תערוכה מיוחדת לזכרו של רמי צמח, תושב מודיעין בעל מוגבלות ומתמודד נפש שנפטר לפני כשנה בגיל 83, תוצג במהלך חודש דצמבר בהיכל התרבות בעיר, כאות הוקרה לפועלו רב השנים ולאור העובדה שתרם את כל יצירות האמנות שלו לעמותת שק"ל העוסקת בשילוב אנשים עם מוגבלויות בקהילה בתחומים שונים.
2 צפייה בגלריה
רמי צמח ז"ל
רמי צמח ז"ל
רמי צמח ז"ל
(צילום: שרון סימר)
קראו גם:
פתיחת התערוכה מתוכננת ל־1 בדצמבר, וציוריו של צמח ז"ל יעמדו למכירה, שההכנסות ממנה יעברו לתמיכה בפעילות אמנות ויצירה של דיירי עמותת שק"ל הפועלת במקומות שונים ברחבי הארץ.
צמח צייר לאורך כל שנות חייו הבוגרים, ומאות הציורים שלו עוסקים בנושאי נוף וטבע, תחום אותו מאוד אהב.
כמי שהוגדר כמתמודד נפש, השתתף צמח בסדנה מיוחדת במסגרת פעילותו בפרויקט "דרכון לקהילה" של עמותת שק"ל, וכן בתוכנית "יוצרים קשר – דיאלוג באמצעות אמנות", שהיא מיזם משותף לעמותה, לבית הספר לאמנות "בצלאל", והאקדמיה לאמנות ולעיצוב בירושלים.
מי שהדריכו אותו בתהליך מספרים כי על אף לא מעט קשיים שחווה בדרך, הוא סיים את לימודי האמנות בהצלחה רבה.
צמח עבד במשך 35 שנה בספריית מוזיאון ישראל, ולאחר הגעתו לגיל פרישה, בחר להמשיך ולהתנדב בארכיב המוזיאון, ובכל השנים האלה, מספרים חבריו בעמותה, הוא היה מוקף בחבריו הקרובים שדאגו לו גם בתקופה שלפני פטירתו.
2 צפייה בגלריה
ציור של רמי צמח ז"ל
ציור של רמי צמח ז"ל
ציור של רמי צמח ז"ל
(צילום: הדפס אמנותי ירושלים)
לאחר שנפטר, בהתאם לבקשתו הוריש צמח את ציוריו לעמותה, והם יוצגו בתערוכה שכותרתה "משתלב בנוף", במטרה שהכסף שייאסף ממכירתם ישמש את חלק מדיירי מוסדות העמותה העוסקים באמנות.
אוצרי התערוכה, גבי יאיר ורותי שגיא, מספרים כי ציוריו של צמח מתמקדים בעולם הטבע, הנוף, המרחב וקשת רחבה של צבעים.
"העולם המצויר של רמי אופטימי ומשדר תקווה", אומר יאיר. "ביצירתו הוא הושפע רבות ממגוון סגנונות כמו אימפרסיוניסטי, נאיבי, סימבולי ואבסטרקטי, ועולם הצבעים שלו מואר ומועשר בצבעוניות".
שגיא ויאיר מקווים כי רבים מתושבי העיר יגיעו לתערוכה, ויסייעו לחברים בעמותה: "האמנות של רמי היא מסר של אושר ושמחת יצירה".