תורמים למדינה: מודיעין, מכבים-רעות מובילה בכל המדדים לגיוס לצה"ל - כך עולה מפרסום נתוני הגיוס הארציים אותם פרסם ראש אכ"א האלוף אבי זמיר. כזכור נתונים אלו אינם זרים לעיר שכן כבר במהלך חודש פברואר האחרון במהלך סיור שערכו נציגי העירייה בבסיסי צה"ל הוצגו בפניהם נתוני הגיוס של מודיעין, מכבים-רעות שהם הגבוהים בארץ. הן בנתוני הבנים והן בנתוני הבנות כאשר לפי הנתונים שפורסמו 94% מכלל בני העיר התגייסו לצה"ל ו-82.4% מבנות העיר התגייסו אף הן לצה"ל.
כזכור לפני מספר שבועות פורסם כי תיכון מכבים-רעות מוביל את רשימת התיכונים הארצית בגיוס לקצונה, אך תיכון זה אינו לבד. גם בשאר התיכונים בעיר יש אחוז גבוה מאוד של חיילים המגיעים לתפקידי קצונה שונים בצבא. בסך הכל 21.9% מבני העיר יוצאים לקצונה לעומת הממוצע הארצי העומד על כ-9%. גם בקרב הבנות העיר יש מגמה דומה, 19% מבנות העיר יוצאות לקצונה לעומת ממוצע ארצי של 7.8%.
ראש העיר, חיים ביבס: "בני הנוער שלנו הם גאוות העיר. אלו נתונים מצוינים שללא ספק אפשר להתגאות בהם, אבל עם זאת צריך לדעת גם לשמור עליהם ואף לשפר עוד יותר. יש לנו נוער מצוין שהקרדיט לכך מגיע בעיקר להורים ולמערכת חינוך העירונית שהיא מהמובילות בישראל וזה בא לידי ביטוי גם בגיוס לצבא. אנחנו צריכים להוות דוגמה ומופת לכל הערים בארץ נגד השתמטות ונגד סרבנות מצד אחד, ובעד גיוס לצבא ותרומה למדינה עד כמה שאפשר מצד שני"