אפיון והערכה עצמית
התחילו עם הבנה מעמיקה של הרצונות, שאיפות והיכולות שלכם. נסו לחשוב מהם התחביבים שלכם, במה אתם הכי מצטיינים ומהם הערכים והעקרונות שמנחים אתכם. אפיון אישי והערכה עצמית כזו יכולים לעזור לכם להתמקד בתחומים שהכי מעניינים ומושכים אתכם, והם מרגישים עבורכם משמעותיים במיוחד.
בחינת אפשרויות תעסוקה
כפי שכבר הזכרנו קודם, שוק העבודה מעניק מגוון אפשרויות והזדמנויות תעסוקתיות. לכן קחו את הזמן לחקור את האפשרויות הקיימות, בהתאם לאפיון והערכה שביצעתם על עצמכם. חפשו מידע על תחומי עבודה שונים, עיינו במודעות דרושים, קראו כתבות מקצועיות ונסו להבין מהי העבודה היומיומית הרלוונטית לכם בכל תחום שמעניין אתכם.

1 צפייה בגלריה
מסלול קריירה מתאים
מסלול קריירה מתאים
מסלול קריירה מתאים
(צילום: PEXELS)

ייעוץ עם קולגות ומומחים
במידה ומצאתם תחום תעסוקתי שמושך אתכם המוכר מקרוב לחברים או קולגות, כדאי להתייעץ איתם בנוגע למהות העיסוק ודרישות התפקיד הרלוונטיות. אם אינכם מכירים אנשים בתחום התעסוקתי הרלוונטי, כדאי לפנות למקצוענים בתעשיות שמעניינות אתכם כדי לקבל מהם ייעוץ ותובנות. שאלו אותם על חוויותיהם המקצועיות, על האתגרים וההצלחות. לעיתים קרובות, דיאלוג כזה יכול להציע פרספקטיבה מציאותית ומעשית על מה שצפוי לכם.
בחינת מגמות וביקוש תעסוקתי
כדאי לבדוק את השוק התעסוקתי והמגמות העדכניות, כדי להבין אילו מקצועות מבוקשים ואילו מקצועות נמצאים בירידה. תוכלו לבדוק זאת באמצעות מחקר על תחום עבודה ספציפי ובדיקה של תחזיות עתידיות, וכך להבין אילו תחומים צפויים לצמוח ולהציע הזדמנויות תעסוקה רבות יותר.
התאמת השכלה ודרישות מקצועיות
חלק מתחומי העיסוק דורשים השכלה ייחודית או הכשרות מקצועיות. לדוגמה, ידע באנגלית הוא דרישה בסיסית בהרבה מקצועות, ולכן חשוב לשקול לקחת קורסי אנגלית ייעודיים או לעבור מבחן אמירם, המהווה חלק מתנאי קבלה ללימודים אקדמיים הדורשים רמה מתאימה של אנגלית. ודאו שיש לכם את ההשכלה והכישורים הנדרשים או שאתם מוכנים להשקיע מה שצריך כדי להשיג אותם.
התנסות מעשית
התנדבות, התמחויות ועבודות זמניות יכולות לספק לכם התנסות מעשית טובה, ולהעניק תובנות טובות יותר בנוגע להתאמת התחום התעסוקתי לכישורים ורצונות. בנוסף לכך, הניסיון המעשי יכול לחשוף אתכם לצדדים השונים של המקצוע ולהעניק לכם יתרון בשוק העבודה.
איזון בין עבודה לחיים אישיים
מומלץ לבחור קריירה שתאפשר לכם לשמור על איזון בין העבודה לחיים האישיים. תחומי עבודה מסוימים דורשים שעות עבודה רבות ויכולים להשפיע על איכות החיים האישיים שלכם. לכן חשוב לבדוק את דרישות שעות העבודה והמיקום של מדרשי החברה לפני שמקבלים החלטה.
התפתחות מקצועית ואישית
בחרו קריירה שמאפשרת התפתחות מקצועית ואישית לאורך זמן. תפקידים המציעים אפשרויות קידום, הכשרות נוספות והתפתחות מקצועית יכולים להוביל לסיפוק והתקדמות בקריירה.
הבנת הציפיות הכלכליות
בררו את טווחי השכר וההטבות בכל תחום מקצועי אליו אתם מתכננים להגיש מועמדות. ודאו שהתחום הנבחר יוכל להעניק לכם את ההכנסה הנדרשת, תוך התחשבות בציפיות הכלכליות שלכם.
גמישות ומודעות לשינויים
היו מוכנים לשינויים וביצוע התאמות במהלך הקריירה שלכם. קחו בחשבון שהתחומים המקצועיים והתעשיות משתנים כל הזמן. שמרו על גמישות ומוכנות כדי להתאים את עצמכם לשינויים בשוק העבודה ולטכנולוגיות חדשות.
לסיכום, בחירת קריירה היא תהליך מורכב המחייב חשיבה מעמיקה והתחשבות במספר רב של גורמים. השימוש בטיפים הללו יכול לסייע לכם לקבל החלטה נכונה ומודעת, שתוביל אתכם לקריירה מספקת ומצליחה.

מוגש מטעם: מכללת סמינר הקיבוצים