אמנם רוב מערכת החינוך בארץ מושבתת בגלל הסגר, אבל מסגרות החינוך המיוחד ממשיכות לפעול גם בימים אלה. לצד הצדדים החיוביים שיש בכך, יש תלמידים שחוששים להגיע לבית הספר ומבקשים שלא ייחשב להם כחיסור.
1 צפייה בגלריה
נאלצים להיבחן באותו מועד
נאלצים להיבחן באותו מועד
"לא אוהב להיות יוצא דופן
(צילום אילוסטרציה: pixabay)
קראו גם:
אחד התלמידים האלה הוא תומר, תלמיד תיכון במודיעין, שלומד בכיתה קטנה. "לפי משרד החינוך גם הכיתות הקטנות נחשבות לכיתות חינוך מיוחד", הוא מספר. "אנחנו 14 ילדים בכיתה - שכבה של כ- 250 ילדים. תלמידה אחת מהכיתה שלנו חולה. כל הזמן אומרים לנו בבית הספר שבתעודת בגרות לא יהיה כתוב באיזו כיתה למדנו (רגילה,כיתה קטנה, מב"ר) אז גם לא יהיה כתוב אם אנחנו למדנו בסגר או לא. אין בעיה שאתם רוצים להשקיע בנו, אבל יש כאלה שמפחדים לבוא בתקופה זו לבית הספר. שאלתי בכיתה האם מי שלא בא, נכתב לו חיסור והמורה ענתה 'כן'. אז מי שמפחד מהקורונה ולא רוצה לסכן את הקרובים אליו צריך ללכת לבית ספר? אל תרשמו למי שפוחד לבוא לבית הספר חיסור. לא ידעתי שלכיתות שלנו יש חיסון לקורונה ולאחרים לא".
תומר מדגיש שלא כיף ללכת לבית ספר כשהוא ריק מתלמידים. "זה כמו להיות בבית לבד. לדעתי לא צריך להכריח אותנו לבוא. אם רוצים לעצור את המגיפה, שיעשו סגר על כל המקומות או לא לעשות בכלל. אני לא אוהב את התחושה של להיות יוצא דופן. אף אחד לא אוהב ללכת לבית ספר ריק וגם חוששים להידבק. בחגים לא יכולתי להיפגש עם דודה שלי, אבל בכיתה אני יכול להיפגש עם 14 ילדים? שיתנו את האופציה לא לבוא".
ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "על פי הנחיית האגף לחינוך מיוחד, יש להפעיל שיקול דעת בכל מקרה ומקרה ולפעול ברגישות. הנושא הפרטני ייבדק בהתאם".
כל העדכונים - חדשות מודיעין