"אני יכול לעשות לך רק טוב": מבוכה בחברה גדולה במודיעין: עובדת בחברה הגישה לפני כשבוע תביעה בבית הדין לעבודה נגד בכיר בגין הטרדות מיניות. בנוסף, העובדת תובעת גם את החברה עצמה על כך ש"בניגוד לחוק לא מונה לחברה ממונה להטרדות מיניות". העובדת דורשת מיליון שקל פיצוי וכן ביטול כל הליכי הפיטורים שננקטו נגדה עוד בטרם הגשת התביעה.
התובעת, שהגישה את התביעה לבית הדין באמצעות משרד עורכי הדין של עו"ד שלמה בכור, דורשת בנוסף, לפטר את הבכיר שפגע בה לדבריה, וכן את השבתה המיידית לעבודה.
התובעת, שעובדת בחברה משנת 2007, טוענת כי העבירות בוצעו בה לכאורה לפני כשנתיים, במהלך שנת 2008. וכך נכתב בכתב התביעה: "עיקר עניינה של תביעה זו הינה בהטרדות מיניות קשות ביותר שהטריד הנתבע את התובעת תוך ניצול מרותו וסמכותו. כל זאת כאשר בחברה יודעים אודות ההטרדות המניות אותן עברה התובעת ועובדות אחרות בחברה, אך איש אינו עושה מאומה".
על פי כתב התביעה, "הטרדות אלו הגיעו עד כדי כפיית אקט מיני מלא וכפיית הבכיר על התובעת בליטוף גופה, נשיקות, התחככויות ומעשה אוננות".
התובעת מפרטת בכתב התביעה הערות בעלות אופי מיני שנאמרו לה לכאורה על ידי הבכיר וכן מעשים בעלי אופי מיני שבוצעו בה לטענתה. "בערך בתחילת 2008 החל הבכיר להרבות בפגישות מחוץ למשרד אליהם ביקש כי התובעת תצטרף", נכתב בכתב התביעה. "בנסיעות אלו החל הבכיר לפנות ישירות לתובעת במילים: 'את בחורה צעירה', 'לי יש ניסיון', 'בואי נלך לצימר', 'לא ניסית מספיק בחיים', 'אני יכול לעשות לך רק טוב', 'את לא תצטערי על זה' , 'אף אחד לא צריך לדעת', וכדומה.
על פי כתב התביעה, לאחר שהתלוננה אצל בכירים בחברה על יחסו של אותו בכיר אליה, הוא החל למרר את חייה: "הנתבע מידר את התובעת מתפקידיה ומישיבות עבודה שוטפות. הכפיש אותה מקצועית גם אצל גורמים מקצועיים אחרים מחוץ לתאגיד אשר מכירים את התובעת באופן אישי ואת יכולותיה המקצועיות, המריד כנגדה את העובדים, החל לצעוק עליה ולהשפיל אותה חמורות, העלים והעליב את התובעת. בכל הזדמנות 'שבר את מילתה' אל מול העובדים תחתיה. מסמכים בנושאים שהיו בטיפולה לא הגיעו אליה וכן ניהל מולה מלחמת התשה בה הוא מפיץ אין ספור מיילים, מכתבים וטענות במטרה ליצור את הרושם שאינה מבצעת את עבודתה כראוי".
הבכיר הודיע בתגובה כי "כתב התביעה הגיע לידיי זה עתה. עצם ומועד הגשת התביעה הם תולדה של נקמנות גרידא. התביעה הוגשה לאחר שינוי ארגוני שבוצע בחברה למורת רוחה של התובעת ולאחר שלאחרונה דובר איתה על הפסקת עבודתה. בשל ביקורת פנימית וציבורית על תפקודה היא החליטה לתבוע אותי ואת החברה. מדובר בתביעה הזויה ונקמנית בשל השינויים המבניים שנעשו בחברה. לאחר שאעיין בה באופן יסודי ואתייעץ עם באי כוחי, אמסור תגובה מפורטת ואשקול את צעדיי בנושא".
תגובת החברה: "כתב התביעה רצוף באי דיוקים רבים, אך מאחר וטרם הספיקה החברה לגבש כתב הגנה משפטי, נוכל להצביע כעת על חלקם בלבד. כל ניסיון לקשר בין הצעדים המקצועיים שנקט הדירקטוריון לשם שיפור תפקוד החברה לבין כל נושא אחר, פסול וחסר שחר לחלוטין. בעקבות הגשת התביעה התכנס דירקטוריון החברה לישיבה מיוחדת בנושא. חברי הדירקטוריון הביעו תמיהה על מועד הגשת התביעה והקישור שלו לשינוי ארגוני שמתרחש בתקופה האחרונה בחברה".
הכתבה המלאה מתפרסמת בסוף השבוע ב"ידיעות מודיעין".