בראיון מעניין, מאלף ומרתק עם דודו דהאן, הבעלים של החברה והמנכ"ל שלה, אשר משיק קרנות להשקעה בנדל"ן בפלורידה וניו יורק, למדנו יותר על עולם הנדל"ן והאפשרויות שהוא מציע.
"וופה הולדינגס" פועלת במשך תקופה ארוכה ומלווה משקיעים רבים בדרך אל ההצלחות הפיננסיות בשוק הנדל"ן של ארצות הברית. בחברה ניתן למצוא סוגי עסקאות בהתאמה אישית, השקעות איכותיות וליווי מקצועי לאורך כל הדרך. החברה מספקת גם כרטיסי טיסה, סיורים עבור משקיעים בתחום הנדל"ן ופועלת בשקיפות מלאה כלפי משקעיה.
כל מה שרציתם לדעת על החברה
בחברת "וופה הולדינגס" תמצאו עסקאות בטוחות ומשתלמות במדינת ניו יורק ובמדינת פלורידה. ניתן להשקיע החל מכל סכום כמעט. יש המשקיעים מסכום קטן יחסית של כמאה אלף דולר והשקעות של אחרים מגיעות גם לסכומים של מיליוני דולרים. בחברה משתמש הצוות בשיטות חדשניות ומתקדמות לצורך ביצוע פעולות שונות כמו איתור נכסים ופיקוח עליהם. שיטות אלה פותחו בחברה עצמה.
2 צפייה בגלריה
דודו דהאן ועורך דין אוהד דהאן. וופה הולדינגס
דודו דהאן ועורך דין אוהד דהאן. וופה הולדינגס
דודו דהאן ועורך דין אוהד דהאן. וופה הולדינגס
(צילום: יחצ)
החברה מתנהלת על ידי שיתוף פעולה בין המנכ"ל דודו דהאן לבין עורך הדין אוהד דהאן האחראי על הייעוץ המשפטי בענייני עסקאות. עו"ד דהאן שימש בעברו כיועץ המשפטי בוועדה המקומית לתכנון ובנייה בעיריית ירושלים ואת ההתמחות שלו הוא עבר בפרקליטות המשפטית בארץ. מכאן הניהול המשפטי של החברה הוא באחריותו, והוא כולל בדיקת נכסים הרשומים בטאבו של ארצות הברית, בדיקת העסקה עצמה מבחינה משפטית, עבודה מול עורכי דין וכן ביצוע רישום נכסים בפועל על שם הבעלים של הנכס.
דודו דהאן הוא בעל תואר שני במנהל עסקים ומתמחה במימון. יש לו ניסיון בניהול משרד השקעות בתחום הנדל"ן. הוא הקים את חברת "וופה הולדינגס" הנוכחית עם עו"ד אוהד דהאן לפני ארבע שנים, ומאז הם עובדים יחד בשיתוף פעולה שאין כדוגמתו.
מדוע קראתם לחברה "וופה הולדינגס"?
דודו דהאן: "וופה, שהסימון שלו הוא אגב כסימן האינסוף, הוא למעשה כוח צנטריפוגלי אשר מניע את עצמו. זה בדיוק מה שקורה בהשקעות שלנו. השקעה מוצלחת היא השקעה שתוכננה היטב לפי תכנית ייחודית וממשיכה לצמוח כל הזמן. התחברתי לשם הזה ככלכלן ויזם בתחום הנדל"ן, ולכן הוא מלווה אותנו".
תוכל להרחיב יותר על שיטת One Stop Shop?
