פעילי סביבה ממודיעין החלו בשבוע שעבר במאבק נוסף העוסק בנושאי סביבה, כאשר הפעם במוקד ניסיון למנוע כריתה מתוכננת של 21 עצים ותיקים בתיכון מו"ר.
1 צפייה בגלריה
"משמעויות סביבתיות". עץ ליד תיכון מו"ר
"משמעויות סביבתיות". עץ ליד תיכון מו"ר
"משמעויות סביבתיות". עץ ליד תיכון מו"ר
(צילום פרטי)
קראו גם:
על הכוונה לכרות את העצים נודע לפעילים בעקבות תוכנית שפרסמה לאחרונה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, ולפיה בעקבות עבודות הרחבה של מתחם התיכון, תידרש כנראה כריתה של עצים שנשתלו במקום לפני שנים רבות.
ההבנה כי העצים ייכרתו אם לא תוגש התנגדות מצד תושבים ופעילי סביבה, הביאה את אנשי עמותת "תושבים משפיעים במודיעין", בראשה עומד תושב העיר גדעון בכר, להפיץ מסמך אלקטרוני דרכו ניתן היה, עד ליום חמישי שעבר, להגיש ערר על רשיון הכריתה.
במסמך שניסחו אנשי העמותה, הועבר לוועדות התכנון המסר כי על אף שהיה נדרש לעשות כן, לא פורסם בשטח בית הספר כל מידע על הכוונה לקבל רישיון לכריתת העצים, דבר שלטענת בכר מהווה הפרה של התקנות העוסקות בהשגת רשיונות כריתה.
עוד טוענים פעילי הסביבה, כי על פי ההיערכות בשטח, נראה כי חלק גדול מהעצים המיועדים להיכרת, לא נמצאים באתר העבודות, אלא בשטח ההתארגנות של הקבלן, ולכן אין כל צורך בכריתתם, ויש להקצות לקבלן שטח אחר, הנקי מצמחייה.
"בפרוטוקול ישיבת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה מודיעין, שבה ניתן ההיתר להרחבת בית הספר, לא מופיעה כל התייחסות לכריתת העצים ואף לא דרישה לרשיון כריתה", מוחה בכר. "לא ייתכן שבדיון של תכנון ובנייה לא מוצגות כל המשמעויות, לרבות סביבתיות, נופיות ואקלימיות, הנובעות מעקירת עצים בשטח.
"לאור כל אלה, אנו מבקשים בחינה מחודשת של הצורך לכרות את העצים או חלק מהם. לא ייתכן שעצים יהיו הדבר האחרון בשרשרת הקיום, כאשר מדובר בקבלת החלטות על בנייה ופיתוח".
מהעירייה נמסר: "העירייה נערכת לקראת עבודות להקמת מבנה לבית הספר במכבים רעות. לאחר בחינת כל החלופות למיקום הבנייה נקבע המקום בהסכמה של ועד רובע מכבים רעות. סקר אגרונום שנערך, קובע כי נדרש לכרות 14 עצים (ולא 21) כתנאי לביצוע הבנייה. הסמכות להחליט על כריתת העצים מצויה בידי פקיד היערות, שפרסם אפשרות להגשת התנגדויות. אם יוגשו התנגדויות, פקיד היערות ידון בהן ויקבל החלטה. במידה ויאשר את הערר, לא תתאפשר הקמת המבנה. אם יאשר כריתת העצים, יינטעו עצים חדשים כפי שיקבע".