רום כהן, צעיר בן 18, חובב ספרי מתח ואימה, הוציא לאחרונה ספר שלישי לאחר שבגיל 13 הוא הוציא ספר ראשון, ובגיל 15 הוציא את ספרו השני.
1 צפייה בגלריה
רום כהן. ספר שלישי בגיל 18
רום כהן. ספר שלישי בגיל 18
רום כהן. ספר שלישי בגיל 18
(צילום: פרטי)
כהן, מתגורר בשוהם."אני אוהב לקרוא המון כבר מגיל צעיר ולראות סרטים ותוכניות בעיקר בז'אנר המתח והאימה", מספר כהן השבוע, "האהבה הזאת הובילה אותי לפני חמש שנים, כשהייתי בן 13, לפרסם את ספרי הראשון שנקרא 'מאחורי הקיר'. שנתיים אחר כך, בגיל 15 יצא לאור "סודות ושקרים", והשבוע, כשאני כבר בן 18, עתיד לצאת ספרי השלישי, 'אמת באפלה'".
את כתיבת הספר החדש הוא התחיל לפני כשלוש שנים לאחר צאת ספרו השני. הספר הוא המשך של "סודות ושקרים", מיועד לבני נוער ובוגרים, ובז'אנר המתח והמסתורין. "הספר החדש", הוא אומר, "כמו שאר הספרים יצא לאור בהוצאה עצמית, ומלבד הכתיבה עצמה, הוא נוצר כולו על ידי - מהעימוד והעיצוב ועד לעטיפה והשיווק. מעבר לתוכן העלילתי של הספר, הוצאה לאור של ספר בגיל כל כך צעיר משמשת השראה לבני נוער רבים שחולמים גם הם להוציא ספר, אשר רבים מהם יצא לי להכיר באופן אישי".
"אמת באפלה", כאמור, הוא החלק השני והמצופה שחותם את סאגת "סודות ושקרים" בסיפור רחב יריעה ומתוחכם, בו הקורא נגרר עד לקצה. "הספר החדש הוא המשך של הספר השני שיצא לפני שנתיים", מסביר כהן בשיחה עם מיינט מודיעין, וזה בעצם ממשיך את כל הסיפור שקרה שם. זה החלק השני שמסכם את שני הספרים. הספר החדש הוא עליית מדרגה כי הוא יותר ארוך, יותר עשיר, עלילה יותר רחבה ותוספת ממש טובה לספר הקודם".
על מה מספרים הספרים?
"הספר הראשון שיצא ב-2015 מספר על משפחה שעוברת לגור בבית נורא גדול ועתיק. בעקבות אילוצים כלכליים הם משכירים חלק ממנו לזוג מבוגרים. לאט לאט אחד הילדים במשפחה מגלה שבני הזוג הם לא מה שהם נראים ומשם זה מתפתח. הספר השני שיצא ב-2017 מתרחש בכפר. יש שלושה סיפורים שלא קשורים אחד לשני ולאט לאט קבוצת בני נוער שמים לב שיש קשר בין האירועים והם מתחברים לחשוף את התעלומה. הספר החדש ממשיך מאותו הרגע שנגמר הקודם ועוסק בכל ההשלכות של הדברים שקרו אחרי זה וממשיך את ההרפתקה".
ספר על תהליך הכתיבה.
"את הספר השלישי התחלתי לכתוב כשנכנסתי לתיכון והוא יוצא כשאני מסיים את התיכון. זה סיכום של תקופה עבורי. השתדלתי לשלב את הכתיבה עם הבגרויות והלימודים. זה לא היה קל אבל בסופו של דבר הלך די טוב. יש הרבה רגעים קשים בכתיבה שלא יודעים איך להמשיך. המטרה שלי היא שהקורא יהנה יותר מהספר הקודם והשתדלתי לעשות את זה. בדרך כלל אני מארגן לעצמי בראש את העלילה ורק אז מתחיל לכתוב ותוך כדי כתיבה יש הפתעות ודברים שלא חשבתי עליהם מראש".
מאיזה סופרים אתה מושפע?
"מהסופר סטיבן קינג. אני ממש מעריך אותו. הוא גאון והוא השראה מבחינתי לגמרי. אני שואף לעשות את זה באותה מידה. כל ספר שלו שיוצא אני קונה מיד. אני מאוד נהנה מהתהליך של הכתיבה למרות שיש קשיים זה שווה את זה. אני מחכה לשמוע את כל הביקורות על הספר החדש ולקבל פידבקים".
הספר יצא בהוצאה עצמית לכן לא הוא נמצא בחנויות. "אפשר לרכוש אותו בירידים שונים או דרך האתר שלי 'הספרים של רום'", אומר כהן, "התגובות על הספרים הקודמים היו מפרגנות מאוד . כל יצירה היא עליית מדרגה מבחינתי".