ההצלחות והעיכובים: "בראש ובראשונה אני גאה על סיום העבודות בוואדי ענבה והפעלתו", אומר חיים ביבס כשהוא נשאל על התלחותיו השנה, "הפתיחה בפסח, לאחר כל הסאגה שליוותה את בניית הפארק, הוכיחה את עצמה. אני מסייר במקום ורואה תושבים שנהנים מהפארק ומהסירות וזה ממלא את ליבי. לאחרונה השגנו תקציב של שלושה מיליון שקל וחצי להמשך הפיתוח וההצללות. זה אומר שנכניס למקום עוד אטרקציות, נוכל להצליל את הפארק ולדאוג שיהיה בו כל מה שצריך".
אתה יודע שתושבים רבים לא נהנים מהפארק בשל היעדר הצל? "אני יודע, אבל תארי לך מה היה קורה אם היינו מחכים להצללות ארבעה או חמישה חודשים נוספים ובינתיים לא פותחים אותו. נשפר תוך כדי תנועה עד שיהיה בפארק הכל".
במקום השני הוא מונה את בריכת השחיה: "בניית הבריכה נתנה פיתרון לצורך אמיתי של תושבי העיר ב-14 השנים האחרונות. עד היום רוב התושבים לא קיבלו את השירות הזה בתוך העיר והיינו צריכים לסייע. אני שמח לראות שיצרנו אטרקציה. 1,000 איש עוברים בבריכה ביום ממוצע. מבחינתי, לקחת פרויקט שכולם פחדו להיכנס אליו והעדיפו לגלגל ליזמות פרטית, לגייס לטובת העניין יותר מ-24 מיליון שקל מגורמים ממשלתיים ולא ממשלתיים, ולהקים בריכה, זו הצלחה גדולה".
תושבים לא רק נהנים מהפיתוח. נסה להיכנס לרחוב עמק זבולון. כל הרחוב הפוך בשל הבנייה הבלתי נגמרת שם. "אני יודע שלא נוח לתושבים אבל אנחנו עושים בעמק הזה טיפול שורש כדי לייצר את הדבר הטוב ביותר. אני מעריך שהפארק יהיה מוכן בנובמבר, הגינון וכו' בסביבות פברואר והכבישים עד סוף השנה". באשר לאיזור התעסוקה, אומר ביבס: "הצלחנו להניע את אזור התעסוקה ולייצר למקום מינוף, ולראות סוגים שונים של מעסיקים המבקשים להגיע למקום, גם מתחומי הלוגיסטיקה אך גם בתחום ההיי טק וההנדסה. אני מעריך שבתוך כשלוש שנים האזור הזה יהיה פעיל ויהיה בו את כל מה שצריך. תושבים שירצו לעבוד ליד הבית, יוכלו למצוא כאן עבודה".
וממה התאכזבת? "לשמחתי, מעט מאוד איכזבו אותי ברמה האישית. המקרה של אלכס וינרב הוא מקרה מיוחד. זה אדם שבאמת ובתמים קיבל ממני את כל החבלים, הקשירות והאומגות כדי לרדת מהעץ שעליו הוא טיפס. לצערי הרב הוא בחר להיסחף אחרי אחרים, שגרמו לו לחשוב שהוא פועל נכון".
התאכזבת ממנו? "התאכזבתי, אבל זו הפוליטיקה". (תגובת וינרב: "ביבס לא עמד בהתחייבויותיו לגבי קיום ההסכם הקואליציוני, שנתן אפשרות לשרת את הציבור בתחום הסביבה. שנה וחצי הפצרתי בו לכבד את שחתם אך הוא סירב. לאחר שאפשרתי לו הארכה של עוד 21 יום ועוד עוד חודש, הוא סירב לכבד את ההסכם עליו חתם ואז הבנתי שחיים ביבס איננו מעוניין בשירותיי").
התאכזבת גם מאמנון מרחב עד כדי כך שגרמת לו לפרוש מהחיים הפוליטיים? "אמנון הוא יריב פוליטי לשעבר ואנחנו בקשרי ידידות טובים מאוד. הוא היה מועמד פוליטי ראוי יותר מכאלה ואחרים, ואחרי הבחירות קרה מה שקרה. הוא החליט אחרי הרבה מאוד שנים בעשיה לקחת פסק זמן. ברמה האישית, דווקא אחרי הבחירות התקרבנו והסתייענו זה בזה. אני נעזר בו כדי להקים את בית הספר הדמוקרטי ושומע את דעתו בעניינים שונים. יש לו ניסיון פוליטי ומוניציפאלי רב, שהיה יכול לתרום לנו בעיר, ואני מעריך שבעתיד נסתייע בכך". (תגובת מרחב: "חיים ניסח את הדברים יפה מאוד ואין לי מה להגיב על זה").
ולמי תאחל גמר חתימה טובה? "אני אתן את רשימת האנשים שאני רוצה לאחל להם גמר חתימה טובה. את אלה שלא, שינחשו לבד. בראש ובראשונה אני רוצה לאחל שגלעד שליט ישוב הביתה. אני מקווה שהוא יהיה איתנו בהקדם, יחד עם יתר השבויים והנעדרים. אני רוצה לאחל גמר חתימה טובה לאשתי ולילדים המתוקים שלי. וגם שתהיה להם שנה טובה, שנת בריאות ואושר. לצערי, כנראה שגם השנה איעדר מהבית שעות רבות. פעם בשבוע אני משתדל לצאת מוקדם מהעיריה, בארבע, כדי להיות עם הילדים, ואז אני מתפקד כאבא לכל דבר: שיעורי בית, הסעות לחוגים וכל מה שצריך. בשבתות אני מקדיש להם את כל הזמן שבעולם. הם רגילים לכך שאני בפעילות ציבורית, הם גדלו לתוך זה. הם יודעים שכאשר הולכים עם אבא ברחוב, אנשים ניגשים ומדברים".
ועוד ממשיך ביבס: "אני רוצה לאחל גמר חתימה טובה למשפחת דהן, חברי הילדות שלנו. אנחנו הולכים יחד מהגן, דרך בית הספר והצבא ועתה, כשהם גרים בבית חשמונאי, אנחנו משתדלים להיפגש איתם בשבתות, לארח או להתארח. כשהם באים אלינו, אני מבשל עבורם את כל הארוחה – מהסלטים, דרך הדגים והמנות העיקריות ועד לקינוח. אני רוצה לאחל גמר חתימה טובה לאלכס וינרב, למרות כל המשקעים. כך גם לכל החברים במועצה, לכל מחזיקי התיקים, לסגנים שלי, לעובדי העירייה שעובדים קשה מאוד כדי שנהיה היכן שאנחנו, וגמר חתימה טובה לכל התושבים".