אפקט אחרי הקורונה: כ-15 משפחות שבניהן ובנותיהן נמצאים במועדונית ברעות שמסובסדת על ידי אגף הרווחה, מצאו את עצמן ללא הסעה בתום שעות הפעילות. ההורים טוענים: "אין לנו דרך להביא את הילדים ללא הסעות".
1 צפייה בגלריה
(המחשה: הרצל יוסף)
"אנחנו 15 משפחות שמטופלות במועדונית של הרווחה", מספר אחד האבות שבתו נמצאת במועדונית, "כשהגיעה הקורונה המועדונית לא פעלה בכלל. בשבוע האחרון חזר בית הספר וחזרו הצהרונים. לפני הקורונה בדרך כלל הייתה הסעה שלוקחת אותם מבתי הספר ומחזירה אותם הביתה בחמש, אבל בגלל מגבלות הקורונה הם הבינו שרק לחצי מהילדים יש מקום בהסעה בדרך חזרה, והודיעו כי לא תהיה הסעה בכלל. נגמר התקציב ואין תשובות לזה. מדובר באוכלוסיה הכי חלשה במודיעין ולאף אחד אין תשובות. לפחות שהיו אומרים בהתחלה אז היינו נערכים לזה. רוכבים על גבי הקורונה ופוגעים באוכלוסיה הכי חלשה".
גורם בכיר בעירייה הסביר: "הקורונה יצרה הרבה שינויים, חלק מהם אומר שנצטרך לקצץ בשירותים העירוניים. יש לנו גירעון בתקציב ולא יודעים מה מחכה ממשרדי הממשלה. בעיקרון כשהתחלנו לחשוב על הדברים - המועדוניות הן הכי גרעוניות אבל זה שירות שהאוכלוסיה צריכה אותו. נותנים להם מעל ומעבר. הקורונה הגבירה את ההוצאות משמעותית ולכן התבקשו ההורים להחזיר את הילדים לבד. גם ככה זה שירות כמעט חינם. קצת פורפורציות. אני מעריך שבסופו של דבר נחזיר את הכל במיוחד אחרי שאתמול ביטלו את ההגבלה על ההסעות, אז זה די פותר לנו את הבעיה".
מעיריית מודיעין נמסר: "העירייה בשיתוף משרד הרווחה, מפעילה את המועדונית למען ילדי העיר, לקוחות האגף לשירותים חברתיים. מדובר במועדונית מושקעת מאוד מבחינה תקציבית, בין היתר, שיפוץ שנערך בשנה האחרונה, ארוחות צהריים חמות, חוגים, צוות מקצועי, עזרה בלימודים ועוד. לגבי ההסעות, יש להדגיש כי העירייה בשיתוף עם משרד הרווחה מפעילה מערך הסעות חמש פעמים בשבוע, שמסיע את הילדים בתום הלימודים למועדונית עד 17:00 אחהצ וכך ימשיך להיות.
"יחד עם זאת, לאחר בחינה תקציבית עירונית, במיוחד לאור משבר הקורונה, ומאחר ואין מימון וחובה של משרד הרווחה להסעות חזור, הוחלט בשלב זה לבטל את ההסעות חזור. העירייה תבחן באופן פרטני מקרים חריגים אשר מוכיחים כי אין באפשרות ההורים להחזיר את ילדיהם הביתה".