במציאות כזו כל פרט ופרט הקשור למרחב המוגן הדירה חייב להיות מושלם. בהתאם גם תיקון חלון ממד הוא פעולה שמחייבת היכרות עם נהלי פיקוד העורף ומקצועיות ללא פשרות. בעמוד זה תמצאו מידע רלוונטי שיעזור לכם להתנהל באופן מושכל.
מתי נדרש תיקון חלון בממד?
תיקון חלון ממד הוא פעולה הכרחית בכל מקרה שבו נוצרת בעיה הקשורה לתפעול החלון. שימו לב: גם אם לכאורה מדובר בבעיה שולית, רצוי מאוד לפתור אותה וללא שום דיחוי, כאמור בעזרת מומחים מנוסים. הצורך המעשה מידי, ללא שיהוי, נובע מהעובדה המצערת שבישראל אנחנו אף פעם לא יכולים מתי יפרוץ עוד עימות, כך שהחלון של המרחב המוגן הדירתי חייב להיות תקין לחלוטין בכל נקודת זמן.
בפרט נדרש התיקון של החלון בממד כשאי אפשר לנעול אותו הרמטית. באופן דומה מצב שבו אי אפשר לפתוח את חלון הממד מצריך גם הוא הזמנת איש מקצוע מיומן. גם כשישנו "רק" חשש לבעיה, עדיף לפנות למומחה בתחום כדי לישון בשקט באמת.

1 צפייה בגלריה
חלון ממד
חלון ממד
חלון ממד
(צילום: pixabay)

תיקון חלון הממד על-פי תקנות פיקוד העורף
באופן טבעי כל פעולה הקשורה לממד - שאגב, נכנס לבתים שלנו כלקח ממלחמת המפרץ עוד בשנות ה-90 של המאה הקודמת - חייבת לעמוד בתקנים העדכניים של פיקוד העורף, הגורם האחראי על הבטחת שלום הציבור בעיתות חירום. חלונות ממד אמורים לספק לנו הגנה גם בפני רסיסי טילים, גם מפני הדף (שעלול להיות רב עוצמה גם אם הטיל נחת במרחק לא מבוטל מהבית שלנו) וכמו כן גם ביחס לגזים (בתקווה שלעולם לא יהיה צורך באיכות זו, אבל כמובן שאי אפשר להסתכן).
מסיבה זו כל תיקון חלון ממד יתבצע תוך שימור כל התכונות הקריטיות הנ"ל. אנשי מקצוע עם ידע רלוונטי לא רק לגבי חלונות אלא גם לגבי תקנות פיקוד העורף הם אלה שבידיהם כדאי להפקיד את המשימה.
תיקון חלון ממד גם בהיבט האסתטי
ברוב הדירות, ממד הוא גם המקום שאליו ממהרים כשישנה התרעה, וגם חדר שמשמש למטרות שונות בזמן רגיעה - למשל חדר עבודה, חדר השינה של אחד הילדים, חדר אורחים וכו'. בהתאם תיקון חלון ממד יתבצע תוך התייחסות גם לפן האסתטי כדי שהחדר יישמר יפה ומרשים. כמו כן נדרשת התייחסות גם לשימוש היומיומי במרחב המוגן, כדי שאפשר יהיה להפיק ממנו מקסימום תועלת גם בשגרה וגם בחירום.

מוגש מטעם: halon-mamad