שירות לקוחות הוא התהליך שבו ארגון או עסק מספקים שירותים, תמיכה ותגובה ללקוחותיו במהלך הרכישה, השימור והשימוש במוצרים או בשירותים שהם מקבלים. מטרתו העיקרית של שירות לקוחות היא ליצור חוויה חיובית ומוצלחת ללקוחות כדי להשיג שביעות רצון מרבית.
שיפור שירות הלקוחות מביא לשביעות רצון גבוהה יותר מהלקוחות. לקוחות מרוצים משירות מצוין יחזרו לעסק, ימליצו עליו לאחרים וישאירו ביקורות חיוביות. זה גם יכול להביא להגדלת המוניטין והאמינות של העסק.
בנוסף, בעולם העסקים התחרותי, שיפור שירות הלקוחות יכול לתת לעסק יתרון תחרותי. כאשר הלקוחות מקבלים שירות טוב, הם י לא יעברו בקלות אל המתחרים.
חשוב לזכור גם ששירות לקוחות מקצועי ויעיל עוזר לעסק לשמור על לקוחות קיימים. לשמור על לקוחות קיימים הוא פחות יקר ומאמץ מ"רכישה" של לקוחות חדשים.

1 צפייה בגלריה
שירות לקוחות
שירות לקוחות
שירות לקוחות
(צילום: FREEPIK)

9 דרכים לשפר את שירות הלקוחות בעסק
1.הבנת הלקוח
ההמלצה היא פשוט להתייחס בסבלנות ורגישות לצרכים של הלקוחות. הקשיבו באמת, והשקיעו מאמצים להבין מה באמת ישפר את החיים שלהם. מניסיונינו האישי, בפנייה דרך האתר של max שירות לקוחות, מקפידים להתייחס ברגישות אל הלקוחות.
2. קשר אישי
יצירת קשר אישי עם הלקוחות משפר את החוויה שלהם. השתמשו בשמותם, התעניינו בהם והשקיעו מאמץ נוסף כדי להראות להם שהם חשובים לכם.
3.תקשורת
יש לספק מגוון דרכים ליצירת קשר עם הלקוחות, כמו טלפון, אימייל, צ'אט אונליין ורשתות חברתיות. בכל אחד מהמקומות בהם הלקוחות יכולים לפנות אליכם - תהיו קשובים ככל האפשר. ישראכרט שירות לקוחות הוא דוגמה מצויינת לשירות לקוחות שזמין במגוון פלטפורמות - וכל הזמן.
4.הכשרת הצוות
הכשירו את צוות השירות לקוחות שלכם כדי שיוכלו לספק שירות מקצועי ואדיב. הבטיחו שהם מבינים את המוצרים והשירותים שלכם היטב, וספקו להם כלים שיאפשרו להם לתת את המענה הטוב ביותר ללקוחות.
5.פישוט
הקפידו על פשטות ויעילות בתהליכי השירות שלכם. ותרו על תהליכים מיותרים ותתמכו בביצועים מהירים ואפקטיביים. זמינות ונוחות הם מרכיבים מרכזיים בחווית הלקוח.
6.טכנולוגיה
השתמשו בטכנולוגיה חדשנית וכלים מתקדמים כדי לשפר את שירות הלקוחות. אפשרויות כמו מערכות CRM (Customer Relationship Management), פלטפורמות אונליין לשיחות או צ'אט בזמן אמת עשויות לשפר את יכולתכם לתקשר ולעזור ללקוחות בצורה יעילה ומהירה. אגב, ויזה כאל שירות לקוחות - מקפידים לאורך השנים על פיתוח הטכנולוגיה שלהם ללא הפסקה.
7. מדידה
השיפור התמידי של שירות הלקוחות דורש מעקב ומדידה של הביצועים. השתמשו במדדים ובכלים למדידת מדדי השביעות של רצון הלקוחות, זמן תגובה, ניהול תקלות וכו'. על ידי מדידה וניתוח הנתונים, תוכלו לזהות את נקודות החולשה ולהתמודד עימן, ולהבין אילו מחלקי השירות מובילים לשביעות רצון גבוהה יותר.
8. שימור לקוחות
אל תתעלמו מלקוחות שכבר קנו את מוצריכם או השתמשו בשירותיכם. תקדישו זמן ומשאבים לשמור על קשר עם הלקוחות הקיימים, תציעו להם עדכונים, הצעות מיוחדות והטבות. הלקוחות המרוצים יהפכו ללקוחות חוזרים וימליצו עליכם לאחרים.
9.משוב
שמעו את הלקוחות שלכם ותתייחסו למשוב שהם נותנים. לא רק שהעניין יוסף להם תחושת שימוע והערכה, אלא גם ייתן לכם תובנות חשובות על אילו נקודות אפשר וצריך לשפר.
לסיום
בתקופה בה האינטרנט מוצף במידע, וקשה לדעת על איזה אתר אפשר לסמוך - ספר טלפונים דיגיטלי מתחייב לאמינות ברמה הגבוהה ביותר בקשר למספרים ודרכי ההתקשרות עם שירותי הלקוחות של החברות הגדולות.



מוגש מטעם: phone-book
פורסם לראשונה: 14:08, 05.06.23