פעמיים בשבוע, זו השנה ה־11, בית הספר עירוני ג' במודיעין משנה את פניו והופך לסניף המקומי של תנועת הנוער 'כנפיים של קרמבו', המשלבת ילדים עם ובלי צרכים מיוחדים המשתתפים בפעילות חברתית משותפת ונגישה.
בסניף, שחגג בשנה שעברה עשור, 210 פעילים, עם ובלי צרכים מיוחדים, ומספרם רק גדל מדי שנה. השנה, הסניף פותח בפעם הראשונה את שעריו גם לפעילים בכיתות ד'–ה', שאמנם אינם חונכים באופן פעיל, אבל לומדים על המקום, על האנשים בו, והכי חשוב – על ערכי התנועה: "אני שייך, אני חבר, אני אוהב, אני מוביל, אני ישראלי ואני יכול".

1 צפייה בגלריה
מדריכות ב'כנפיים של קרמבו' במודיעין
מדריכות ב'כנפיים של קרמבו' במודיעין
מדריכות ב'כנפיים של קרמבו' במודיעין
(צילום: עדי בלישה)

לפני כל פעולה החונכים משתתפים בשיחות תדרוך שבהן מפורט תוכן הפעולה. השבוע, בשיחת התדרוך הראשונה של השנה, הסבירה תום גולן (17), מדריכת קבוצת קרמבונבון (הקבוצה הצעירה), לחונכי הקבוצה: "למרות שחלק מהחניכים לא יכולים לדבר או לזוז, תנו להם להרגיש עצמאות. אם הוא לא יכול לצייר, תנו לו להחזיק את הטוש ותזיזו את היד שלו ביחד איתו כדי שירגיש שהוא יכול, שהוא עושה ושהוא חלק. העניין בקרמבו הוא שילוב. לא הגענו לכאן כדי לעזור לחניכים, אנחנו כאן כדי להיות איתם יחד בפעולה, כולנו חברים, כולנו יכולים, כולנו שייכים לכאן".
בהמשך התדרוך היא קיבלה את פניו של נועם, אחד מארבעה חניכים חדשים שהצטרפו השנה לסניף.
לקראת שעת תחילת הפעולה, אזור שער הכניסה של הסניף מתמלא בחונכים שמחכים לחניכים שירדו מההסעות. לרובם זו הפגישה הראשונה ואפשר לראות על פניהם את המתח והחשש לצד ציפייה והתרגשות רבה.
כל פעולה מתחילה בסבב מוראלים (שירי התנועה שמטרתם להעלות את מצב הרוח), ממש כמו בכל תנועה אחרת. שלא כמו בשאר התנועות, המוראלים ב'כנפיים של קרמבו' מותאמים לכמה שיותר אוכלוסיות, ולכן הם מבוצעים גם בשפת הסימנים.
החניך החדש נועם עדיין לא משתתף בהם, אבל מנצל את הזמן כדי להכיר טוב יותר את החונכות שלו רותם ושירה. גם חונכים אחרים מנצלים את הזמן הזה לטובת שיחה עם חניכיהם החדשים כדי להכירם לעומק.
חניכים אחרים מחליטים לנצל את הזמן למשחקים אחרים. למשל, איליי, שיצר משחק משל עצמו עם החונך החדש שלו עמרי והחונך הקודם שלו איתמר. בזמן ששאר החניכים מתרוצצים באמפי, השלושה מבלים במרחב הראשי, רצים, משתוללים ומשחקים.
הפעולה ממשיכה במשימת ציור של חוויות מהחופש. שי, חניכה המתקשה להזיז את הידיים, מצליחה לשלוט על הציור שלה למרות מגבלתה בכך שהיא בוחרת באלו מדבקות לקשט את הציור והיכן למקם אותן.
הסניף מתכנס מחדש בסוף הפעולה למוראל הסיום, הסוגר את הפעילות ונמשך עד שמגיעות ההסעות שמסיעות את החניכים לבתיהם.
תנועת כנפיים של קרמבו מגייסת בימים אלה עוד פעילים לסניף. לפרטים נוספים: ניב עדרי (שכב"צ) 054-7651335, איתמר ביגמן (שכב"ב) 054-9812545, אופיר אסולין (שכב"ג) 050-7915869.