במטרה להעלות את המודעות לביצוע בדיקות סקר תקופתיות לאבחון מוקדם של סרטן השד וסרטן צוואר הרחם, תציב בשבוע הבא לראשונה בארץ, קופת חולים מאוחדת ניידת בריאות סמוך להיכל התרבות בעיר. המטרה: להנגיש ולרכז במקום אחד את כל הבדיקות ולוודא שאף אישה לא מוותרת עליהן.
2 צפייה בגלריה
ניידת בריאות האישה
ניידת בריאות האישה
ניידת בריאות האישה
(צילום: מאוחדת)

מדיי שנה, כ-5,500 נשים בישראל מאובחנות כחולות בסרטן השד, 15 נשים ביום שמצטרפות ל-2.6 מיליון נשים ברחבי העולם שמאובחנות מדי שנה בסרטן השכיח ביותר בעולם.
בעקבות נתונים השיקה קופת חולים מאוחדת את ניידת בריאות האישה שתגיע לראשונה למודיעין. במסגרת השירות, תגענה לעיר שתי ניידות ענק שמצוידות בטכנולוגיות המתקדמות ביותר ובצוות נשי מקצועי. הן יוצבו בסמוך להיכל התרבות ויאפשרו לנשות העיר לבצע את כל הבדיקות במקום אחד.

קראו גם:

2 צפייה בגלריה
בדיקה אצל רופא
בדיקה אצל רופא
אסור לוותר על הבדיקה הזאת
(צילום המחשה: shutterstock)

בין הבדיקות שיתקיימו: ממוגרפיה, בדיקת משטח צוואר הרחם, אולטרה סאונד שד, צפיפות עצם ומדדים רפואיים חשובים נוספים כמו לחץ דם ובדיקות נוספות.
נטלי ברוך, אחראית תחום פריון בריאות האישה במאוחדת מודיעין: "המטרה שלנו היא להנגיש ולאפשר לכמה שיותר נשים לעבור בדיקות סקר מקיפות. בדיקות הסקר מעלות את שיעור האבחון המוקדם ובהתאמה גם את סיכויי ההחלמה. חשוב מאוד לא לוותר על הבדיקות, הן מצילות חיים. אני קוראת לכל אחת להגיע ולהיבדק".
ניידת בריאות האישה תוצב במודיעין בימים ראשון ושני ה- 31.3-1.4.