פטריסיה צימרמן מנהלת מחוז מרכז של כללית נכנסה לתפקידה זמן קצר לפני פרוץ המלחמה. מאז היא מתמודדת עם מכלול רב של אתגרים כשהעיקרי בהם הוא הצורך להעניק מענה רפואי איכותי למעל ל-630 אלף מטופלים בזמן המלחמה. התמודדות נוספת היא עבודה בתנאים של מחסור בכוח אדם שחלקו גוייס לשירות מילואים והצורך לתמוך בהם ובבני משפחותיהם ובעובדים ככלל. כל זאת במקביל לתנופת פיתוח חסרת תקדים של פתיחת מרפאות חדשות ברחבי המחוז, בהגדלת היצע השירותים למטופלים ושיפור השירות וחוויית המטופל.

1 צפייה בגלריה
פטריסיה צימרמן
פטריסיה צימרמן
פטריסיה צימרמן
(צילום: דוברות כללית )

מחוז בתנופת פיתוח
"מחוז מרכז של ה'כללית', המשתרע מבית דגן ועד קריית מלאכי, מעניק מעטפת רפואית לאלפי מטופלים מידי יום", אומרת פטריסיה. "אנחנו העוגן שלהם בזמן שיגרה ועל אחת כמה וכמה בתקופת משבר. מתוך תחושת המחויבות והשליחות הזאת לא הורדנו את הרגל מהגז בכל הקשור לפתיחת מרפאות חדשות ושדרוג מרפאות קיימות. במהלך השנה האחרונה פתחנו 8 מרפאות חדשות ברחבי המחוז- בקריית מלאכי, ביבנה, במודיעין, בראשון לציון, ברחובות וברמלה. לאחר החגים אנו עתידים לפתוח מרפאה נוספת בשכונה החדשה ברמלה ובתכנון לשנה הקרובה הקמתן של מרפאות נוספות ומרכזי רפואה יועצת. במקביל שיפצנו ושדרגנו מרפאות קיימות כגון מרפאת כרמים בראשון לציון בהשקעה של מיליונים רבים. במקביל אנו מבצעים תהליכים רחב היקף לשיפור השירות כאשר המטופלים שלנו תמיד נמצאים במרכז".
"אני מאמינה בלהניח היום את היסודות והתשתית של מערכת הבריאות של המחר" היא מדגישה. "והקמתן של מרפאות חדשות ותיחת שירותים חדשים היא נדבך נוסף בקידום בריאות המטופלים שלנו".

שת"פים עם בתי חולים
אחד היתרונות של כללית כארגון הבריאות המוביל במדינה היא העובדה שמדובר בארגון בריאות שיש לו מעטפת רפואית רחבה של הקהילה בשילוב עם בתי החולים.
"אצלנו במחוז ישנם מספר מיזמים משותפים עם בתי החולים של הכללית בהם אני מאד גאה", היא מסבירה. "ביניהם ניתן לציין את מכון הלב של כללית ברמלה אותו מובילים קרדיולוגים מקפלן ומיזם 'בלינסון בקהילה'- פרויקט במסגרתו אורתופדים של בלינסון נותנים איבחון וטיפול במרפאת פינסקר בראשון לציון. שיתופי הפעולה יוצרים בראש ובראשונה מכפיל כוח מבחינת המטופל, ומעניקים לו שירות מקצועי נגיש, וקרוב לבית. כמו כן, היתרון הנוסף הוא יצירת רצף טיפולי בין בית החולים לקהילה במידת הצורך. מיזם נוסף בו אני גאה הוא מיזם 'מיילדת בקהילה'. במסגרתו מיילדות מקצועיות מהמרכז הרפואי קפלן מלוות נשים בהריון מהשלבים המוקדמים של ההריון ועד הלידה עצמה. גם כאן הכוונה היא ליצור רצף טיפולי עם אנשי הצוות שמלווים אותך לכל אורך הדרך , דבר שיוצר חוויות מטופל טובה הרבה יותר ומפחית חששות מיותרים".
שמים זרקור על הנפש
בשנה האחרונה בעקבות אירועי ה- 7.10 והמלחמה המתמשכת, ישנה עלייה דרמטית בביקוש לשירותי בריאות הנפש ", מוסיפה צימרמן. "גם בנושא זה המחוז שלנו עומד בחזית העשייה. ממש בשבוע האחרון פתחנו מרפאה לבריאות הנפש לילדים ברמלה. המרפאה מיועדת לילדים בגילאי 6-18 והטיפול ינתן בעברית, אמהרית וערבית. ע"י צוות רב מקצועי בתחומי הפסיכיאטריה, פסיכולוגיה, עו"סים ומרפאים בעיסוק. בנוסף, במרפאה יפתח שירות ייחודי לגיל הרך לתינוקות מגיל שנה וחצי".
"מיזם נוסף בו אני גאה במיוחד הוא מאמני חוסן", היא אומרת והגאווה ניכרת בקולה. "מדובר בצוותים, שעברו הכשרה ייחודית בתחומי הנפש ותפקידם הוא לתת מענה למטופלים שזקוקים להתערבות קצרת מועד ולתת להם כלים להתמודדות עצמית ראשונית".
הצוותים שלנו הם הלב של המחוז
"ואם עסקנו בחוסן של המטופלים חשוב לציין כי השקענו השנה משאבים רבים גם בחיזוק החוסן של העובדים שלנו", אומרת צימרמן. "זהו נושא עליו חשוב לי באופן אישי לשים זרקור. לאחרונה אף הקמנו במחוז את רשת אית"ן- רשת של עובדים, שעברו הכשרה ייעודית בנושאי חוסן ויובילו בתוך המרפאות תהליכים שקשורים לחוסנם ורווחתם של העובדים. כחלק מהשקפת עולמי אני מעודדת את הצוותים שלנו לחשיבה יצירתית ופורצת דרך. אני מאתגרת אותם להניח על שולחני רעיונות ויוזמות שיוכלו לקדם את העשייה שלנו למען הקהילה".
ולסיום, אני מבקשת להודות מכל הלב לצוותים שלנו שהיו פה תמיד בשביל המטופלים, בזמנים שדורשים גמישות מחשבתית ויצירתית. אני מודה למנהלים שהולכים לצידי לכל אורך הדרך. ובהזדמנות זו במיוחד לאחל לפצועים שלנו החלמה מהירה ולקוות יחד שכל החטופים ישובו במהרה לביתם".

מוגש מטעם: כללית מחוז מרכז