"מה יכול לגרום לאיש צעיר ובריא לא לקום יום אחד?", כך צייץ בטוויטר ד"ר אורן זוסמן, רופא מתמחה בקרדיולוגיה, במארס 2018, כשנודע דבר מותו של כדורגלן מפורסם בשנתו. בציוץ נוסף, נתן ד"ר זוסמן את התשובה: "כמעט כל האנשים מתים מדום לב". בינואר 2019, פחות משנה לאחר מכן, לקה ד"ר אורן זוסמן ז"ל בדום לב, כשהיה לבד בחדר הרופאים בבית החולים, ונפטר.
השבוע הושק קמפיין מימון המונים של עמותת ידידי מד"א בישראל, יחד עם מעיין זוסמן, אלמנתו של ד"ר אורן זוסמן. המטרה לגייס מיליון שקלים, באמצעותם תורחב פרישת מכשירי הדפיברילטור של מד"א בארץ, ויוצבו עוד מאה מכשירים ברחובות הערים. כך, במקרי דום לב יגדלו באופן דרסטי הסיכויים להציל את חייהם של המטופלים.
1 צפייה בגלריה
לזכרו של הקרדיולוג שנפטר מדום לב ד"ר אורן זוסמן. צילום באדיבות מד"א
לזכרו של הקרדיולוג שנפטר מדום לב ד"ר אורן זוסמן. צילום באדיבות מד"א
לזכרו של הקרדיולוג שנפטר מדום לב ד"ר אורן זוסמן. צילום באדיבות מד"א
"יותר מתמיד אני מכירה בחשיבות המכשירים האלה שיכולים להציל חיים. כל אחד יכול להפעיל אותם, ולמנוע ממשפחה אחרת את הכאב הנורא איתו אנו חיים", אמרה מעיין זוסמן, אלמנתו של ד"ר אורן זוסמן, "פניתי למד"א על מנת לשתף פעולה בעניין, ולהציל כמה שיותר חיים על ידי הצבת כמה שיותר דפיברילטורים ברחבי הארץ, על שמו של אורן. אני קוראת לכל מי שיכול, להמשיך את פועלו של אורן, ולהציל עוד חיים, דרך תרומה לרכישת מכשירי ההחייאה".
מנכ"לית אגודת ידידי מד"א בישראל אורלי אריאל, אמרה: "ד"ר אורן זוסמן הכיר היטב את היכולת של מכשיר הדפיברילטור לשנות מציאות עבור רבים. לצערנו, בצירוף מקרים טרגי, אורן לקה בדום לב בחדרו בבית החולים כשהוא לבדו, מבלי שאף אחד ידע ויכול היה לסייע לו. אין לי ספק שהפרויקט המבורך הזה לזכרו יציל חייהם של רבים אחרים".
סמנכ"ל רפואה במד"א, ד"ר רפאל סטרוגו: "במקרה של דום לב, כל דקה היא קריטית. בכל 60 שניות שחולפות ללא טיפול, מרגע האירוע, פוחתים סיכויי ההישרדות של החולה ב-7%-10%. ככל שמכת חשמל ממכשיר הדפיברילטור מתקבלת מהר יותר, הסיכוי של החולה לחדש את פעילות הלב ולהינצל גדל. את מכשיר הדפיברילטור של מגן דוד אדום, כל אזרח יכול להפעיל בקלות, וללא ידע רפואי מוקדם. המכשיר נותן מכות חשמל על פי הצורך, מכתיב את קצב ההחייאה, ומספק הוראות הפעלה קוליות וחזותיות ברורות, בעברית ובשפות נוספות. במקביל, המכשיר מתחבר למוקד החירום של מד"א, והאזרח מקבל הנחיות נוספות מהחובשים והפראמדיקים במוקד 101. באותו הזמן, צוותי מד"א מקבלים פרטים על המטופל, עוד בדרכם למקום האירוע".
לתרומה במסגרת הפרויקט: https://www.ifmda.org.il/he/plans-and-projects/crowdfunding/oren-zusman-defibrillator