"זה אומר שאנחנו אלה שמספקים את כל המעטפת הדרושה לעסקה. הדבר הראשון שאנו עושים הוא לאתר עסקה משתלמת בעזרת כלים משוכללים שפותחו בחברה במיוחד בשביל זה. בשלב הבא אנו עוברים לשדרוג הנכס מבחינת ביצוע שיפוצים, שיפור הערך שלו, העברת שכר הדירה לחשבון הנמצא בישראל וחיבור הלקוח לחברת ניהול איכותית שעמה אנחנו עובדים, שהיא החברה המטפלת בכל העניינים השוטפים של הדירה. לסיכום, כשהלקוח בא אלינו ואומר שהוא רוצה להשקיע בנכס, אנחנו עושים עבורו את כל העבודה. הוא רק משקיע את הכסף ולבסוף מקבל אותו בחזרה עם אחוזים משמעותיים".
מבחינת המשקיעים, מדוע כדאי להשקיע בנדל"ן בארצות הברית?
דודו דהאן: "כלכלת ארצות הברית היא הכלכלה הגדולה בעולם, כך שלא קיים פער בין מה שקונים ובין מה שמקבלים בסופו של דבר. הנדל"ן כולל פה אזורי מחיה איכותיים, אפשרויות תעסוקה רבות, בתי ספר טובים עבור הילדים, ואפשרויות מימון משתלמות עבור העסקה. כך שאפשר בהחלט להתחיל עם סכומים קטנים באופן יחסי ולקבל עסקאות משתלמות. כמו כן, ערך העסקאות בארצות הברית טוב יותר מכל עסקה שתעשו בארץ, בזכות התנאים המיוחדים השוררים בארצות הברית כמו מחירי נדל"ן משתלמים, כלכלה חופשית, ושווקים מגוונים שמתפתחים באופן תמידי".
מדוע בחרתם להתמקד דווקא במדינות כמו ניו יורק ופלורידה?
לפי דהאן: "לפני שהתחלנו לפעול, ביצענו שורה ארוכה של בדיקות במטרה למצוא את אזורי ההשקעה המשתלמים ביותר. זה לקח לנו בערך שנתיים. אחרי בדיקות מעמיקות תקענו יתד בניו יורק ופלורידה בגלל היתרונות שהמדינות האלה מציעות. מדינת ניו יורק חזקה מבחינה כלכלית, בייחוד ניו יורק סיטי, והיא מספקת הזדמנויות טובות בתחום הנדל"ן. אנחנו מתמקדים בעיקר שם, ולצורך העניין השטחים הרחוקים שיותר שאנו משווקים נמצאים במרחק שעת טיסה אחת ממנהטן. האבטלה במדינת ניו יורק הקוסמופוליטית היא נמוכה. כך שכל מי שבוחר להשקיע באזור, נהנה מכל היתרונות שיש לעיר ולמדינה להציע.
גם פלורידה היא מדינה מדהימה להשקעה עם תנאי מחיה איכותיים, תחבורה שמגיעה לכל מקום ושפע של אטרקציות ובילויים. רבים מגיעים להשתכן בפלורידה, ולכן יש בה הזדמנויות טובות להשקעה. גם מזג האוויר בפלורידה נעים ונוח, כך שמהרבה בחינות המדינה ידידותית לאנשי עסקים וכל מי שמעוניין להשקיע בנכס".
וכשמתבצעת עסקה, מהו התפקיד שלכם בכל העניין הזה?
"התפקיד שלנו הוא לארגן קבוצת משקיעים ורוכשים המעוניינים לקנות בניינים במשותף לאחר בדיקות מעמיקות אנחנו מאתרים את הנכסים המשתלמים ביותר ומשדרגים אותם במידת הצורך. כלומר, מבצעים שיפוצים ושיפורים נוספים. לאחר מכן אנחנו ממשיכים לנהל את העסקה עד להשלמתה, תוך שקיפות מלאה כלפי הלקוח".
האם כל המשקיעים רוצים לממש את הנכס?
"לא. יש משקיעים המעוניינים ברכישת נכסים לטווח ארוך, תוך שהם מקבלים תשואות ותזרימים שוטפים. מה שאנחנו מציעים הוא מינימום השקעה, תוך שהלקוחות מקבלים תשואה שהיא פי 3-4 מזו שהיו מקבלים בשוק הנדל"ן בארץ. אין אצלנו תשואה דו-ספרתית, מעולם לא קרה דבר כזה! ואם מדובר בעסקאות שהן לטווח של 3-5 שנים, אצלנו מכוונים לתשואה גבוהה אף יותר באופן משמעותי".
