ברכבת ישראל פרסמו לאחרונה הודעה חגיגית על קיצור זמן הנסיעה בקו החדש בין ירושלים למודיעין. בהודעה שנמסרה לתקשורת נכתב: "ישופר השירות הרכבתי בקו החדש שהושק לאחרונה בין התחנות ירושלים יצחק נבון ומודיעין. החל מיום ראשון 17.4.22 יקוצר זמן הנסיעה בקו בשלוש דקות. זמן הנסיעה בין התחנות ירושלים יצחק נבון ופאתי מודיעין יעמוד על 17 דקות, (במקום 20 דקות), וזמן הנסיעה בין התחנות ירושלים יצחק נבון ומודיעין מרכז יעמוד על 25 דקות (במקום 28 דקות). זמן הנסיעה מתחנות מודיעין לירושלים יישאר כשהיה: מתחנת פאתי מודיעין 22 דקות; ומתחנת מודיעין מרכז 29 דקות".
1 צפייה בגלריה
תחנת הרכבת נבון
תחנת הרכבת נבון
תחנת הרכבת נבון
(צילום: יצחק טסלר)

מתברר כי כבר בשנת 2003 אישרה המועצה הארצית לתכנון את הרכבת המהירה לירושלים. בין השאר הובטח כי נסיעה מתחנת ההגנה בתל אביב עד לתחנת נבון בבירה תארך 28 דקות בלבד, כולל עצירה בנתב"ג ובמודיעין. בהמשך התברר כי יש צורך ברכבת נפרדת בין מודיעין לירושלים, וב־2016 פורסם מכרז 'קשת מודיעין', שעלותו המקורית הוערכה ב־77 מיליון שקל. בהמשך חשף דיווח בדוחות הרכבת כי עלות הפרויקט עומדת על כ־326 מיליון שקל וההשקה תהיה ב־2019.
הזמן עבר, המסילה הושלמה זה מכבר, אבל סכסוך בין עובדי הרכבת להנהלה גרם לדחייה אחר דחייה. רק ביום האחרון של חודש מרץ הושקה הרכבת בחיפזון, אבל אז התברר כי הנסיעה אמורה לקחת 22 דקות. בהנהלת הרכבת לא הסבירון בחודש שעבר מה קרה לשינוי בלוחות הזמנים. גם השבוע הם בחרו שלא לענות מדוע בסמוך להשקה הוחלט להאריך את זמן הנסיעה, ואיך קרה נס פסח שבמהלכו ניתן לפתע לקצר את הזמן, אבל, כאמור, רק לאלה שנוסעים אל מודיעין ולא בכיוון ההפוך.

הארכת פעילות בימי שישי וערבי חג

ויש גם חדשות טובות: שעות הפעילות בימי שישי יוארכו ותנועת הרכבות תסתיים בשעה 15:00, במקום ב־14:00, בקווים מירושלים לתל אביב ומירושלים למודיעין וגם בקווים לצפון ולדרום. עם זאת, ראוי להדגיש כי השבת נכנסת רק בשעה 18:30, ובהמשך הקיץ גם שעה לאחר מכן, ולמרות זאת הקווים מסתיימים מוקדם יחסית. לשם השוואה, הרכבת הקלה בירושלים, שמופעלת עד ידי חברת 'כפיר', פועלת עד כשעתיים לפני כניסת השבת.