גם הילדים יכולים: כחלק מתוכנית הלימודים, של המועצה המקומית חבל מודיעין, וכחלק מתוכנית מ.ש.ק, מוצאים עצמם ילדי המועצה כפועלים של הסביבה. המטרה העיקרית הינה קידום מודעות התלמידים לבעיות איכות הסביבה באזור מגוריהם ושילובם במאמצים לשמירת איכות הסביבה בקהילה המקומית -סובב נחל נטוף. במקביל רוכשים הילדים ידע בנושא שימור הנחל, ערכים סביבתיים ,מיומנויות בסיסיות ומחויבות לשמור על הסביבה .
מעטים הם הנחלים ההרריים המשמרים את התוואי והמופע הטבעי שלהם בתחום מחוז המרכז. בין היפים בהם מצויים נחל נטוף שעובר בין ישובי המועצה האזורית חבל מודיעין: חדיד, כפר טרומן, כפר רות ובית נחמיה. הייחודיות של הנחל מתבטאת בין השאר בתוואי המעניין שלו, בנוף המשומר ובעיקר בחלוקי הנחל הטבעיים ששזורים לאורכו. הנחל מיובש מרבית השנה ובחורף הוא מתמלא בגשמים.
כל ילד לומד על הצמחייה אשר צומחת סביב הנחל, על בעלי החיים שנמצאים באזור, ועל חשיבות שיקום הנחל לסביבה ובמקביל פועל פיסית כחלק מתוכנית המועצה לשיקום הנחל. כמובן, שאל הילדים מצטרפים, מעבר לצוות החינוכי, אנשי מקצוע מן המועצה, ובעיקר הצוות המיומן של האגף המוניציפאלי אשר בראשו עומד יובל לובטון.
יובל לובטון: "הנחל היה מוזנח ומלא פסולת עד לא מזמן. המועצה, כחלק מתפיסת הקיימות שלה, השביחה את הנחל וביצעה הרמת נוף, כאשר לפי התוכנית, בתי הספר אמורים לתחזק את הנחל ולשתול עצים וצמחייה טבעיים. כל בית ספר בוחר עץ אחר ומתמקד ביתרונות שלו וזאת, בכדי להחדיר צמחיה ארץ ישראלית מתאימה ולא צמחיה משתלטת. הילדים לוקחים שקיות זבל ומבצעים ניקוי בתוואי הנחל והכל על מנת להנחיל להם את הערכים הסביבתיים הנדרשים".
סמדר הכהן, מנהלת מחלקת איכות הסביבה: "כחלק מהליך שיקום הנחל, כנקודת ריכוז, של כיתה בטבע, הילדים הקימו פסל סביבתי מצמיגים שמלאים בפסולת מצופה, וכאן יערכו השיעורים, במקום ראוי ומוצל לפעילויות למידה. המקום ישמש גם את ציבור המטיילים. זו דוגמא קלאסית של ישום נכון של תוכנית אמץ אתר, אשר במסגרתה כל ישוב וקהילה מאמצים אתר בטבע ומסייעים לטפל בו".
יובל לובטון מוסיף: "השלב הבא הינו לתכנן תוכנית מסודרת עם כל הרשויות בכדי שזה יהפוך להיות איזור תיירותי ואפילו לשלב את גורמי חוץ כמו רשות שדות התעופה ובסיס בית נבלה שהנחל עובר בשטחם. פרויקט של נחל נטוף הינו פרויקט מתמשך וכל מערכת החינוך נרתמה לעניין כולל החינוך המיוחד במישרים. העובדים של אגף מוניציפאלי, משולבים וזה נותן להם תחושה של עשייה למען הקהילה, מעבר לתפקידם המקצועי הרגיל".