חוזרים ללימודים: משפחת שורקה ממודיעין כוללת את אמא טלי (37), אבא גיל (37), עלמה (6), שעולה לכיתה א', ואלה (3), שמתחילה גן עירייה.
1 צפייה בגלריה
קיבלנו חלק מהציוד מהעבודה של טלי". משפחת שורקה
קיבלנו חלק מהציוד מהעבודה של טלי". משפחת שורקה
"קיבלנו חלק מהציוד מהעבודה של טלי". משפחת שורקה
(צילום: קובי קואנקס)
טלי וגיל מתרגשים למדי מהמעברים המשמעותיים הצפויים לבנות, ואומרים: "זה בהחלט מרגש, עלמה עולה למעשה לכיתה א' דרך חטיבה צעירה שיש בתחומה גן וגן חובה מחוברים באותו מבנה, אז אנחנו מקווים שהמעבר יהיה טבעי וטוב. אנחנו מאמינים שההתמודדות שלה עם המסגרת החדשה תהיה טובה".
"לגבי אלה, זה מעט יותר קשוח, כי היא עולה מגן פרטי לגן עירייה, וזה מעט שונה, ולא תהיה שנת צהריים שהיא רגילה אליה", אומר גיל, "אבל אנחנו מקווים שהמעבר יהיה בסדר, וסביר להניח שנידרש לשבועיים של הסתגלות, כמו רוב ההורים".

קראו גם:

טלי: "זו תקופה מרגשת מאוד, פתאום אין לנו 'תינוקות' בבית, אלא בנות שגדלו ונמצאות במסגרות חינוכיות של העירייה, ואנחנו מתרגשים מאוד שעלמה הולכת לבית הספר, אבל באמת שאני לא מוטרדת, צריך להסתגל להרגלים חדשים, ואני בטוחה שזה יהיה מוצלח".

תיק מהאינטרנט


את הרכישות לקראת שנת הלימודים הקרובה ביצעה משפחת שורקה מוקדם למדי, למעשה כבר לפני כחודש. "כבר ממש מאמצע חודש יולי הכל מוכן אצלנו, כי אנחנו כאלה, אוהבים להיות מוכנים לכל דבר מראש", מסביר גיל, "ושנית, הבנות רצו מאוד לעשות סיבוב קניות מוקדם, לרכוש מוצרים לפי הרשימה, אז כבר ניצלנו את ההזדמנות ועשינו מזה חצי יום כיף משפחתי".
בניגוד לרוב ההורים, טלי וגיל כלל לא נתקלו בדרישה מצד בנותיהן לרכוש מותגים מוכרים, שבדרך כלל עולים הרבה יותר ממותגים שאינם מוכרים.
"הילדות שלנו לא מפונקות", אומר גיל, "הן לא רוצות מותגים מפורסמים, אין להן את כל עניין הברביות, וגם אנחנו לא ממש אוהבים את הרעש סביב זה, כך שזה בכלל לא עלה לדיון, והכל היה ברוח טובה. עם זאת, עלמה ואלה רצו דברים בצבעים של בנות, אז כמובן שהן קיבלו את מה שהן רצו".
טלי: "כמו שגיל אמר, אנחנו לא בעניין של מותגים, ובאמת שעלמה לא ביקשה משהו בסגנון, ולגבי אלה, הקטנה, אנחנו עוד מחליטים בשבילה, נראה לי טבעי".

הקניות של משפחת שורקה:

  • תיק גב אורטופדי קל גב: 229 שקלים
  • מארז 5 מחברות צבעוניות: 10 שקלים
  • בקבוק שתייה עלמה: 36 שקלים
  • בקבוק שתייה: 36 שקלים
  • תיק גן: 67 שקלים
  • קלמר: 49 שקלים

מה לגבי סכום ההוצאה על כל הציוד? כמה כסף הוצאתם להערכתם?
גיל: "אין לנו סכום מדויק, כי קיבלנו חלק מהציוד מהעבודה של טלי, ואני מעריך שהוספנו משהו כמו 500 שקלים, כנראה שאפילו פחות עבור שאר הציוד שהתבקשנו לרכוש לבנות".
טלי: "לעלמה שעולה לכיתה א' קנינו את כל מה שצריך, יש רשימה מסודרת שקיבלנו, מפורטת מאוד: קלמרים וסרגלים, טושים, עפרונות, לוח מחיק, מדבקות שונות, עטיפות למחברות לפי צבעים, מחברות כמובן ועוד".
גיל: "קנינו הכל ועוד טיפה יותר, למרות שאנחנו יודעים שחלק מהציוד יאבד, העיקר שעלמה שתהיה מבסוטה, והיא גם שמחה מאוד מהתיק שהיא קיבלה מהעבודה של טלי".
איפה ביצעתם את הקניות?
טלי: "לא התפזרנו, חלק מהדברים קנינו בסניף של רשת סטוק, וחלק ‑ השלמות ‑ בסניף של רשת 'עידן 2000', ואת התיק לאלה הזמנתי באינטרנט, תיק מקסים בעלות של 67 שקלים".
אז מוכנים ומזומנים.
"ברור, הכל מוכן, ואנחנו מרגישים גאווה גדולה, כיף שהילדות התקדמו, וכמובן שנתמוך בהן באתגרים שלהן, ואין לנו ספק שהן יצליחו".