תחת שמי ים התיכון: "לכלב נעים יותר מאשר לי. לו לפחות יש מלונה, ובשבילי, שום דבר", כך אומרת ל', מאבטחת באחד מגני הילדים במודיעין. ל' נאלצת להעביר את יום העבודה שלה, הנמשך משעות הבוקר המוקדמות ועד לאחר הצהריים, בחוץ, תחת השמש הקופחת, מאחר ואין במקום עמדת שמירה מסודרת.
"איך אני יכולה להתמודד?", אומרת ל'. "בחמסין שהיה לאחרונה, שהביא איתו הרבה אבק, העברתי את כל היום בחוץ, מבלי אפשרות אפילו להיכנס פנימה אל תוך גן הילדים עצמו מפני שמנהלת הגן לא מאשרת לי להיכנס אליו, אפילו כשחם".
ניסית להסביר לה את המצב? "היא אמרה לי שאסתדר איכשהו, או שפשוט יורידו את האבטחה. אחראי האבטחה אמר לי לא להתייחס לדבריה ולהיכנס בכל זאת. אבל גם אם אשב בפנים, אלה לא תנאים מתאימים למאבטחת. אני לא יכולה להשאיר את החצר ללא אבטחה".
לדברי ל', מאז תחילת השנה התחלפו מספר מאבטחים בגן, מכיוון שאף אחד לא מוכן לשמור על הילדים בתנאים האלה. "אני לא מוכנה להמשיך אם לא יסדרו את המצב, וגם לא מתכוונת לשבת עם מטריה בחוץ. אם זה יימשך כך, אעזוב את המקום ואלך".
מחברת האבטחה נמסר בתגובה כי היא לא אחראית על הקמת עמדת שמירה, אלא העירייה. "במקרה המדובר, אנו פועלים יותר משנדרש מאיתנו. סיפקנו למאבטחת כיסא ושמשייה. לא מנענו ממנה להיכנס לגן, אך זה נתון לשיקולי הנהלת הגן. אנו משתדלים לעשות כמיטב יכולתנו על מנת להיטיב את תנאי עבודתם של השומרים".
הנהלת הגן מסרה בתגובה כי המבנה שייך לעירייה, ושבאחריותה לדאוג לעמדת שמירה. "המאבטחת פנתה אלינו בתלונה שקשה לה לאבטח בתנאים האלה, אך היא לא תוכל לשבת בפנים, מכיוון שזה לא בטיחותי מבחינת הילדים". מהעירייה נמסר בתגובה כי למרות שמדובר בגן פרטי היא תפעל מול הנהלת הגן, על מנת להבטיח תנאים נאותים למאבטחים במקום.