בדרך אמנותית: בימים אלה עובדים בני הנוער בשוהם על פרוייקט "כן לאמנות לא לאלימות". במסגרת זו מגבשות קבוצות המנהיגות הצעירה ביישוב מיצגים ופרויקטים אמנותיים שונים, בליוויים של אמנים ומעצבים מקומיים, במחאה על תופעות האלימות לסוגיה. את הפרוייקט, שהוא חלק מפעילות חמש נוער, מרכזת המעצבת איה ברנהרד-רבסקי והוא מתקיים במסגרת תכנית "יישוב ללא אלימות" בשוהם, בתמיכת שותפות 2000 שוהם-וונצואלה.
איה ברנהרד-רבסקי: "המוטיב שנבחר לתערוכה השנה יהיה "מנורה אדומה", שמסמלת אזהרה מפני מקרי אלימות ואת השבריריות של המערכות החברתיות בגיל הנעורים, לעומת האור שמייצרות קבוצות מנהיגות והכוח שלהן".
מחמש נוער נמסר שהחודש התחילו קבוצות המנהיגות לגבש את הקונספט המרכזי לעבודתם, ביחד עם האמנים המנחים אותם: איה ברנהרד-רבסקי מנחה את מועצת הנוער היישובית והמד"צים של הבית הסגול בפרויקטים של אמנות פלסטית. מעצבת האופנה מאיה שאול עובדת עם בנות שכבת י"א בבני עקיבא, חרש הברזל, זאביק גוטליב עובד עם חניכי קורס המד"צים של הצופים, עונית גבאי מנחה את שכבת י' בנוער העובד והלומד בעבודת אמנות פלסטית בשילוב תרפיה.
תמר שחר מחמש נוער עושה פרוייקט צילום עם שכבת ח' בקבוצת "מנהיגות עם שורשים" של הסוכנות היהודית ואביטל כנעני, רכזת מגמת האמנות בתיכון שוהם עובדת עם תלמידי המגמה על פרוייקט בתחום האמנות הפלסטית. בנוסף יעבדו עם בני הנוער הקרמיקאית דבורה סובר והצלם עדו רוזנטל.
תערוכת תוצרי הפרוייקט תוצג במרכז אמנויות הבמה בחנוכה. בפתיחה החגיגית יועלה קטע מחול מקורי, שעוסק בנושא האלימות, שהוכן על ידי רקדניות מרכז חמש למחול בהדרכתה של דולי זורניצר.
קרן פורטה, רכזת מנהיגות צעירה בחמש נוער ציינה שבערב הפתיחה של התערוכה, נר ראשון של חנוכה, יוזמנו בני הנוער של שוהם להדלקת נר וייצרו כוח "באנו חושך לגרש" בכל הקשור לאלימות ומיגורה בשוהם.
תמונות ותוצרים מהתערוכה יועברו כחלק משותפות 2000 שוהם-ונצואלה, למרכז הנוער בקרקאס, במטרה לקיים שם מהלך דומה, שתוצריו יישלחו לישראל.