מהי התשואה הגבוהה ביותר שהצלחתם להגיע אליה עד כה?
"עד עכשיו הגענו לתשואות גבוהות של 58 עד 700 אחוזים. בפלורידה, לדוגמה, אנחנו עומדים על ממוצע שנתי של 33 אחוזים. כל מי שמשקיע דרכנו מגלה שאפשר להגיע לתשואות גבוהות תוך זמן קצר".
2 צפייה בגלריה
וופה הולדינגס
וופה הולדינגס
וופה הולדינגס
(צילום: יחצ)
זהו נתון מרשים בהחלט. ומה לגבי הלקוחות שאתם מחפשים להשקעה?
"יש לנו שלוש קבוצות עיקריות. הראשונה היא של משקיעים המעוניינים להשקיע בסביבות ה-100,000 דולר. אין ברשותם נכס והם לא יכולים לרכוש אותו. הקבוצה השנייה היא של משקיעים המעוניינים להשקיע כ-500,000 דולר. פעמים רבות אלה אנשי הייטק שיש להם יותר כסף. והקבוצה השלישית היא של "משקיעים כשירים". אלה הם משקיעים מבוססים מאוד שיש להם כ-10 מיליון שקלים להשקעה אשר רוצים שהכסף יעבוד בשבילם. הם מנוסים בביצוע השקעות משמעותיות ויש להם יכולת להניע תהליכים גדולים בארצות הברית.
עבור כל סוגי המשקיעים שלנו אנו מציעים תנאים מצוינים עם תשואות גבוהות. אנחנו לא סומכים על המזל, אלא מתמחים היטב בתחום שבו אנו עוסקים ובודקים כל עסקה בשבע עיניים. כך שהלקוח מקבל בדיוק מה שהוא רוצה ואף מעבר".
אמרת שאינכם סומכים על המזל, תוכל להרחיב?
"לפני שאנחנו רוכשים נכס כלשהו, אנו מבצעים שורה ארוכה של בדיקות. פיתחנו מערכת ממוחשבת מבוססת קוד באמצעות מתכנתים שעובדים איתנו שמטרתה לאתר את כל הנכסים הטובים והמשתלמים המצויים בשוק. לאחר שהמערכת מאתרת את הנכסים הרצויים שיש בהם פער משמעותי בין המחיר למחיר השמאי שלהם, אנו שולחים לאזור את הצוותים שלנו כדי לבצע בדיקות מדוקדקות. אנו פועלים באמצעות מודול win-win והמטרה שלנו היא שבסופו של דבר הלקוח ירוויח כמה שיותר ואז ימליץ עלינו לחברים ובני משפחה. וזה מה שקורה בעצם, המשקיעים שלנו הופכים למשפחה של ממש ולא מפסיקים לדבר עלינו".
לא קל לנהל נכס מרחוק. איך אתם מתגברים על האתגר?
"הדבר החשוב ביותר שצריך להבין הוא שיש לנו שני שותפים בארצות הברית, וגם הקמנו חברת פיקוח במדינה, כך שיש לנו פיקוח כפול על כל נכס שאנו מציעים. בזכות הבקרה הכפולה הזו אנחנו מוודאים שהנכס מתוחזק היטב. לדוגמה, אם חברת הניהול אומרת לי שיש נכס הדורש תיקון בסכום של כאלף דולר, אנו נשלח עובד מקומי כדי לבדוק את התקלה ולהעריך את שווי התיקון. וגם כפי שאמרתי, אנחנו פועלים במלא השקיפות, כך שהלקוחות מקבלים דוחות חודשיים ורבעוניים".
כמה משלמים לחברת הניהול?
