50 בני ובנות נוער ממודיעין-מכבים רעות, מתנדבים לאורך השנה בסניף אקים במודיעין. יחד, הם מלווים עם הצוות המקצועי את חברי וחברות אקים, כולם וכולן מתמודדים עם מוגבלות שכלית ברמות תפקוד שונות. במהלך הקיץ, עורך הסניף קייטנה מיוחדת עבור חברי וחברות העמותה - ובני הנוער מיהרו לתפוס את מקומם גם שם, לוותר על ימי חופשה עם חברים בים או בבריכה, לוותר על עבודה ששכר כספי בצדה וליהנות מהתרומה לקהילה ומהעשייה ההתנדבותית.
2 צפייה בגלריה
יו"ר הסניף והמתנדבים
יו"ר הסניף והמתנדבים
יו"ר הסניף והמתנדבים
(צילום: באדיבות אקים)

אלה רוסו, בת ה-18 ממודיעין, מתנדבת כבר שנה וחצי בסניף מודיעין של אקים. "רציתי להתנסות בטיפול וסיוע לאנשים עם צרכים מיוחדים, ולתרום מעצמי", היא אומרת.
אלה ויתרה על עבודה ונסיעה לחו"ל כדי להתנדב. "אני מציעה לכל בני ובנות הנוער שרוצים, פשוט ללכת על זה וליהנות מכל רגע מהתרומה לאחרים ומהתמימות. תנו להתנדבות הזדמנות - תגלו שאתם מקבלים המון", היא מסכמת.
גם אריאל פיקל, בת ה-15, שתתחיל בשבוע הבא את כיתה י"א, מתנדבת בסניף מודיעין כבר כשנתיים וחצי. "בחרתי להתנדב באקים כדי לקבל פרופורציה לחיים. להבין כמה הילדים האלה מיוחדים ובעיקר להבין כמה אני יכולה ללמוד מהם על ההסתכלות שלהם על העולם", היא מספרת.
לטובת ההתנדבות ויתרה אריאל בעיקר על פגישות עם חברים, נסיעות לת"א ובילויים בים או בבריכה. "התגמול שאני מקבלת מהילדים, כל מילה טובה שלהם או חיבוק מרגשים אותי ומזכירים לי למה אני ממשיכה להתנדב", היא אומרת. לבני נוער אחרים ששוקלים להתנדב היא ממליצה: "להתנדב זה צעד גדול, וכולנו מתחילים ב'זה לא בשבילנו'. רק כשעושים את הצעד הראשון, מבינים כמה הדבר הזה תורם לחברה ובעיקר בעיקר לעצמנו וכשמתחילים.

"סיירת המטכ"ל של העיר"


הילה חמו, בת ה-15, תתחיל ביום ראשון את לימודיה בכיתה י'. היא מתנדבת באקים זו השנה השלישית וממשיכה להתרגש ממש כמו בהתחלה. "אני אוהבת לשמח ילדים, וכשהם כל כך מיוחדים זה מרגש הרבה יותר", היא אומרת. "המסר שלי לבני נוער אחרים הוא תמיד לתת מעצמכם יותר. בסופו של דבר, לתרום ולהתנדב זו הרגשה ממלאת", היא מסכמת.

2 צפייה בגלריה
לטם דרור וחניכה
לטם דרור וחניכה
לטם דרור וחניכה
(צילום: באדיבות אקים)

ותיקת המתנדבות, שמתנדבת באקים סניף מודיעין כבר 4 שנים ברציפות, היא לטם דרור בת ה-17, שתחל בימים הקרובים את שנת הלימודים האחרונה בתיכון. "הגעתי לאקים לפני ארבע שנים, ראיתי - התאהבתי ונשארתי", היא אומרת. "לראות את הילדים שמחים כשהם רואים אותי, ולראות את הנחת על פניהם של ההורים, אלה הרגעים הכי מרגשים שיש. אמנם ויתרתי על זמן פנוי עם חברים, אבל אין תחליף לתחושה הזו של ההתנדבות.

קראו גם:

חיים דואק, יו"ר סניף אקים מודיעין מכבים רעות: "בני הנוער של העיר ערכיים ברמות גבוהות מאוד - זה לא מובן מאליו לעזוב את מנעמי החופש הגדול ולבוא להתנדב בקייטנה יחודית כשלנו, אפשר לומר שבלעדיהם לא היתה לנו קייטנה כזו. אנחנו מוצאים אותם אחר כך ביחידות מובחרות בצה"ל ובהמשך בעשייה יחודית וערכית בחברה - אני נוהג להדביק להם את התואר - סיירת מטכ"ל של העשייה החברתית בעיר".