אין עם מי לדבר: ילדים הסובלים מקשיים בדיבור, ששובצו לאחד מגני החינוך המיוחד במודיעין, לא יוכלו ככל הנראה לקבל עזרה לבעייתם בשנת הלימודים הבאה. הסיבה: עקב מחסור בקלינאיות תקשורת ייתכן ולא תשובץ בגן אחת כזאת.
"זאת פשוט שערוריה", אומרת פעילה בעיר בתחום החינוך המיוחד. "העירייה צריכה להתאמץ ולמצוא קלינאית מתחת לאדמה אפילו, כי זה המפתח לקידום הילדים. הכי פשוט זה להגיד שיש מחסור ארצי. אבל אם יש מחסור אז צריך לטפל בו – שיכשירו את הגננות או שיביאו קלינאיות מערים אחרות. להשאיר גן לילדים עם קשיי שפה בלי קלינאית זו בדיחה עצובה נורא".
יש לציין, כי גני החינוך המיוחד בעיר אינם מוגדרים כגני שפה בלבד ומשולבים בהם בעיות תקשורת שונות כמו ליקויי שמיעה, עיכוב ההתפתחות, בעיות התנהגות, קשיים בדיבור ו־PDD בדרגות שונות. עבור רבים מהילדים במסגרות האלה הטיפול השפתי על כל היבטיו מלווה את הפעילות החינוכית לאורך כל יום הלימודים, וקלינאית התקשורת מהווה חלק אינטגרלי מצוות הכיתה, הן בפעילות קבוצתית ובעיקר בעבודה פרטנית של פיתוח השפה ויכולת החשיבה.
כמו כן במתן הכוונה להורים והצוות בתוכנית עבודה עם הילד כגורם המקצועי בתחום השפה. היעדרותה של קלינאית תקשורת ממסגרת כזו, עלול ליצור מצב אבסורדי עוד יותר בעקבות עמדה של קופת החולים כי אם הילד במסגרת שפתית שאמורה לתת לו קלינאית תקשורת הוא לא יקבל את השירות הזה מקופת החולים.
מהעירייה נמסר כי שיבוץ הצוותים הפרא רפואיים בגני הילדים הוא באחריות משרד החינוך. וכי מדובר בבעיה מוכרת וארצית של מחסור בקלינאיות תקשורת.
ממשרד החינוך נמסר כי אכן קיים חוסר במועמדות לתפקיד קלינאיות תקשורת במערכת החינוך ככלל. מחסור זה מלווה אותנו זו שנה שנייה ולכן בחצי שנה האחרונה נעשים מאמצים לגיוס כוח אדם באמצעות מכללות, אוניברסיטאות ופרסום אינטרנטי. אנו תקווה שנוכל לגייס מספיק קלינאיות על מנת שיוכלו לתת מענה נרחב לכלל הגנים.