מסייעים לילדים חולים: ג'ודי בוגן, תושבת מודיעין שהתמודדה במשך שנים עם מחלת הסרטן ובשנת 2016 הקימה את עמותת "מקום למרפא – Place2Heal", שמטרתה לשפר את חוויית המטופלים החולים במחלה, הגשימה לפני שבועיים חלום: היא חנכה בבית החולים לילדים "ספרא" במתחם שיבא תל השומר, את חדר הטיפולים הראשון מסוגו בישראל, שהוקם בחזונה האישי.
1 צפייה בגלריה
"משנה חיים". ליאת שרמן, רז, בוגן ופרופ' פסח בחנוכת החדר
"משנה חיים". ליאת שרמן, רז, בוגן ופרופ' פסח בחנוכת החדר
"משנה חיים". ליאת שרמן, רז, בוגן ופרופ' פסח בחנוכת החדר
(צילום: מקום מרפא)
העמותה, שהשיגה במשך שנים תרומות להקמת החדר הייחודי, הקדישה אותו לזכרו של ג'וני בייקר, שחבריו מסניף בני עקיבא אנגליה, היו אלה שגייסו חלק נכבד מהכסף ששימש לעיצוב ואיבזור החדר.
מדובר בחדר הטיפולים הייעודי הראשון שנחנך בישראל, וזאת לאחר שבמהלך השנים האחרונות קידמה בוגן את שיפוצם של חללים קיימים במספר בתי חולים ברחבי הארץ, במטרה להפוך אותם לנעימים לשהייה, וכל זאת בהתבסס על גישת EBHD (עיצוב מבוסס מחקר של מרכזים רפואיים).
החדר קיבל את השם "סימול פארק", והינו חדר ראשון מסוגו, המדמה עבור ילדים חולים בדיקות סי.טי ואם.אר.איי שיעברו לקראת איבחון וטיפול עתידי.
לדברי בוגן, הסיסמה המובילה את פעילות העמותה היא "Wellness by Design", והמטרה הראשית היא ללוות מטופלות ומטופלים במסע המורכב שהם עוברים באמצעות שיפוץ, חידוש והוספת צבע לחללי בתי החולים, בעיקר במרפאות האונקולוגיות.

קראו גם:

החדר נחנך באירוע במעמד בכירי המרכז הרפואי שיבא, בהם המשנה למנכ"ל המרכז הרפואי, פרופ' ארנון אפק, מנהל בית החולים ספרא לילדים, פרופ' איתי פסח, ומנהלת יחידת דימות ילדים, פרופ' מיכל סודק. עוד השתתפו בטקס: מנהלת המרכז החינוכי על שם ויצמן בבית החולים ספרא, מיכל רז, אמרכלית בית החולים, חגית שפיגל, וקרובי משפחתו וחבריו של בייקר ז"ל.
"החדר החדש והראשון מסוגו בארץ, מהווה בשורה של ממש בתחום הדימות בילדים, מאחר והכנה לבדיקות היא חלק בלתי נפרד ומשמעותי מהצלחת הבדיקה, על אחת כמה וכמה בקרב מטופלים ילדים, החוששים מהצפוי להם", מסבירה שפיגל. "לבדיקות סי.טי ואם.אר.איי נדרשת במיוחד הכנה נפשית ופיזית, שכן הצלחת הבדיקות תלויה בשיתוף פעולה מצד המטופל. החדר החדש מסייע להפגת הלחץ בו שרויים ילדים והוריהם לפני הבדיקה, ותורם לתיווך ההליכים הרפואיים באופן ידידותי ומרגיע".
בוגן, שהתרגשה מאוד בטקס חנוכת החדר, בטוחה כי הוא יביא לשינוי חיובי בקרב הילדים המטופלים. "הפרויקט הזה משנה חיים, והרבה מאוד מחשבה, דאגה וחמלה מעורבים בתהליך, וחשיבה על איך להקל על ילדים את ההתמודדות עם טיפולים מורכבים שעליהם לעבור לקראת ההחלמה המיוחלת", אומרת בוגן. "אני חוויתי צילומי סי.טי ואם.אר.איי כשהייתי בוגרת ואמא לילדים, ואני יודעת כמה קשה התהליך לאישה בוגרת, ואני בטוחה שעבור ילדים שמתמודדים עם מצב רפואי מורכב, חוסר הוודאות קשה עוד יותר".