מסכו"ם ועד מצעים: עשרות חברי קהילת יזמ"ה במודיעין, אחת הקהילות הוותיקות בעיר המובילה שלל פעילויות למען הזולת, לקחו בשבוע שעבר חלק בפעילות מרגשת במיוחד: חברי הקהילה, נשים וגברים, ילדים ומבוגרים, הכינו בשבוע שעבר את מעבר מאות מתושבי קהילת קיבוץ ניר עוז בעוטף עזה לדירות החדשות שהוקצו עבורם בשכונת כרמי גת בקריית גת.
1 צפייה בגלריה
חברי קהילת יזמ"ה בקריית גת
חברי קהילת יזמ"ה בקריית גת
חברי קהילת יזמ"ה בקריית גת
(צילום: פרטי)

המתנדבים הגיעו לשכונה, ניקו את הדירות, הרכיבו ארונות ותלו תמונות, ועשו כל דבר על מנת לאפשר למפוני הקיבוץ, שעברו לקריית גת מהמלון בים המלח בו גרו במשך קרוב לשלושה חודשים, כניסה נעימה לביתם החדש.
קהילת יזמ"ה, קהילה רפורמית המפעילה בעיר בית כנסת ומוסדות חינוך, הוקמה לפני למעלה משני עשורים, מנוהלת בשנים האחרונות על ידי הרב והמנכ"ל ניר ברקין, וחבריה, קרוב ל־1,000 משפחות, פעילים לא מעט מאז תחילת המלחמה.
"הרב ברקין היה בין הראשונים להתאושש מאירועי ה־7 באוקטובר, ומיפה עבור הקהילה את הצרכים בהם נוכל לעזור", מספרת אחת מחברות הקהילה, אורנה בר. "מעבר לעזרה שוטפת, לדוגמה בהכנת חבילות סיוע לחיילים ולתושבי העוטף, נבחרה קהילת ניר עוז לסיוע כאחת הקהילות שחטפה מכה קשה מאוד באותה שבת שחורה, וכשליש מאנשיה נחטפו או נרצחו".

עוד בחדשות:

במהלך השבועיים האחרונים פעלה בר עם חבריה לקהילה אל מול מפוני ניר עוז, במיפוי צרכיהם לקראת הכניסה לדירות החדשות, עד שבשבוע שעבר הגיעו מתנדבי יזמ"ה למתחם המגורים החדש.
"עברנו בית בית והיה מדהים לראות את מאות הישראלים שבאו לעזור להם, תלמידי מכינות ומתנדבים אחרים, זה היה יום מרגש, משאיות שפורקות ציוד, ואנחנו שסידרנו מצעים בכל המיטות, הנחנו סכו"ם בכל מטבח, זה היה מרגש ונפלא".
על התחושות שליוו את חברי הקהילה באותו יום אומרת בר: "זה היה ממלא בכל דרך שאפשר לחשוב עליה, כולל לפגוש אנשים מקסימים וכל כך הרבה אנשים שנתנו יד למיזם הזה. החלטנו לפעול מול אנשי קיבוץ ניר עוז על פי מדרגת הצדקה הגבוהה ביותר של הרמב"ם ‑ לתת מבלי שיידעו מי נותן, ובתנאי שהמקבל לא יודע מי נתן לו".