הזוכות בתחרות "כרישי אמי"ת" הן תלמידות מדרשת אמי"ת מודיעין, שיצרו את מיזם הצמיד החכם לתינוק המתריע על מצוקה באפליקציה בטלפון הסלולרי של ההורים.
1 צפייה בגלריה
תלמידות מדרשת אמ"ית מודיעין
תלמידות מדרשת אמ"ית מודיעין
תלמידות מדרשת אמ"ית מודיעין
(צילום: אמי"ת)
קראו גם >>>
"הכרישות" של אמי"ת הן ארבע בנות כיתה ח' במדרשה במודיעין ‑ נויה ויסטוך, דריה הנדלר, עדי רוזביץ ונטע ניב ‑ שהתמודדו מול 92 קבוצות יזמים מכלל תלמידי רשת אמי"ת, עלו לגמר וזכו במקום הראשון ובהשקעה של 10,000 שקל בפיתוח המוצר שלהן - ToddlerProtector, מתנת חברת Yschool שנתנה את חסותה לתחרות.
בעקבות הפגיעות בתינוקות במסגרות החינוך לגיל הרך ובעקבות תופעת שיכחת תינוקות במכוניות, החליטו היזמיות הצעירות למצוא פתרון שיאפשר להורים להיות רגועים כשהילד לא איתם.
הן תכננו צמיד חכם לתינוק האוסף מדדים חיוניים שעלולים להעיד על מצוקה פיזית או נפשית, כגון דופק, לחץ דם, רמות חמצן ועוד, ואם קיימת חריגה מהותית, הצמיד שולח התראה לנייד של ההורים בזמן אמת. האפליקציה מאפשרת להורים לצפות בדוחות ולראות אם התופעה חוזרת על עצמה, מתי ובאיזו תדירות. האמצעי מאפשר התראה בזמן אמת, איסוף, שמירה וניתוח הנתונים והוא אף בטיחותי לתינוק.
ה"כרישים" ששפטו בתחרות היו היזם עו"ד יעקב מיכלין, מנכ"ל חברת "ביוליין", אבא לתלמידי אמי"ת ובוגר אמי"ת; יעל ארד, אשת עסקים וזוכת המדליה האולימפית הראשונה בישראל; אשת העסקים חנה רדו; פרופ' עודד שוסיוב, ומנכ"ל Yschool, דניאל נחמיאס.
שר המדע והטכנולוגיה, השר יזהר שי, שפתח את אירוע הגמר, בירך את המשתתפים ואת רשת אמי"ת על היוזמה, וקרא לתלמידות ללכת ללמוד מקצועות חדשנות, הייטק, מדע ויזמות.
נטע ניב, תלמידת כיתה ח' שזכתה, מספרת על התחרות: "חשבנו על רעיונות רבים ובחרנו בסוף בצמיד. בנינו לעצמנו מוצר חדש והחלטנו בזומים כמעט יומיומיים מה עושים עכשיו, מה הצמיד ימדוד, איך הוא ייראה ומה יהיו הנתונים באפליקציה".
רכזת מגמת המחשבים, שגית כהן, שליוותה את הבנות בכל שלבי התחרות: "הבנות השקיעו מעבר לשעות הלימודים ומאמציהן נשאו פרי. מתוך מגוון רעיונות, השופטים בחרו ביוזמה שלהן, שמטרתה נוגעת ללב כולנו: שמירה על היקרים לנו מכל. הזכייה היא גאווה גדולה עבורנו. אנו במדרשת אמי"ת מודיעין מאמינים כי השקעה בדור העתיד מובילה להישגים וחדשנות בתחום הטכנולוגי, המהווה תרומה אדירה לצמיחה הכלכלית של מדינת ישראל".
הזוכות המאושרות היו נרגשות וביקשו להודות למנטורית שעבדה איתן, שקד בן שושן. הן הבטיחו לקדם את הרעיון עד שייצא לפועל.
כל העדכונים - חדשות מודיעין