לא מעט ישראלים עצרו ביום שני השבוע את נשימתם בחרדה כאשר השמועות על פציעתו הקשה של הזמר המזוהה כל כך עם העיר, עידן עמדי, החלו להסתובב ברשתות החברתיות. שעות ארוכות לפני ההודעה הרשמית כבר פרסמו רבים קריאות להתפלל לשלומו של עידן בן טובה, אחרי שטיל נ"ט פגע בבניין בו שהה, ביום שאחר כך התברר כאחד הקשים עד כה שידע צה"ל במלחמה, עם הרוגים ופצועים רבים.
4 צפייה בגלריה
עידן עמדי
עידן עמדי
עידן עמדי
(צילום: מתוך עמוד האינסטגרם)

ההודעה הרשמית היתה חריגה כי הצבא אינו נוהג לעדכן בנוגע לזהותם של הפצועים, אולם הפעם היה מדובר לא רק בזמר ושחקן אהוב ומוכר, בין היתר גם בגלל השתתפותו בסדרת הטלוויזיה 'פאודה', שזכתה להצלחה בינלאומית, אלא גם בפנים המזוהות של מלחמת 'חרבות ברזל", לא פחות מדובר צה"ל, תת־אלוף דניאל הגרי.

"מחכים לאהובינו"


"הוא ניצל בנס", אומרים השבוע מכרים שנמצאים ליד מיטתו. "היו לו הרבה מאוד רסיסים, כאשר רסיס גדול במיוחד היה בבית החזה, אבל הוא שלם לגמרי".

4 צפייה בגלריה
עמדי עם אמא של גדעוני
עמדי עם אמא של גדעוני
עמדי עם אמא של גדעוני
(צילום: נתנאל תבל)

"בלי קשר להיותו משפחה, זה האיש הכי אכפתי, דואג ואוהב את המדינה, הדגל ואוהב כל אדם", אמר השבוע ל"mynet ירושלים" שדרן הרדיו אלעד עמדי, בן דודו של עידן. "הכי מדהים זה שכמו שכולם מכירים אותו באישיות דרך ההופעות וגם בטלוויזיה, זה האיש! שום שוני, מסכה או משחק. זה האדם. הכאב גומר אותי, ואני מאחל לו רפואה שלמה, שיחזור למשפחה וגם לבמות ושרק ייצא מזה. זה אח שלי בתוך הנשמה. אני אוהב אותו אהבת אמת. אני מקבל עשרות טלפונים שאנשים רוצים לעזור ולתת ולהתפלל למענו. אנשים בכירים ופשוטים מתקשרים ורוצים רק שיהיה לו טוב. הוא גאווה ענקית לכולנו".
המוזיקאי איציק ריקן, שניגן עם עמדי בתחילת דרכו, קיבל גם הוא בחרדה את הבשורה על פציעתו. "אני פשוט עם כאבים בעצמות ובלב רק מלחשוב על מה שקרה", הוא אמר השבוע, "אבל אני מלא אופטימיות בע"ה שהוא ייצא מזה כלא היה. כולנו מתפללים לשלומו ומחכים לאהוב ליבנו.
"לפני שנה בערך הופעתי ב'זאפה' בפעם הראשונה, הופעת יחיד שלי, ושאלתי אותו אם יש סיכוי שהוא יבוא ויתארח אצלי ונעשה יחד נאמבר. 'תן שנייה', הוא ענה לי, 'מה אתה משוגע? ברור חייטלוך'. בכורדית זה חיים שלי - ככה הוא קורא לי. מאז אני מתארח אצלו בהופעות".

מסר מהחזית


עמדי (35) מתגורר כיום עם אשתו וילדיו בנווה אילן, אחרי שחיפש במשך זמן רב בית בעיר. הוא גדל בשכונת פסגת זאב ופרץ אל חיינו כשהשתתף בתוכנית 'כוכב נולד' עם שירו המקורי 'כאב של לוחמים', שהתקבל מייד על ידי הקהל, וגם עכשיו, כמעט עשור וחצי אחרי, מושמע רבות ברדיו.

קראו גם:

בניגוד לאומנים אחרים, שחלקם תרמו את כישוריהם כדי לעודד מפונים וחיילים בשטח ואילו אחרים דווקא בחרו להסתייג מפעולות צה"ל בעזה ולחתום על מכתבי גילוי דעת בינלאומיים, עמדי היה שונה בנוף. מייד עם פרוץ המלחמה עמדי, לוחם בהנדסה קרבית, עלה על מדים ונכנס לעזה. הוא לא רק נלחם אלא גם השתמש בפרסומו כדי לשגר מסרים של עוצמה ועידוד לעורף.