"החברה גובה כ-8-10 אחוזים משכר הדירה, וכשאין דיירים שמשלמים באופן שוטף, החברה אינה מקבלת כסף. כך שלכל הצדדים קיימים אינטרסים להשקיע בנכס".
וכמה עמלות גובים הבנקים האמריקאיים?
"בדרך כלל אנחנו עובדים בשיתוף פעולה עם הבנקים האמריקאיים ואף מקבלים מהם מימון. בעזרת המימון התשואות רק עולות וניתן להגדיל את אחוז ההשקעה באופן משמעותי. נוסף על כך, אנחנו מקיימים קשר עם שתי חברות המאושרות על ידי האוצר והרשות לפיקוח ההון בישראל. חברות אלה מבצעות העברות של כספים בשערים טובים אף יותר מאלה שמציעים הבנקים בארצות הברית".
האם לקורונה הייתה השפעה על העסקים שלכם?
""אכן. בעקבות הקורונה אנחנו מציעים למשל עסקה מיוחדת שנקראת 'עסקת קורונה': בניין עם 27 יחידות דיור בתוספת שתי חנויות מסחר בברודווי שבניו יורק סיטי. את הבניין הזה קנינו מבעלי הנכס בחצי מחיר מהמחיר הממוצע בשוק. לאחר מכן, בתוך 3-4 שנים אנו נייצב את הנכס הזה – נשפץ אותו, נוציא שוכרים שאינם משלמים בזמן או פוגעים בנכס ועוד".
ומה לגבי רמת הסיכון של העסקה?
"אם יודעים איך לפעול, אפשר להגיע לרמת סיכון נמוכה. אז נכון, בנדל"ן יכולות לקרות התרחשויות שונות כמו שיפוץ מעט יקר או שכר דירה נמוך יותר, אך דברים אלה אינם פוגעים בתשואות ברמה משמעותית. מה גם שאנחנו מאוד שמרניים מבחינת התכניות העסקיות שלנו, והן עוברות בדיקות בכל עת. אנו מטפלים בכל העניינים הקשורים לנכס, כך שהלקוח אינו צריך לדאוג לדבר.
אצלנו ההשקעה בנדל"ן היא אפילו בטוחה יותר מההשקעה בבורסה, שכן כאן ההשקעה היא לא רק מצד הלקוח, אלא גם מצדנו, ודבר זה מעניק ללקוחות שלנו ביטחון ותחושה שאפשר לסמוך עלינו. ושוב אני מציין כי עו"ד אוהד דהאן מלווה את העסקה מבחינה משפטית לאורך כל הדרך: באיתור נכסים, ביצוע הרכישה, ניהול הנכס ועוד. כך שכל לקוח מקבל ממנו תמיד יחס אישי עד הסוף".
עו"ד אוהד דהאן: "הניסיון המשפטי שלי כעורך דין מסייע בכל עת. אני לא מסתמך על המזל ובודק כל עסקה לעומק. לאחר בדיקה שלי, העסקה עוברת 'טריפל צ'ק' מבחינה משפטית. ומכיוון שהייתי יועץ משפטי בתחום הבנייה לאורך תקופה ארוכה, אני כבר יודע לזהות את פוטנציאל ההשבחה של הנכס כשאני רואה אותו".
נשמע נהדר! ומה אפשר לאחל לכם לסיום?
"הרבה בריאות ולהמשיך לעשות רק טוב. אנחנו מאמינים שצריך לנהוג עם הלקוחות בהגינות ולעשות להם רק טוב. בסוף זה גם חוזר אלינו".
רוצים לדעת יותר על עסקאות נדל"ן משתלמות בארצות הברית? רוצים לתת לכסף שלכם לעבוד בשבילכם בזמן שאתם מבלים בראש שקט? לא סומכים על חברות וחושדים שמדובר בנוכלות? פנו אלינו עכשיו בטלפון 03-9153188 ונשמח לענות על כל שאלה.
לאתר וופה הולדינגס: https://woopaholdings.com/