המוטו של גבי רזיאל (66), אלמן, אב לשניים וסב לשלושה ("אהבת חיי") ממודיעין הוא: "בריאות טובה והנאה מהחיים". כך הצליח להגשים חלום, ואת התחביב הפך לעסק משגשג ומצליח.
איך הכל התחיל?
"ההתחלה הייתה בבית, במרפסת. עשיתי יודאיקה. עבדתי במקביל כמורה, מרכז מגמה של אוטומציה ובקרה, במכללת רשת עמל בפתח תקוה. היה לי המון זמן פנוי לתחביב. עיצבתי יודאיקה וגם מכרתי. ואז קרה משהו ששינה הכל".
1 צפייה בגלריה
גבי רזיאל
גבי רזיאל
גבי רזיאל
(צילום: חוה שרון)
מה קרה?
"אשתי אמרה לי: "או אני או הקרמיקה שלך", הוא פורץ בצחוק ומסביר: "זה תחביב מאוד מלכלך".
במה בחרת?
"בשניהם. שכרתי שטח של 50 מ"ר באזור התעשייה בסגולה. אמרתי, מה יכול להיות, ננסה. משם זה התחיל. יום אחד בא אלי מישהו וביקש: 'תעשה לי גופי תאורה'. כך זה גדל וגדל ובסופו של דבר יצאתי מההוראה לפנסיה מוקדמת, והתחביב הפך למקצוע. קניתי מגרש במודיעין, בניתי עליו מבנה של 1,000 מ"ר, ושם העסק היום. חנות 400 מ"ר וכל השאר מפעל. 40 אחוז ממה שיש בחנות, אנחנו מייצרים".
בשלב מסוים הפך העסק ל"עסק משפחתי", "הבן שלי עובד אתי והחתן מנהל את החנות".
למרות הקריירה כמורה ומרכז מגמה, רזיאל מספר שכילד היה "טראבל מייקר" בבית הספר. "גדלתי בבית דתי, אבל עשיתי הרבה צרות להורים. כל מה שקרה מאז, רק מראה שאף פעם אי אפשר לדעת לאן החיים לוקחים אותך. הייתי מומחה באוטומציה ובקרה והיום אני משחק בבוץ", הוא צוחק.
היה לך מנטור שליווה אותך בתחילת הדרך?
"לא. הכל לבד בעצמי. זרמתי. צריך בחיים 99 אחוז מזל והכל מסתדר".
מה היה הרעיון שהוביל אותך?
"אף פעם לא חשבתי שזה הכיוון שזה יתפתח אליו. מהתחביב, הייתי עושה מזוזות, חמסות, צלחות של פסח, משם זה התחיל. מישהו ראה, קנה, מכר בחו"ל ופתאום הדברים שלי הצליחו בקטלוגים הכי גדולים בארה"ב".
מה הלקח הראשון שלמדת בעסק?
"כבדהו וחשדהו. היה לי בהתחלה לקוח שלקח סחורה בהרבה כסף, ולא החתמתי אותו על כלום. כשביקשתי כסף, טען שהוא לא חייב לי כלום. כמעט נפלתי על הרצפה, למזלי בסופו של דבר זה הסתדר, אבל מאז למדתי. דרך חיים אצלי זה יושר. עובדים ביושר, לא מעגלים פינות לא מרמים לא חזירים. הרווחים שלנו הוגנים".
גם הקורונה לא השפיעה על העסק ואפילו סייעה. "לאנשים לא היה איפה להוציא את הכסף, לא נסעו לחו"ל, אז קנו דברים לבית".
איזה פידבק אתה מקבל מאנשים?
"התגובות מאוד טובות, יש לנו המון לקוחות חוזרים, וזה מעיד על משהו".
למודיעין הוא הגיע לפני 13 שנה, "מכרתי דירה בתל אביב ועברתי לפה. אני מאוד אוהב את מודיעין, זו עיר שקטה נחמדה בית מלון של תל אביב".
מה הבנת עם השנים על לקוחות?
"הם מחפשים שירות טוב ואמינות. השירות הוא חשוב מאוד, והרבה עסקים אחרי ששילמת כבר לא מכירים אותך וזה עצוב מאוד. אצלנו הרבה אנשים מגיעים, מסתובבים, אומרים נראה ונחזור ואז חוזרים, השירות זה הכל".
איך משלבים את העסק עם החיים האישיים?
"אין חיים. כל הזמן יש פרויקטים. אני קם מוקדם בבוקר, נמצא בעבודה עד 18:00. לא פתחתי בזוגיות חדשה אחרי שאשתי הלכה לעולמה מסרטן בשנת 2000, אז גם משק הבית כמובן עליי. התחביב שלי הוא בולים, שטרות ומטבעות. יש לי אוסף לא קטן שלא שווה הרבה כסף אבל אני נהנה ממנו".
מה גורם לך סיפוק בעבודה?
"כשמוציאים מודלים חדשים לחנות. כל העיצובים הם שלי".
יש מישהו שהיית רוצה להודות לו?
"למשפחה. כל החיים שלנו, כל דבר הוא קטן בפני עצמו אבל הכל חשוב וגדול בסופו של דבר".
איזה טיפ היית נותן למישהו בתחילת דרכו?
"המון סבלנות. אני נתקל הרבה פעמים באנשים שחושבים שהם הולכים לעשות את המכה שלהם, ואז ישבו בשפת הים. זה לא עובד ככה בחיים. בשביל להצליח צריך לעבוד קשה, להיות סבלניים, ללמוד, עקביים וישרים. הכי חשוב לזכור ש- טוב שם טוב משמן טוב".
איפה אתה חולם להיות בעוד 10 שנים?
"מספיק לי מה שיש לי. אני רק רוצה בריאות לכולם ושייהנו מהחיים".
"רזיאל עיצוב אמנותי בתאורה בע"מ"
הסתת 18 מרכז עינב (ישפרו סנטר) מודיעין
08-6221100
פורסם לראשונה: 17:12, 14.06.21