בחינה של המטרות וזיהוי של כישורים בהם ניתן להשתמש
לפני המעבר לאפיק מקצועי חדש, חשוב מאוד שתבחנו את תחומי העניין האישיים שלכם, את הערכים שלכם ואת המטרות ארוכות הטווח שלכם. חשוב להעריך איזה ארגז כלים גם נמצא וברשותכם וכיצד תוכלו להשתמש בו בתחום בו תרצו לעסוק. בעוד שהמעבר דורש למידה נוספת ורכישת מיומנויות חדשות, ישנם כישורים כמו יכולות תקשורת, יכולת פתרון בעיות, מנהיגות ויכולת ניהול פרויקטים, בהם ניתן להשתמש בתחומי עיסוק שונים.
בחירה נכונה של תואר שני
בחירה נכונה של תואר שני היא חיונית לשם הצלחה בשינוי הנתיב בקריירה. חשוב לחקור מגוון תוכניות ולשקול האם הן עולות בקנה אחד עם התחום בו אתם מתעניינים. המשתנים אותם יש לבחון הם הרלוונטיות של סילבוס הלימודים, מומחיות המרצים, יכולת יצירת קשרים בתעשייה ועוד. כדאי שתשקיעו זמן מחקר בהבנת הקורסים השונים וכיצד הם יוכלו לסייע לכם בעולם התעסוקתי אליו אתם מכוונים.
רכישה של ידע ממוקד
תואר שני מספק לסטודנטים אפשרות לקבל מגוון הזדמנויות לרכוש ידע ממוקד וכישורים ספציפיים המתאימים לתחום בו הם מעוניינים לעסוק. מערך לימודים מאפשר שינוי בקריירה מתוך בסיס יציב ועם יכולות המאפשרות ניווט מיודע בתחום החדש. באמצעות רכישה של ידע מעמיק, תוכלו להתמודד עם אתגרים שונים בביטחון ולבצע החלטות מתוך מודעות בתעשייה החדשה בה תעבדו. ישנו מגוון רחב של תוכניות לתואר שני מהן תוכלו לבחור, אך חשוב לוודא כי בחירתכם תואמת את הידע אותו עליכם לרכוש עבור המטרות שלכם.

1 צפייה בגלריה
תואר שני
תואר שני
תואר שני
(צילום: pexels)

בניית קשרים והזדמנויות מעשיות
יצירת קשרים ולקיחת חלק בהזדמנויות מעשיות הן בעלות תפקיד מפתח במעבר מוצלח לתחום עיסוק חדש. תוכניות תואר שני פעמים רבות מספקות לסטודנטים את ההזדמנות ליצור קשרים עם מומחים בתעשייה, לקחת חלק בפרויקטים של מחקר ואף גישה להזדמנויות תעסוקה שונות. בנייה של מערכות יחסים מקצועיות ורכישה של ידע מעשי יכולות לפתוח דלתות לאפשרויות תעסוקה רבות.
הדגשה של יכולות וניסיון קודם
כאשר מבצעים את המעבר לתחום עיסוק חדש, חשוב לתקשר באופן ברור את הכישורים שיש בידכם ואת הניסיון הרלוונטי שיש לכם. לשם כך חשוב ליצור קורות חיים המשקפים את היכולות בהן אתם מחזיקים אשר עולות בקנה אחד עם דרישות התחום. כמו כן, תוכלו למנף את הניסיון אותו רכשתם במסגרת התואר השני, כמו פרויקטים ומחקרים. כך תוכלו להציג את המחויבות שלכם לתחום ואת המומחיות שלכם בו. הצגה של יכולות כמו יכולת הסתגלות, יכולת למידה והצטיינות בתעשייה חדשה, יחזקו את המועמדות שלכם בתחום בו אתם חושקים.
לסיכום, המעבר לקריירה חדשה דורש תכנון מחושב ורכישה של ידע ממוקד וכישורים. לימודים לתואר שני יכולים לשמש כמקפצה בעלת ערך רב לשינוי שאתם מעוניינים לעשות בקריירה שלכם. התואר השני יספק לכם כלים ממשיים שיאפשרו לכם להצליח בשינוי. באמצעות בחינה של המטרות שלכם בקריירה, בחירה של תוכנית התואר השני הנכונה, רכישה של ניסיון רלוונטי והצגתו, תוכלו בביטחון מלא לנווט בשינוי בו בחרתם וכך תפתחו בפניכם דלתות חדשות לאפיקים עליהם אתם חולמים.

מוגש מטעם: אוניברסיטת רייכמן