40 משפחות נזקקות קיבלו השבוע מענק של מאות שקלים בתלושים לקניית מזון, מחברי וחברות קהילת יזמ״ה (הקהילה ליהדות מתקדמת במודיעין) בזכות גיוס המונים במהלכו נתרמו למעלה מ-30 אלף שקל. "המענק נועד לאפשר למשפחות לפתוח את שנת הלימודים הקרובה ברגל ימין. לא תהיה ילדה ולא יהיה ילד שיגיעו ל- 1 בספטמבר כאשר הוא או היא אינם מצוידים כהלכה", מצהיר מנכ"ל הקהילה הרב ניר ברקין.
1 צפייה בגלריה
התמקדו בבני הגיל השלישי ומשפחות במצוקה
התמקדו בבני הגיל השלישי ומשפחות במצוקה
התמקדו בבני הגיל השלישי ומשפחות במצוקה
(צילום: ניר ברקין)
"קהילת יזמ״ה נרתמה לתרומה לנפגעי הקורונה מיד עם פרוץ המגפה באמצע מרץ", מספר הרב ברקין. "המערך הקהילתי הכולל את משפחות מערכת החינוך, משפחות בית הכנסת והקהילה ומעגלי הצדק החברתי של יזמ״ה - כ- 1,000 בתי אם ואב בעיר - נרתמו לסיוע לקבוצות מוחלשות בעיר וסיפקו מזון, תעסוקה, תשומת לב ומענקים לנזקקים. ההתרגשות העיקרית הינה בשל עוצמת הנתינה והיקף ההתגייסות של חברות וחברי הקהילה אלו למען אלו. הסערה שפוקדת את העולם והייאוש שנלווה לה מעודד נשים ואנשים טובות וטובים לעשייה ברוכה. קדרות התקופה מתבהרת מקרני שמש הנתינה של חברות וחברים שרואים ביזמ״ה בית להיזון ממנו ובעתות שפל ומשבר - להעמיק את הנתינה לחבריו וחברותיו".

"קומנדו" מודיעין בווטסאפ

בקהילה מספרים כי עם תחילת משבר הקורונה במחצית הראשונה של חודש מרץ, התארגנו להקמת מערך תמיכה גדול. בתחילה נוסחה פנייה לקהל הרחב בצורת שאלון המזמין את האנשים לתאר את מצבם. בעקבות סקר הצרכים שהופץ, עשתה הקהילה מיפוי ובנתה מערך עזרה רחב ומידי. במקביל, ובתוך מספר ימים, נבנה מאגר של קרוב ל- 100 מתנדבים מהקהילה שמוכנים להיענות לקריאות שונות של עזרה בעת הצורך. צוות מתנדב מצומצם גובש לניהול ולהפעלת מערך המתנדבים הגדול.
קבוצת וואטסאפ של המתנדבים אפשרה קשר מהיר כשבכל בקשה סייעו תוך מספר דקות. עוד מספרים ביזמ"ה כי נרשמה התמקדות בקבוצות הגיל השלישי שמצאו עצמם מרותקים לבתים, ללא קשר פיזי עם משפחה קרובה וללא תמיכה כלל.
עשרות מתנדבים התגייסו לפעולות כמו: קניית תרופות והעברתן לחולים ולקשישים, סיוע בתיקון תקלות בבית, סיוע בהכנת אוכל, עזרה בחלוקת תלושי קמחא דפסחא לפני חג הפסח, טלפונים לעידוד ושמירת קשר, משלוח של ערכת יצירה למבודדים, משלוח שי וברכה לחג, משלוח ספרי קריאה, משלוח עציץ תבלינים וברכה ליום העצמאות ועוד.
כעת מתגייסת הקהילה לרכישת ילקוטים וציוד למידה לילדים ממשפחות שאינן יכולות לרכוש את הציוד הנדרש לשנת הלימודים אשר בפתח עבור ילדיהן.