השבוע הוצפו הרשתות החברתיות בתמונות של לבבות ובהאשטאג "נשמור עליו שלם". זאת היתה יריית הפתיחה לקמפיין להצלת הילד רווה לב בן שמונה וחצי ממודיעין, שחולה בסרטן וזקוק בדחיפות לטיפולים ניסיוניים בארה"ב.
2 צפייה בגלריה
רווה לב
רווה לב
העלויות להצלתו נאמדות בכ- 4 מיליון שקל. רווה לב
(צילום: באדיבות המשפחה)
רווה הקטן מתמודד כבר שנתיים עם סרטן אלים מסוג אוסטאוסרקומה – סרטן עצם נדיר שהתגלה ברגל שלו. לפני כשבועיים, קצת לפני הניתוח השמיני שעבר, הרופאים הבהירו שמוצו כל אפשרויות הטיפול הקיימות עבורו בישראל. עכשיו, הסיכוי היחיד של רווה נמצא במרחק של עשרות אלפי ק"מ במרכז הרפואי MD Anderson (אמ.די.אנדרסון) שביוסטון טקסס. העלויות הגבוהות נאמדות בכ-4 מיליון שקל וההורים, בעזרת החברים, פתחו בקמפיין דחוף לגיוס הסכום הנדרש להצלת הילד.
איתי לב, אביו של רווה סיפר ל"מיינט מודיעין" על הטלטלה שעברו בשנתיים האחרונות: "רווה הוא הבן הקטן שלנו", סיפר. "יש לנו עוד שלושה ילדים. לפני שנתיים, כשהוא היה בן שש וחצי, התחילו לו כאבים בברך. בהתחלה לא כל כך דאגנו. חשבנו שאלה כאבי גדילה. יום לפני יום כיפור רעות לקחה אותו לאורתופד. הוא לא אהב את מה שהוא ראה ושלח אותנו לסי.טי. כשהוא יצא מהסי.טי. כבר הבנו שאנחנו עומדים לפני סרט רע. חיכו לנו באיכילוב, הגענו למיון ובן רגע הכל התהפך".
מה הסבירו לכם?
"אמרו לנו שמה שיש לרווה זה סרטן עצם נדיר שהתיישב לו על הברך. בגלל שהיה חשש שהברך תיפגע, מאותו הרגע אסור היה לו לדרוך על הרגל. הוא הפך להיות סיעודי בן רגע. תוך שבועיים עשו לו ביופסות והוא נכנס לטיפולים כימותרפיים ראשונים. כל המציאות שלנו התהפכה".
כשהתחילו הטיפולים הכימותרפיים הרופאים הכינו את ההורים לכך שיפסיקו לו הכאבים, אבל זה לא קרה. "המשיך לכאוב לו", מספר איתי, "ואז ראו שאין תזוזה בגידול ואפילו הוא קצת גדל. החליטו לנתח אותו כדי להוציא לו את הגידול עם הברך. כשהוא התעורר מהניתוח הוא גילה שהוא התעורר עם רגל ישרה בלי יכולת לקפל אותה. במשך שנה שלמה היינו סביב בית החולים, התחלפנו - לילה אני ולילה רעות. פשוט חיינו שם. בסופי שבוע שאר הילדים באו להיות איתו".

"זה ממש הפיל אותנו"

באוגוסט שנה שעברה רווה סיים 21 טיפולים כימותרפיים ו-48 טיפולים ביולוגיים. "היינו בטוחים שזה נגמר", מספר איתו, "ואז, שלושה חודשים אחרי, בנובמבר 2019, עשו לו סי.טי. וגילו שלוש גרורות בריאה השמאלית. סרטן העצם שלח גרורות לריאה. זה השלב הכי מפחיד שזה הופך להיות גרורתי. זה ממש הפיל אותנו. חזרנו לבית החולים והוא עבר ניתוח קשה להוצאת הגידולים מהריאה השמאלית. רווה יצא מהניתוח באמת גיבור והיה נחוש לצאת מזה.
"הוא חזר לכימותרפיה ואז עשו עוד סי.טי. אחרי חודשיים וחצי וגילו גרורות בריאה הימנית. הוא נכנס לניתוח נוסף שממנו היה לו מאוד קשה להתאושש. הוא היה חלש במשך חודשיים. זה שבר אותו. עטפנו אותו בהרבה אהבה. זה היה בעיצומה של הקורונה והאחים שלו נשארו איתו ולא חזרו לבית הספר גם כשהיה אפשר".
אחרי הניתוח השני ההורים חשבו שהכל מאחוריהם. "היינו בטוחים שעכשיו הכל יהיה בסדר", מספר איתי, "אבל הרופאים לא חשבו כמונו. עשינו סי.טי. לפני חודש בדיוק ואז התגלו לו עוד פעם גרורות בריאה השמאלית - בצורה יותר קיצונית. מהשיחה עם הרופא שלנו הבנו שאין בארץ דרך לרפא אותו. לפני שלושה שבועות רווה נכנס לעוד ניתוח בשביל לקנות זמן והתחלנו להפוך כל אבן כדי לבדוק מה קיים בעולם ואיך אפשר לתת לו סיכוי. יצרנו קשר עם ד"ר ריצ'רד גורליק, מנהל מרכז הסרקומה הגדול ביותר בארצות הברית, שנמצא ביוסטון טקסס. לבקשתו רווה עבר טיפול כימותרפי אחד ויעבור עוד אחד השבוע כדי לעכב את הקצב ההיסטרי של הגידול".

