הישג משמעותי לפעילי הסביבה באיזור מודיעין, שהצליחו להביא את מאבקם המתמשך להצלת עמק הצבאים שמצפון־מזרח לעיר, לדיוני ועדת הפנים ואיכות הסביבה של הכנסת.
במשך חודשים ארוכים מנהלים עשרות פעילי הסביבה מאבק נגד ביצוע מספר פרויקטים של תשתיות באיזור שבו מתקיימת אוכלוסייה של למעלה ממאה צבאים ארץ ישראליים וחיות בר נוספות, ובחודש שעבר נפגשו הפעילים עם כמה חברי כנסת שהגיעו לשטח לסייר, בהם מוסי רז, אלון טל ויוראי להב־הרצנו.
1 צפייה בגלריה
עמק הצבאים
עמק הצבאים
עמק הצבאים
(צילום: שלו שלום)
קראו גם:
הפעילים הסבירו לחברי הכנסת כי הוצאתם לפועל של שני פרויקטים מרכזיים ‑ סלילת כביש גישה חדש ליישוב מודיעין עילית לכיוון צומת שילת על השטח בו ממוקם עמק הצבאים, והקמתה של תחנת משנה לאספקת חשמל בקרבת מקום, יפגעו לא רק במסדרון האקולוגי החשוב, אלא גם באיכות חייהם של תושבי העיר ויישובי הסביבה.
בשבוע שעבר שמחו הפעילים לגלות כי עמדתם בנושא, שהוצגה לחברי הכנסת, עלתה לדיון באחת מישיבות הכנסת ועוררה הדים.
"הייתי בסיור בעמק הצבאים לפני מספר שבועות, זה מקום שהוא לא רק ביתם של עדר ענק של צבאים, אלא מגוון בעלי חיים נוספים", אמר ח"כ רז בדיון, "ויש מספר תוכניות פיתוח באיזור, שכל אחת מהן מאיימת על השטח הפתוח המדהים.
"לפני כחודש הופקדה תוכנית להקמת תחנת משנה לאספקת חשמל שתפגע בצורה קשה בשטח ותביא לכריתת עצים רבים באיזור. משמעות מהלכים אלה היא פגיעה אנושה בעמק וניתוק המסדרון האקולוגי הארצי העובר במקום".
דברים דומים נגד הוצאתם לפועל של שני הפרויקטים נשא גם ח"כ להב־הרצנו, ובעקבות נאומים אלה הודיעה שרת התחבורה מירב מיכאלי, כי נושא סלילת הכביש ממודיעין עילית יעלה לדיון בוועדת הפנים ואיכות הסביבה של הכנסת, צעד שאושר בהצבעה שהתקיימה במליאה.
"השרה מיכאלי הנחתה את אנשי התכנון במשרדה לפעול למציאת פתרון תחבורה חלופי לכביש ממודיעין עילית והבטיחה למצוא כל דרך כדי לשמור על עמק הצבאים וזה מרגש", אומרים הפעילים. "כולנו תקווה שהמהלך הזה שיצא לדרך הודות לעבודת שטח קשה שלנו, יישא תוצאות בזמן הקרוב".
כל העדכונים - חדשות מודיעין