שלוש שנים אחרי שפתחו במחאה עבור שיפור התחבורה הציבורית במודיעין, שפגעה לטענתם בעיקר בנוער ובצעירים, חברי תנועת "אנחנו הצעירים" שמקדמת את נושא התחבורה הציבורית בעיר תשיק בשבוע הבא גם קורס מיוחד לאקטיביסטים ואקטיביסטיות בתחבורה הציבורית, שיצטרפו לפעילות לשיפור התחבורה הציבורית בעיר ובמדינה.
2 צפייה בגלריה
אוטובוס של חברת קווים במודיעין
אוטובוס של חברת קווים במודיעין
אוטובוס של חברת קווים במודיעין
(צילום: חורחה נובומינסקי)
קראו גם >>
"מדובר בקורס של ארבעה מפגשים שילמד את המשתתפים בו את כל דרכי הפעולה לשינוי אמיתי בתחבורה הציבורית – הדרכים עוברות בידע מקצועי, ניתוח נתונים, שימוש נכון בתקשורת, עבודת שטח ועוד.." אומר אור גרינפלד, יו"ר "אנחנו הצעירים.
"כשהתחלנו בתהליך ובמחאה עבור תחבורה ציבורית נורמלית בעיר לפני שלוש שנים לא ידענו כלום, עם הזמן וככל שהתעמקנו הבנו איך הדברים עובדים, מי אחראי על איזה תחום ואיך אפשר להפוך את התחבורה הציבורית לטובה יותר גם בלחץ ציבורי, גם בחשיבה מחוץ לקופסה אבל בעיקר בהתמדה.
2 צפייה בגלריה
 אור גרינפלד
 אור גרינפלד
גרינפלד
(צילום: חורחה נובומינסקי)

"שנתיים אחרי אנחנו הרבה יותר מזה - הפכנו להיות מוקד ידע בכל מה שקשור לתחבורה ציבורית בעיר, עם קהילה גדולה, קבוצת פייסבוק, קבוצות עדכונים בוואטסאפ ובטלגרם, קבוצות טרמפים שפתחנו, ליווי בהליכי תביעות קטנות, קשר ישיר עם גורמים פרלמנטריים ופקידותיים, כנסים מאורגנים, עשרות אייטמים בתקשורת המקומית והלאומית ויחס אישי בדמות מתנדבים שבודקים וחוקרים על בעיה".
ברמת שינוי המדיניות העירונית ל"אנחנו הצעירים" חלק גדול בהקמת פורום מיוחד לשיפור תחבורה ציבורית בראשות ראש העיר, אפיון יחד עם עיריית מודיעין את מודל "זמן אמת" בו ניתן לדווח על בעיות בתחבורה באפליקציה העירונית, וגם על ידי מפגשי שיתוף ציבור של תושבים עם אנשי המקצוע בעירייה ובחברת קווים.
"כשאני מסתכל שנתיים אחורה, אני רואה את ההתקדמות האדירה שעשינו", מסכם גרינפלד, "נכון - עדיין אין מספיק קווים, השירות עדיין לא מאה אחוז, יש כשלים ובעיות, התכנון לקוי ואין כסף מהממשלה. הדרך עוד ארוכה, אבל אפשר כבר להתחיל לראות את סופה, אפשר להשפיע עליה, לכן אנחנו מזמינים אתכם להצטרף לקורס קצר, יעיל ובעיקר מלמד שיכניס אתכם למערכת עקשנית שמביאה את השינוי למודיעין מכבים רעות".
ההרשמה לקורס יכולה להתבצע בעמוד הפייסבוק של "אנחנו הצעירים".
לכל העדכונים - חדשות מודיעין