"כשצור נכנס לבית, הבית היה מתמלא באור" - כך מספרים בני משפחתו של סמ"ר צור אברהם ז"ל, שנהרג אתמול (יום א') במהלך פעילות לאיתור פירי מנהרות של חמאס. הוא הובא למנוחות אמש בעיר.
2 צפייה בגלריה
צור אברהם ז"ל
צור אברהם ז"ל
צור אברהם ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)

צור נולד באפריל 2002 בעיר מודיעין מכבים רעות, בנם של יפעת ושמיר, אח צעיר לעדי ולדן ואח גדול לרוני, לגילי וליהודה. הוא היה בוגר הישיבה התיכונית לפיד מודיעין.
במשפחה מספרים כי צור היה ילד עם אופי מושלם. חבר טוב ונאמן - "הדבק של החבורה" ותמיד - אבל תמיד במרכז העניינים. "התכונה הבולטת שלו היתה שמחת החיים. צור הלך תמיד עם חיוך ודאג תמיד שגם לסובבים אותו תהיה סיבה טובה לחייך".
2 צפייה בגלריה
צור אברהם ז"ל עם משפחתו
צור אברהם ז"ל עם משפחתו
צור אברהם ז"ל עם משפחתו
(צילום: באדיבות המשפחה)

לאחר הלימודים הוא יצא לישיבת ההסדר במעלות והתגייס לצבא לנח"ל שם יצא לגיבוש של הסיירת והתקבל אליה. כמו בהרבה תחומים גם בסיירת בלט צור כאשר היה מהלוחמים הבולטים בצוות ובלט במקצועיות שלו ובין השאר שימש בתפקידים שונים ובהם הקשר של מפקד הצוות, מטוליסט ואחראי על הרחפן בצוות.
כאשר צור היה חוזר הביתה, למרות העייפות והעומס מפעילות הצבאית, הוא תמיד הקפיד לצאת מהבית ולעסוק בגמילות חסדים. הוא עשה זאת בשקט, בצניעות בלי לספר לאף אחד, רק לשם שמיים.
בשבעה באוקטובר 2023 היה צור בבית הוריו - מיד כשהבין את גודל השעה הוא יצא מביתו לכיוון עוטף עזה כדי לעזור להציל חיים. הוא הגיע לעוטף ללא ציוד ובשל כך לא הורשה לצאת לקרב. צור - שהערכים עליו גדל היו לעזור ולתרום - הצליח לאתר נשק וציוד ונכנס לסייע בלחימה למיגור האויב.
לפני כשבועיים, במהלך הלחימה בעזה נפצע צור באורך קל בפניו ופונה לטיפול. הרופאים ביקשו מצור לנוח במשך מספר ימים בבית. צור לא קיבל את ההנחייה ואמר כי הוא אינו יכול להשאיר את החברים שלו - אחיו לנשק בעזה לבדם ולאחר ששהה בבית בשבת הוא חזר לסיירת.
צור - בן מסור להוריו, חבר יקר ואדם ברוך כשרונות, שהשמחה והחיוך תמיד ליוו אותו יחסר מאוד לבני משפחתו האהובים ולמכריו. יהי זכרו ברוך.