לא נקי, לא נעים: אימהות המגיעות לסניף טיפת חלב במתחם הקרוואנים במודיעין נאלצות להתמודד עם הזנחה של המקום. המשימה הבסיסית של דאגה לבריאות והתפתחות התינוקות והילדים מתבצעת, למרבה האירוניה, בתנאים ירודים במבנה יביל וצפוף ללא נגישות לעגלות.
"הגעתי לראשונה לטיפת חלב שנמצאת בקרוואן לפני חמש שנים עם בתי הגדולה", מספרת רחלי רוזט ממודיעין. "האחיות במקום מקסימות והטיפול הביא אותי לשוב הנה עם בני הקטן בן שבעת החודשים, אבל הופתעתי לראות איך שבמשך חמש שנים שום דבר לא השתנה. בזמן שכל הקרוואנים מסביב פונו או שופצו, דווקא טיפת חלב,
"המקום שאמור להיות מוגן ולהעניק טיפול לתינוקות רכים, סובל מהזנחה, תחזוקה ירודה, מזגן לא תקין, צעצועים שבורים ובלאי חמור. התנאים מאוד לא נעימים ואיש לא מתקן כי כל הזמן הם מחכים שיחליפו להם את המבנה".
בנוסף, המבנה והמיקום אינו מותאם לשירות של ציבור האימהות והעגלות.
"אין חנייה קרובה", מספרת אם נוספת "ואין בעצם כניסה עם העגלות. אם לא מצאת חנייה צמודה, את נאלצת לטפס עם העגלות במדרגות והביקור הופך לטירחה ומשימה מאוד לא פשוטה. אפילו בכניסה עצמה אין רמפה אלא מדרגה ובקושי אפשר להיכנס עם עגלה".
"את יושבת עם הילד במקום ואת לא יכולה לתת לו לזוז", אומרת רוזט, "אני לא מרשה לו להיות על הרצפה במקום, זה פשוט לא בטיחותי. הצעצועים במקום לא במצב סביר. ואני פשוט מחזיקה אותו על הידיים כל הזמן, ולפעמים צריך לחכות שם זמן ממושך אחרי חיסון, כך שבחדר הצפוף יושבות חמש נשים עם עגלות ותינוקות במצב מאוד לא נעים".
בעקבות הביקור האחרון שלה במקום החליטה רוזט לפנות לעירייה ולמשרד הבריאות על מנת לשנות את המצב ולדווח על ההזנחה. במכתבה היא מבקשת למצוא מבנה הולם לתחנת טיפת חלב למען התינוקות ולמען האחיות המסורות העובדות במקום. במכתבה היא מסבירה כי "אני אישית לא מחליפה בשום הון שבעולם את אחות טיפת חלב שלי, ואני חושבת שאתם גורמים עוול לאותן נשים שעובדות קשה מאוד בתנאים מוזנחים".
מעיריית מודיעין נמסר בתגובה כי: "העירייה מודעת למצוקת המקום של טיפת חלב מזה תקופה ארוכה. ראש העירייה, חיים ביבס, הנחה את גורמי המקצוע בעירייה לאתר מקורות תקציביים או מבנה חלופי".
מממשרד הבריאות נמסר כי באחריות המשרד לדאוג לכוח האדם הרפואי והציוד, דבר שאינו חסר בתחנה. באחריות הרשות המקומית לדאוג למקום הולם. במשרד קיימו פגישות עם הרשות המקומית לקידום הטיפול במבנה.