שוטר הורשע על ידי בית הדין למשמעת של המשטרה בשש עבירות של שימוש לרעה בסמכות. הסיבה: ניצל את גישתו למערכת המשטרתית לצורך חיפוש פרטים אישיים על גבר שסבר שמצוי בקשר עם אשתו עימה הוא מצוי בהליך גירושין. השוטר: "החיפוש נעשה על מנת להציל את התא המשפחתי".
1 צפייה בגלריה
שוטר
שוטר
שוטר
(צילום: shutterstock)
על פי גזר הדין, השוטר המשמש כמש"ק שכונה היה מצוי בסכסוך עם אשתו. בין השניים נוהלו הליכים משפטיים ואף הוגשו תלונות. במסגרת הסכסוך סבר השוטר כי אשתו מצויה בקשר עם גבר אחר וזאת לאור ריבוי שיחות טלפון רבות שהשניים קיימו.
עוד בחדשות:
באמצעות אפליקציית TRUECALLER גילה השוטר את שמו של הגבר וחיפש פרטים אודותיו במערכת המשטרתית "שירת הסירנה". באמצעותה בדק את מספר הרכב שלו, כתובתו, קשריו המשפחתיים וכניסותיו ויציאותיו מהארץ. "כל זאת עשה תוך שימוש לרעה בהרשאותיו שניתנו לו לצורך מילוי תפקידו, שלא לצורף מילוי תפקידו ותוך פגיעה בפרטיות", נכתב בגזר הדין.
התביעה המשטרתית טענה כי בשל העובדה שמעשיו של השוטר נעשו על רקע מצוקה אישית יש צורך בהעברת מסר מרתיע לפיו - דווקא ברגעים כאלה על שוטר לזכור לעשות שימוש בכלים שניתנו לו אך ורק לצורך מילוי תפקידו.
מנגד סנגורו ציין כי השוטר "איבד את עשתונותיו" כשגילה את מעשיה של אשתו ובשל כך נכנס 6 פעמים למאגרי המידע המשטרתיים. עוד ציין הסנגור כי השוטר היה עצוב מכל האירוע וראוי לעזור לו לסיים את שירותו ואת השנה שנותרת לו עד לפרישתו מן המשטרה. לבסוף הושתו על השוטר עונשים של נזיפה חמורה והורדה בדרגה.