בשורה טובה לתושבי השכונות המזרחיות של מודיעין והמועצה המקומית שוהם, לאור העובדה שראשי רשויות אלה, כמו גם ראשי רשויות שכנות, בהן אור יהודה, יהוד, ראש העין והמועצה האזורית חבל מודיעין, החליטו על קיומו של מפגש בנושא מפגעי הריחות וזיהום האוויר בעקבות השריפות הפיראטיות של פסולת וגזם בכפרים שבאיזור השומרון.
1 צפייה בגלריה
שריפת פסולת בשומרון
שריפת פסולת בשומרון
שריפת פסולת בשומרון
(צילום: המינהל האזרחי)
קראו גם:
בשבועות האחרונים נרשמה עלייה בתלונות התושבים בנושא מטרדי ריחות עשן, ואף צריבה בעיניים, המתחילים בשעות הערב המאוחרות ונמשכים עד לשעות הבוקר, ומגיעים על גבי הרוחות המזרחיות שמביאות את צחנת השריפות אל בתי התושבים.
ראש המועצה המקומית שוהם, איתן פטיגרו, יזם את מפגש ראשי הרשויות, שהיה אמור להתקיים השבוע במרכז לשלטון מקומי, בראשו עומד ראש עיריית מודיעין, חיים ביבס.
"שריפה פיראטית של פסולת ביישובי השומרון, מזרחית אלינו, מהווה מפגע בריאותי וסביבתי קבוע בשוהם, והופכת את חיי התושבים לסיוט", אומר פטיגרו. "זיהום אוויר אינו מכיר גבולות, ומה שמתרחש בשטחי יהודה ושומרון פוגע באזרח הקטן במרכז הארץ, ואני קורא לכל גורמי הגנת הסביבה במינהל האזרחי למגר את המפגע הזה אחת ולתמיד ולנטר את האיזור באופן קבוע".
תושבי האיזור בהחלט מקווים כי מפגש ראשי הרשויות בנושא יוביל למציאת פתרון לבעיה, או לכל הפחות לצמצום ממדי המפגע.
יפעת אהרוני, אם לשתי ילדות קטנות, תושבת שוהם: "בחודשים האחרונים, החל משעות אחר הצהריים ועד שעות הבוקר, ישנו ריח שריפה נוראי. יש ימים בהם הריח מחמיר והופך לריח כימי חזק מאוד, ומשפחתי, שכוללת שתי ילדות קטנות, צריכה לנשום את האוויר הזה, דבר שמאוד מטריד אותנו. פנינו פעמים רבות בנושא ונאמר לנו שהריח נישא משריפות בשטחים, ושאין הרבה מה לעשות. חייבים למצוא פתרון לבעיה הזו, לפני שיהיו נזקים ארוכי טווח לילדינו".