לעיתים קרובות יושבים עלינו איזה חמישה קילוגרמים עודפים שאנחנו מנסים להפטר מהם ללא הצלחה.
4 צפייה בגלריה
5 ק"ג עד החגים
5 ק"ג עד החגים
5 ק"ג עד החגים
(צילום: shutterstock)
בין אם יש לכם אירוע מיוחד או שאתם פשוט רוצים להרגיש בריאים יותר – עדיף לרדת במשקל בצורה איטית ובעזרת אסטרטגיית תזונה ופעילות גופנית נכונה.
כך תקלו על שמירת הירידה במשקל לאורך זמן.
קראו גם:
לא נוגסים לפני שרושמים
ראשית, מעכשיו רשמו כ-ל מה שאתם אוכלים. וגם מה שאתם שותים. ה-כ-ל. גם את קוביית השוקולד שגנבתם מהארון.
חמש עד שש קטנות
זה קל ופשוט: בחרו תפריט שמורכב מחמש עד שש ארוחות קטנות ביום. בחרו בארוחות קטנות קלות להכנה ופשוטות ליישום ביום יום, במהלך כל ימות השבוע. הקפידו עליהן ברציפות לפחות 45 יום.
למשל, תפריט שמורכב מכריכים מלחם קל או מפיתות כוסמין קלות עד 100 קלוריות עם חלבונים איכותיים (ביצה, טונה, פסטרמה, הודו, עוף, דגים) ושפע של ירקות עליים.
4 צפייה בגלריה
רשמו כ-ל מה שאתם אוכלים. וגם מה שאתם שותים
רשמו כ-ל מה שאתם אוכלים. וגם מה שאתם שותים
רשמו כ-ל מה שאתם אוכלים. וגם מה שאתם שותים
(צילום: shutterstock)
מים והרבה
קבלו החלטה שבמשך חודש לפחות השתייה היחידה במהלך כל שעות היום זה מים קרים בלבד ושתי כוסות ביום בלבד של קפה עם קצת חלב. בנוסף: שתי כוסות תה ירוק שמלא בנוגדני חמצון ומגביר את קצב חילוף חומרים.
במסעדה: מה תרצו לשתות?
נסו להימנע ככל האפשר מאכילה בחוץ במשך חודש לפחות. אם יצאתם לבלות, השתדלו להזמין רק שתייה. מרבית המנות במסעדות עתירות בשומנים, סוכרים ולעיתים האוכל מעובד. אם ממש חייבים לבחור, העדיפו מנה בשרית רזה וירקות חיים. את הרוטב בקשו בצד.
בלי ספונטניות
תתארגנו מראש והכינו מבעוד מועד את האוכל במקרר, אל תהיו ספונטניים. מוקדם בבוקר חתכו סלט, הכינו תבשיל לצהריים וכריכים לעבודה או לדרך. כך לא יהיו הפתעות, פיתויים ומלכודות רעב, שיוצרות בשעות הערב ערגה לפחמימות ריקות ולנשנושים.
פעילות גופנית
בשעות הפחות חמות, צאו להליכות לפחות שלוש פעמים בשבוע, 60 דקות מינימום בקצב טוב. קנחו בעוד שני אימוני כוח לפחות. חם לכם מדי? בבית, במזגן, מול היוטיוב, יש שפע של אימונים. יותר מסת שריר בגוף - יותר שריפת קלוריות יומית.
4 צפייה בגלריה
עגלת קניות
עגלת קניות
כשאתם עושים קניות, קראו בקפידה את מרכיבי המוצר ובדקו האם סוכר מסתתר שם
(צילום: shutterstock)
היזהרו מהסוכר שמסתתר בכל מקום
שימו לב לסוכר שמשתחל בדלת האחורית אל התפריט שלכם.
כבר במעמד הקנייה בדקו את המוצרים הבסיסיים שאתם בוחרים. קראו בקפידה את מרכיבי המוצר ובדקו האם סוכר מסתתר שם. תופתעו לגלות כמה סוכר אנו צורכים מבלי להיות מודעים לכך, וחבל. סוכר עודף בגוף נשלח ישר למחסני השומן.
טוב לכיס, לא לדיאטה
מבצעים של אריזות גדולות זה נחמד לחשבון הבנק, אבל אויב לדיאטה. כשקונים הרבה – אוכלים הרבה. ואם בכל זאת קניתם במבצע – בבית חלקו לאריזות קטנות ואחסנו.
4 צפייה בגלריה
למלון יש ריח חזק מאוד? כנראה שיהיו לו חיי מדף קצרים וגם טעם לא טוב
למלון יש ריח חזק מאוד? כנראה שיהיו לו חיי מדף קצרים וגם טעם לא טוב
התרחקו מפירות שאינם שלמים ואינם מדידים בצורה ברורה
(צילום: shutterstock)
זהירות, פירות קיץ
התרחקו מפירות שאינם שלמים ואינם מדידים בצורה ברורה כמו אבטיח, מלון, מנגו וענבים. בלי לשים לב אתם יכולים לחסל קערה שלמה. בחרו במקום בתפוח, אפרסק וכו' בכמות מדודה, כחלק מאחת הארוחות הקטנות. שלבו תוספת יוגורט ביו טבעי או כמה אגוזי מלך טבעיים.
לא שוברים את הכלים
גם אם חרגתם מהתפריט, גם אם המשקל נתקע קצת ולא הצלחתם לרדת, אל תתייאשו. פרגנו לעצמכם על שקיבלתם החלטה - והמשיכו בתהליך. הוא ריצה למרחקים ארוכים.
גם אם נראה לכם שעשיתם הכל מדהים ובכל זאת לא ירדתם במשקל, אל תשברו את הכלים: תמיד יש עוד שבוע בפתח.
תחשבו על היום שאחרי
לכל אורך התקופה תזכירו לעצמכם כמה טובה תהיה התחושה ביום שאחרי. כמה מדהים זה שהצלחתם לאתגר את עצמכם ולנצח. תחשבו כל הזמן עד היעד, על מה ייצא לכם מזה ומה תרוויחו כשתצליחו לרזות. אם קשה לכם לבד, הצטרפו לתמיכה פרונטלית או דיגיטלית, שתקל עליכם ותתמוך בכם במסע. בהצלחה!
ד"ר איה בן שלום, מדריכה בכירה בחלי ממן, רשת תמיכה לאורח חיים בריא