יוסטון, יש בעיה

בשבוע האחרון הם נערכו למעבר מהיר ליוסטון. "ביום ראשון הבא אנחנו אמורים לטוס איתו", מספר איתי, "הכל נורא בהול. אין לנו זמן. זה מעכשיו לעכשיו. חברים יקרים התגייסו ועבדו ימים כלילות כדי לעזור לנו. הם גייסו את כל העיר, את ראש העיר, וסלבריטאים. הקמפיין הוא בשיתוף עם עמותת 'חסד מודיעין'. מדובר בטיפולים מאוד מאוד יקרים ולצערי בגלל שזה לא חלק מהפרוטוקולים, חברת הביטוח לא מכסה את זה ואנחנו נצטרך לדאוג לכסף בכוחות עצמנו ובכוחות אחרים. אתה אף פעם לא מאמין שתהיה בסיטואציה הזאת וגם כשאתה בתוך הסיטואציה הזאת, אתה לא חושב על תסריט הזוי שכזה אבל זה המצב. אנחנו עוזבים את הכל מעכשיו לעכשיו וטסים. זה לא נתפס. נזרקנו למציאות אחרת".
2 צפייה בגלריה
משפחת לב. "יוצאים למסע של חיינו"
משפחת לב. "יוצאים למסע של חיינו"
משפחת לב. "יוצאים למסע של חיינו"
(צילום: באדיבות המשפחה)
כעת, כאמור, מנסה המשפחה לגייס בעזרת קמפיין מימון המונים שיצא לדרך, ארבעה מיליון שקל. "בחיים לא דמיינתי", אומר בהתרגשות איתי, "שאני אאלץ לעשות קמפיין מימון המונים להצלת החיים של הילד שלי. ובכל זאת, אני פה. ברגעים הכי חשובים והכי קשים בחיי, מבקש לעזור לנו במה שאתם רק יכולים כדי שנצליח. אני מבקש מכם, עם כל הקושי שלכם עכשיו בחיים, בעקבות מה שעובר על כולנו, לעשות מאמץ ולהתגייס למען רווה שלי. אין לי מילים שיכולות לתאר עד כמה זה קשה עבורי לבקש תרומות. זה מרגיש לא קשור אלי, לא קשור למשפחה שלי. אבל בשביל להציל את רווה, אני מוכן לעשות כל דבר שצריך.
האב, איתי: "השבוע רווה ואני שכבנו יחד במיטה והוא שאל אותי, 'אבא, למה אלוהים לא אוהב אותי? ככה, מילה במילה. לא עניתי. לא ידעתי מה לענות"
"השבוע רווה ואני שכבנו יחד במיטה והוא שאל אותי, 'אבא, למה אלוהים לא אוהב אותי?' ככה, מילה במילה. לא עניתי. לא ידעתי מה לענות. אני שואל את אותה השאלה בעצמי כבר שנתיים. וכל פעם חוזר ואומר לעצמי שאלוהים כן אוהב אותנו. שזה ייגמר בטוב בסוף. אולי בזכות כל הלבבות המדהימים שראיתי אתמול ברשת, וכולם למען רווה, אלוהים סימן לנו שהוא כן אוהב אותנו.
"זה הלב שלנו ואנחנו לא יכולים לוותר עליו, אז אנחנו יוצאים למסע של חיים, וכדי להצליח אנחנו חייבים את העזרה שלכם. תעזרו לנו לשמור עליו שלם".
ניתן לתרום באתר או באמצעות פייבוקס או ביט לטלפון - 0587106899