עד לפני חודשיים ידיה של אביב ברושינסקי (52) היו מלאות בהמון עיסוקים שכלל אינם קשורים לאוכל, ודאי שלא לבישול עבור אחרים פרט לבני משפחתה. במשך שנים היא עבדה בשלל עבודות, ניהלה משרד עורכי דין, עבדה כסייעת במעון לילדים, ובדומה לרבים אחרים, מגיפת הקורונה הובילה אותה לעבור הכשרה מקצועית ולהחליף את החיתול בקרש חיתוך.
2 צפייה בגלריה
אביב ברושינסקי. "התחלתי באפייה, המשכתי לבישול"
אביב ברושינסקי. "התחלתי באפייה, המשכתי לבישול"
אביב ברושינסקי. "התחלתי באפייה, המשכתי לבישול"
(צילום: קובי קואנקס)
קראו גם:
"המעבר הבשיל אצלי בימי הקורונה, במיוחד לאחר שהוציאו אותי מספר פעמים לחל"ת, ולפני כחודשיים זה קרה, והפכתי לבשלנית ביתית", היא מספרת. "האמת היא שכבר מזמן חשבתי לעסוק בתחום המזון, אבל אף פעם זה לא הצליח לצאת לפועל. לאחרונה נקרתה לי ההזדמנות והחלטתי ללכת על זה".
בשנה החולפת, כשחשבה להפוך למבשלת ביתית, גילתה ברושינסקי את חברת "יאמי", והחלה בהכנות הדרושות כדי להתקבל לחברה, המעסיקה מאות בשלנים ביתיים.
"במהלך החופשות בניתי תפריט מפורט, דבר שהוא חשוב לכל בעל עסק, ולשמחתי, לאחר טעימות ומבדקים של האוכל שלי התקבלתי לחברה ומאז אני שם".
תמיד התחברת למטבח?
"כילדה עמדתי ליד אמא שלי, ראיתי מה היא עושה במטבח ועזרתי לה. כשעזבתי את הבית התחלתי לבשל בעצמי, וראיתי שזה יוצא לא רע בכלל. בהתחלה התמקדתי באפייה, פחות בבישול, אבל בהמשך נכנסתי לעניינים והתחלתי לבשל. במשפחה תמיד עפו על האוכל שלי, וחשבתי לעצמי שכדאי שאצא לדרך עצמאית, והנה הגיעה ההזדמנות".
איך מגיבים הסועדים?
"יש פידבקים טובים ואני מקבלת הודעות וואטסאפ שהאוכל טעים, החברים מפרגנים לי ויש לא מעט הזמנות חוזרות, שזו הוכחה שאהבו את מה שעשיתי".
2 צפייה בגלריה
המנה של ברושינסקי
המנה של ברושינסקי
המנה של ברושינסקי
(צילום: קובי קואנקס)
זאת עבודה לא פשוטה. שעות על הרגליים.
"זו בהחלט עבודה קשה, בטח כשיש הזמנות גדולות. אני עדיין לא ממש משופשפת, אבל לומדת, ובעיקר מבינה שאם נערכים ומתארגנים מראש, מצליחים להתנהל כמו שצריך. יתרון נוסף הוא שאני מבשלת בעיקר בבקרים, כי מרבית ההזמנות הן לצהריים. זה נוח, כי אחרי המשלוחים אני חופשייה לעצמי ולמשפחה".
המנה המועדפת על ברושינסקי היא שווארמה פרגית. "אני מאוד אוהבת שווארמה, מנה שניתן להכין בקלות יחסית מסטייק פרגית ותבלין מיוחד לשווארמה. אחרי זמן קצר בתנור, כשהפרגית מוכנה, אני קוצצת את הסטייקים דק דק, וזה מרגיש כמו בחנות, רק שעשוי ביתי, טעים, נקי וטרי".
שווארמה פרגית
החומרים הדרושים:
1 ק"ג סטייק דק של פרגית
שלוש כפות שמן
תבלין שווארמה
טחינה ועמבה
ההכנה:
מניחים את הסטייקים בקערה, מתבלים היטב בתבלין שווארמה
מוסיפים שלוש כפות שמן ומערבבים.
מניחים על תבנית, על גבי נייר אפייה, את הסטייקים המתובלים
אופים בתנור שחומם מראש לטמפרטורה של 200 מעלות.
אחרי אפייה של כ־25 דקות מוציאים מהתנור ונותנים לנתחים להתקרר מעט.
פורסים דק עם סכין חדה.
מוסיפים טחינה ועמבה,
ובתיאבון.