האם נמצא הפתרון להמתנה הארוכה ומורטת העצבים לרופאים המומחים? הפתרון הנוכחי נראה מבטיח למדי וישנן כבר הוכחות בשטח. קופת חולים מאוחדת השיקה לאחרונה מערכת חדשנית וראשונה מסוגה שתסייע ללקוחות הקופה לקצר את זמני ההמתנה לרופאים ולוודא שכל תור שנקבע אכן מומש, גם במקרה של ביטולים.


אחת הבעיות האקוטיות של מערכת הבריאות היא זמן ההמתנה הארוך שנאלצים המבוטחים להמתין עד לקבלת תור לרופא מומחה. זמני ההמתנה הארוכים ביותר בתורים לרפואה יועצת הם במקצועות הרפואיים המרכזיים: עור, אורתופדיה, נשים, אף אוזן גרון ועיניים. במקרה של רפואה יועצת בפריפריה, ההמתנה עלולה לקחת זמן ממושך אף יותר.

2 צפייה בגלריה
זמינות תורים מהירה
זמינות תורים מהירה
זמינות תורים מהירה
(צילום: טל שחר)

"מהפכה שירותית"

מערכת זימון התורים של מאוחדת מאפשר להירשם לשירות של "נוח – העוזר הדיגיטלי האישי שלי", אשר באמצעות אלגוריתם חכם מאתר במערכת תורים שבוטלו, ומציע אותם באופן יזום ללקוחות שקבעו תור במועד רחוק יותר, על פי ההעדפות האישיות והצרכים הייחודיים שהוזנו מבעוד מועד. ההגדרות כוללות את תחומי התמחות המבוקשים והמרחק אותו הלקוח מוכן לנסוע עבור התור.

2 צפייה בגלריה
בוט התורים של מאוחדת - מסך פתיחה
בוט התורים של מאוחדת - מסך פתיחה
בוט התורים של מאוחדת - מסך פתיחה
(צילום: דוברות קופ"ח מאוחדת)

"זמני ההמתנה יתקצרו משמעותית, ובמקביל נמנע מצב בו רופא יושב במרפאה ללא מטופלים, ונדע למלא חלונות זמן של תורים שבוטלו ולסייע למי שממתין לתור", מסביר מנכ"ל מאוחדת עוזי ביתן, שהגה את הרעיון, "מדובר במהפכה שירותית שתאפשר לנו לתת מענה מדויק לאחד האתגרים הכי גדולים שניצבים בפני מערכת הבריאות".
כיצד המערכת יודעת למצוא את התור?
"התורים מתפנים במערכת לאחר שהמטופל מבטל אותם ביוזמתו, או לאחר שאנחנו שולחים לו הודעה ברגע שהמערכת מזהה שהוא כבר ביקר אצל הרופא שקבע אליו תור, או אצל רופא בעל מומחיות זהה. המערכת שואלת את המטופל האם הוא עדיין זקוק לתור שקבע או שניתן לבטל אותו", מסביר ביתן, "כך למשל, בשבוע אחד בלבד יצרנו קשר עם 12,600 לקוחות שכבר ביקרו אצל הרופא ו-4,700 מהם אישרו לנו שהם לא מתכוונים להגיע לתור שקבעו ושניתן לבטל אותו. זה אומר שיש לנו פתאום 4,700 תורים שהתפנו ואת הכמות האדירה נוכל להציע לכל מי שנרשם למערכת זימון התורים "נוח" וביקש להקדים את התור שנקבע, ובכך למקסם את המשאב הרפואי ולשפר משמעותית את השירות שהלקוחות שלנו מקבלים.
כך למשל, אישה שביקשה לקבוע תור לרופא נשים במודיעין והתור הפנוי הקרוב ביותר היה בעוד שישה שבועות, תוכל להגדיר לאחר קביעת התור כי היא מעוניינת לקבל עדכונים על תורים שמתפנים במועד קרוב יותר לרופאי נשים במודיעין, ראשון לציון, חולון, בית שמש, מודיעין עלית ועוד. "נוח" ימשיך לסרוק את המערכת, לאתר עבורה כל תור רלוונטי שמתפנה, לעדכן אותה בהודעת טקסט ולשאול האם להקדים לה את התור.

מוגש מטעם: קופת חולים מאוחדת