איך התחלת?
"מגיל צעיר עולם הרפואה היה משהו שעניין אותי מאוד. בבית הספר למדתי במגמת ביולוגיה, והתלבטתי בין רפואת שיניים לכללית. בסוף בחרתי ברפואת שיניים מסיבה אחת - לא אהבתי את המסגרת של הרפואה הכללית בה אתה צריך לעבוד תחת מישהו. לראייה, מהיום שסיימתי ללמוד אני עצמאי ופתחתי מרפאה משלי. התחלתי את דרכי במרפאה במרכז המסחרי ברחוב וייצמן ברמלה, לאחר מכן עברתי למרפאה גדולה יותר ברחוב בר אילן, ומשנת 2005 המרפאה רשומה גם כתאגיד במשרד הבריאות, מה שאומר שאנחנו עובדים בפיקוח צמוד שלהם".
2 צפייה בגלריה
ד"ר ג'ורג' קאקונדה במרפאה
ד"ר ג'ורג' קאקונדה במרפאה
ד"ר ג'ורג' קאקונדה במרפאה
(צילום: יח"צ)
מה חשבה המשפחה שלך?
"כל הזמן הסביבה הייתה תומכת ורצתה שאלמד ואתקדם. וכך חינכתי את ילדיי, הבן הראשון הלך בעקבותיי וסיים רפואת שיניים לפני 3 שנים , הבת שלי סיימה תואר ראשון בהנדסה רפואית, והבן הקטן הינו סטודנט לרפואה כללית בשנה שלישית".
מה היה הרעיון שהוביל אותך בתחילת הדרך? האם השתנה?
"בראש ובראשונה העזרה לקהילה ברמלה. אני מאוד קשור לעיר הזו ואני מוכן לעזור ולתרום בכל זמן ובכל מה שאדרש".
ספר על החיבור שלך לעיר.
"תורם לקידום הספורט בעיר ובין היתר לקבוצת כדורסל הנשים ברמלה. בנוסף אני מכהן כיו"ר העמותה לקידום הטניס בעיר, וממלא את התפקיד בהתנדבות. העמותה מגייסת את השחקנים ומשתתפת באליפויות טניס, ולשמחתי, אנחנו מצליחים להגיע להישגים יפים. אני מאמין שדרך קידום הספורט מקדמים את תדמית העיר, שמאוד חשובה לי".
מה הבנת על לקוחות במרוצת השנים?
"שביעות הרצון של הלקוח מורכבת משני דברים: שירות טוב וטיפול מהיר ומקצועי. לכן, כבר בשלבים מאוד מוקדמים הכנסתי מכשור רפואי שיתרום לשיפור ההליך הטיפולי. בשנת 2003 הכנסתי מכשור לייזר, שהיה נדיר מאוד. בשנת 2006 התחלנו לתת שירות של צילום פנורמי לשיניים, וחסכנו מזמנם של המטופלים. בשנת 2013 הכנסנו מכשור של צילומי CT לשיניים ואנחנו היחידים באזור שעושים את זה. החל משנת 2016 אנחנו עובדים עם סורק דיגיטלי שחוסך לנו את זמן לקיחת המידות לשיניים, ואנחנו מסוגלים לייצר כתר זרקוניה בפחות מיממה, בעזרת מחרטה רובוטית. זה תהליך שבעבר היה לוקח כמה שבועות ובעיקר מספק ללקוח את האפשרות לקבל את כל הטיפול תחת קורת גג אחת".
איך השפיע עליך משבר הקורונה?
"באופן אישי הקורונה עשתה לי טוב. היא גרמה לי להתחבר למשפחה הגרעינית שלי יותר ממה שהיה בעבר. היינו רואים הרבה סרטים ביחד, מבשלים ביחד ואפשר לומר שקיבלתי משמעות אחרת לחיים. גיליתי שהבן הקטן שלי מתמצא בסרטים והידע שיש לו בתחום עצום".
2 צפייה בגלריה
ד"ר ג'ורג' קאקונדה
ד"ר ג'ורג' קאקונדה
ד"ר ג'ורג' קאקונדה
(צילום: יח"צ)
מתי אתה מרגיש הכי הרבה סיפוק מהעבודה?
"כשאתה מרגיש שעשית את העבודה שלך לשם העבודה, במסירות, ולשביעות רצון המטופל. הייתה גברת שבאה למרפאה לעזרה ראשונה ומראש אמרה שהיא ללא אמצעי תשלום, אבל נכנסה כי כאב לה, והיה נראה שסובלת מאוד. בדקתי אותה וראיתי שיש לה שן בינה שהיא מקור הכאב. היא ביקשה לעקור את השן, והעיקר שתצא בלי כאב. כשאתה מטפל במקרים כאלה אתה יודע שאתה עסוק בשליחות".
ספר לנו משהו שרק מי שקרוב אליך יודע.
"לפחות פעם אחת ביום אני מקפיד לשחות ולא מוותר על זה אף פעם. ככה אני שומר על כושר".
תן טיפ אחד לאנשים שרוצים להתחיל בתחום שלך.
"להיות קשוב לאנשים ולהתחשב בכאב שלהם. כשבא אליך מטופל למרפאה, בשל בעיה אסתטית או כאבים בשיניים, ויש מטופלים שיש להם פוביה מרופא שיניים. אתה צריך להבין את הרצון שלו, את הציפיות שלו מהטיפול ורק אז לטפל. אם אתה אדם לא קשוב עדיף שלא תיכנס למקצוע בכלל".
איפה אתה חולם להיות בעוד 10 שנים?
"בימים האלה אני בהליך בניה של מרפאה חדשה בראשון לציון. אני מקווה שאגיע למצב שתהיה לי רשת מרפאות שיניים בכל הארץ ואני אוכל ליהנות מזמן איכות עם המשפחה ובהמשך גם מהנכדים שיהיו".

ליצירת קשר:

https://www.facebook.com/Kakunda.Dental.Center

טלפון: 08-9242444 פלאפון: 050-9251315

כתובת: בר אילן 26, רמלה.