הנהלת העיר מודיעין הודיעה בשבוע שעבר על החלטה חשובה שהתקבלה לאחרונה, בין השאר על ידי חברי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, לפיה כל תוכנית בנייה שתקודם בשנים הקרובות תכלול התייחסות לנושא נקודות חיבור והטענה לכלי רכב חשמליים.
2 צפייה בגלריה
"בשורה חשובה". נקודת הטענה לרכב חשמלי
"בשורה חשובה". נקודת הטענה לרכב חשמלי
"בשורה חשובה". נקודת הטענה לרכב חשמלי
(צילום: קובי קואנקס)
מדובר בהחלטה ייחודית, לפיה בכל פרויקט בנייה בעיר, תוכן תשתית להתקנת שקע הטענה לכלי רכב חשמליים, צעד משמעותי גם בהיבט של שמירה על הסביבה.
במהלך השנים האחרונות גדל מאוד השימוש בכלי רכב חשמליים, ואחת הסיבות לכך שרבים אינם רוכשים כלי רכב חשמליים, היא כי על רוכש הרכב מוטלת האחריות להתקנת המטען.
מכיוון שמדובר בתהליך שעלותו גבוהה יחסית, ומאחר שלפעמים יש קושי בהתקנת עמדת ההטענה, בין אם בגלל חוסר מקום או בשל התנגדות של שכנים, נמנעים רבים מלבצע את המהלך.
החלטת העירייה בנושא תקל על בעליהם של כלי רכב חשמליים שירכשו דירות בשכונות החדשות שייבנו בעיר במהלך העשור הקרוב, ולדברי חבר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, חבר המועצה יוסי אביבי, מדובר במהלך חשוב מאוד.
"לבקשתי בוצע דיון בנושא מדיניות פרישת עמדות טעינה לכלי רכב חשמליים במרחבים הפרטיים, והוחלט פה אחד כי כל בנייה חדשה תהיה עם הכנת תשתית משעון החשמל הפרטי של הדירה שאליה מוצמדת החניה", אומר אביבי. "אני מודה לחברים שלקחו חלק בקביעת המדיניות העירונית, וגאה שאנחנו מהראשונים בארץ המסדירים את הנושא".

2 צפייה בגלריה
(עמדת טעינה לרכב חשמלי | צילום המחשה: shutterstock)

על פי נוסח ההצעה שאושרה בישיבתה האחרונה של הוועדה לתכנון ובנייה, בכל בניין מגורים שיוקם יתוכנן בשטח הציבורי המשותף חדר ריכוז מוני חשמל, בו תותקן הכנה לעמדות טעינה לכלי רכב.
עוד נקבע, כי על מנת לשמור על הבטיחות ובכדי לייצר אחידות, תשתית החשמל תהיה משולבת בקירות, ולא תותר התקנת צינורות על גבי קירות חיצוניים, וכן כי מהנדס חשמל יידרש לחתום על כל תוכנית חשמל.

קראו גם:

"זו בשורה חשובה, גם מבחינת המחשבה על התושב, וגם בכל הקשור למחשבה על הסביבה", אומר חן זיו, תושב העיר. "מהלך שכזה מצד העירייה מצביע על חשיבה נכונה ועל קידמה, ואני משוכנע שזה יתרום להעלאת מספר כלי הרכב החשמליים הלא מזהמים שייסעו ברחובות העיר בעתיד".