו. אנחנו מחנכים למעורבות ולשיתוף פעולה עם כלל הציבור וזה צריך להיות דגלה של מודיעין. מרגיז אותי שהאירוע לא יתקיים ביום שמתאים לכלל הציבור. הדבר הזה מאוד מצער".
צעדת מודיעין אינה רק הליכה בשבילים, דבר שאנשים דתיים יכולים לעשות בשבת, כל עוד הם לא יצאו מתחום העירוב של העיר. מדובר בהפנינג גדול, הכולל פעילות לכל המשפחה, מתחמי טיפוס, מוזיקה ודוכני מכירה. אנשים דתיים לא יכולים להצטרף לאירוע המשלב בתוכו חילול שבת וממילא הם ייאלצו לצעוד די הרבה זמן רק כדי להגיע למקום האירוע, בשל העובדה שהם לא יכולים לנסוע.
בתחילת השבוע שלח זליג מכתב בעניין לראש העירייה ובו ביקש ממנו להזיז את הצעדה ליום שישי הבא. אז, לדבריו, "נמצאים תלמידי מודיעין בחופשת חנוכה". "אפשר היה למצוא תאריך חלופי שיתאים לכולם", הוא מסביר. "מדובר באירוע גדול וחשוב וגם אנחנו רוצים לקחת בו חלק".
זליג דרש מהעירייה לשקול את שינוי התאריך או לחלופין, להקצות משאבים לארגון צעדה נוספת ביום חול, לא על חשבון יום לימודים, בזמן מתאים עוד השנה, כדי שהציבור הדתי יוכל ליהנות מהאירוע. "נושא המגבלות שלנו כציבור דתי - שהוא שווה זכויות וחובות – צריך להילקח בחשבון", אומר זליג.
מהעירייה נמסר כי תאריך צעדת מודיעין לא צפוי להשתנות: "בעיר מתקיימים שלל אירועים ופעילויות בתחום הספורט, חלקם מתאימים יותר לציבור הדתי וחלקם לציבור החילוני. צעדת מודיעין מתקיימת מזה שש שנים באופן קבוע בימי שבת וכך גם יקרה השנה".