4 צפייה בגלריה
בני הדודים אלעד ועידן עמדי
בני הדודים אלעד ועידן עמדי
בני הדודים אלעד ועידן עמדי
(צילום: נתנאל תבל)

כשהוא ויחידתו תקפו את אחד היעדים בעזה הקדיש עמדי את המתקפה "למען אחינו ואחיותינו שנטבחו בשביעי לעשירי. אנחנו ניקום דמם".
רק לפני כמה ימים הוא עורר ביקורת מצד כל מיני כותבי טורי דעה כאשר ביקש ממי שאין לו מה לומר לשתוק. "אחרי 90 ימים של לחימה, אנחנו ממשיכים להשמיד את מרחבי השיגור ואת המוסדות השלטוניים של ארגון הטרור החמאס. אני מצטרף לאחיי המילואימניקים בקריאה לכל הפוליטיקאים, לכל גופי התקשורת ובכלל לכולם, לכל מי שאין לו משהו טוב או מאחד להגיד – פשוט סתמו ת'פה. עם ישראל חי".

לוחם עם לב זהב


לא רק חברים למקצוע מספרים על אדם שהפרסום וההצלחה לא עלו לו לראש ועל חיבור עמוק לחיילי צה"ל גם ביומיום. "את עידן פגשתי לראשונה לפני כ־8 שנים באירוע התרמה לפרויקט 'ארוחה 10' לזכרו ולהנצחתו של בן הזקונים שלנו ליאל ז"ל", מספרת השבוע מזל גדעוני, אמו של סמ"ר ליאל גדעוני ז"ל, שנפל ביומו האחרון של מבצע 'צוק איתן'. "ליאל כילד היה מבקש להכין לו כל בוקר כריך או שניים נוספים, 'כי יש ילדים ששוכחים' כפי שהיה מסביר לנו, ובאמצעות המיזם אנחנו ממשיכים את דרכו.
"עידן נרתם מדי שנה להגיע ולהופיע בהתנדבות באירוע ההתרמה לפרויקט לזכר ליאל. מההתחלה היה בינינו חיבור חזק ומרגש. באחד המפגשים עידן אמר לי: 'בכל פעם שאני רואה אותך, אני רואה את אמא שלי, ואני יודע שאם חלילה יקרה לי משהו, אמא שלי תרגיש בדיוק כמוך'".

4 צפייה בגלריה
עמדי מתארח בהופעה של ריקן
עמדי מתארח בהופעה של ריקן
עמדי מתארח בהופעה של ריקן
(צילום: נתנאל תבל)

גם הרב אור זיו, שמנהל את המיזם, מספר על אחוות לוחמים מרגשת במיוחד. "אחרי שבשנה הראשונה הכנו 40 כריכים ביום והביקוש עלה, רצינו להעלות למודעות את הפרויקט, שיראו ויתרמו. פניתי לכמה אנשים בתקשורת, בפוליטיקה ובספורט, וביניהם היה גם עידן. הוא היה הראשון ששלח קטע וידיאו קצר שבו הוא ביקש להמשיך את החיוך של ליאל ולרתום את כולם.
"הוא עשה את זה לא כי הוא היה חייב אלא כי הוא ממש רצה לעזור. הוא לא הכיר אותי בכלל. אחרי שנתיים קיימנו שני אירועי צדקה, ושנה אחרי שנה הוא הגיע בהתנדבות ונתן את ההרגשה שזאת זכות שלו לקחת חלק באירוע הזה. זה מי שהוא, לב גדול וענק. כלוחם גולני ללוחם הנדסה, אני כל כך שמח שיש בינינו אחוות לוחמים. עבור עידן, שמתחילת המלחמה רק מדבר ומאחד את כולם, אני מתפלל לרפואה שלמה".
"עידן, עדין הנפש, המוכשר, הרגיש והמרגש, הצנוע עם לב הזהב, הלוחם הגיבור, התייצב לדגל ב־7.10, ומאז הוא נלחם למען עם ישראל והמדינה שהוא כל כך אוהב", סיכמה גדעוני. "הוא האחד שמזכיר לנו מה חשוב, גם בשגרה ולא רק במלחמה, והוא זה שיודע להגיד לכולם בעדינות: 'סתמו את הפה', כי חזרנו מהר מדי למי שהיינו ב־6.10. מענטש אמיתי".