אם אין לחם, תאכלו פיצה
אי שם, בעיר נאפולי שבדרום איטליה, במהלך המאה ה-19, חל אירוע ששינה ללא היכר את עולם הקולינריה הגלובלי כולו. האירוע הזה קרה בעת ביקור של מלכת איטליה מרגריטה, במהלכו הכינו תושבי המקום את אחד המאכלים המקומיים והמסורתיים שלהם בגרסה שמדמה את צבעי דגל איטליה המאוחדת – בצק שמרים אפוי, עם רוטב עגבניות אדום, בזיליקום ירוק וגבינת מוצרלה לבנה. זוהי למעשה הפיצה מרגריטה, שנקראה על שם המלכה והוכנה עבורה. המלכה לקחה איתה את המתכון והפיצה את בשורת הפיצה, שהפכה למאכל גלובלי לאחר ההגירה האיטלקית הגדולה לארה"ב.
מאז ועד היום פיצה היא אולי המאכל הפופולרי ביותר בעולם, כשניתן למצוא פיצריות בראש רשימת המסעדות האהובות והמבוקשות ביותר. כיום, מדובר גם באחד המאכלים הכי זמינים שיש, ואם בא לנו להזמין פיצה מודיעין, תל אביב, ירושלים, באר שבע, חיפה ולמעשה כל עיר ויישוב בארץ, מציעים מגוון רחב של אופציות במרבית המקרים. אפשר כמובן לנסות ולהכין פיצה ביתית, אבל זה כבר אתגר שלא כל אחד שש להתנסות בו.

1 צפייה בגלריה
פיצה
פיצה
פיצה
(צילום: pixabay)

מה הופך פיצה למוצלחת?
ישנם כמה כללים, כלים וחומרים בסיסיים שחייבים בשביל להכין פיצה ברמה גבוהה. הראשון שבהם הוא כמובן תנור. בין אם מדובר בפיצה שמזמינים מבחוץ למשפחה או לחברים, פיצה שאוכלים במסעדה על צלחת מפונפנת או פיצה ביתית - בשביל להגיע לתוצאות ברמה טובה כדאי להשקיע בתנור גדול ונוח לתפעול.
אפרופו פיצה ביתית, השדרוג המשמעותי ביותר לפיצה מגיע דרך השקעה באבן פיצה. שימוש באבן כזו עושה את ההבדל בין עוד פיצה לבין פיצה איכותית וטעימה הרבה יותר. אבן הפיצה אוגרת את החום שמגיע מהתנור ומפזרת אותו בצורה אחידה שמדמה תנור לבנים (גם בתוך תנור חשמלי רגיל).
עוד דבר שחייבים הוא סבלנות – בצק פיצה טוב צריך לתפוח כ-24 שעות לפני שמתחילים לעבוד איתו ולהכין ממנו את הפיצה עצמה.
מה בעניין הרוטב? רוטב פיצה טוב הוא לא סתם נוזל תעשייתי אלא רוטב שעשוי מעגבניות אמיתיות וטריות, וכמובן מתובל בצורה המיטבית.
בואו נדבר על הגבינה – בשביל פיצה מובחרת צריך גם גבינה משובחת, וכמובן תוספות מושלמות, אפשר גם ייחודיות כמו שום קונפי או ריבת בצל.
מעבר לזה, צריך יצירתיות וחוש טעם מפותח – כי ברגע שבו מתחילים להכין פיצה, השמיים הם הגבול באשר לווריאציות השונות ולמגוון הטעמים.
כשתנגסו בפיצה כזו או אחרת שתזמינו, קרוב לוודאי שתבחינו מיד אם היא עונה על כל הפרמטרים הללו.
החלטתם להכין פיצה בבית? הנה כמה טעויות שכדאי להימנע מהן
הכנת פיצה ביתית היא בהחלט תהליך שאפשר לטעות בו לא מעט. הטעויות הכי נפוצות קורות עם הבצק – בצק שלא תופח מספיק, בצק שלא פותחים בצורה מספיק טובה, בצק שנכנס לתנור כשהוא עבה מדי. מעבר לכך עוד טעות נפוצה היא העמסה של רוטב, גבינה או תוספות בכמות גדולה מדי על הפיצה. לכל אלמנט כזה יש "מחיר" של רטיבות ולחות, שמחבל בסיכוייה של הפיצה להגיע אל פיכם במידת הפריכות המושלמת.
לא כולם יכולים תמיד להכין – אז מזל שאפשר להזמין
הכנת פיצה ביתית אחת לזמן מה יכולה להיות חוויה מהנה, אך זו משימה שלא כל אחד רוצה, יכול או יודע להשקיע בה. בהתחשב בכך, מזל שאפשר להזמין פיצה איכותית, מהירה וטעימה בלחיצת כפתור כמעט בכל מקום בארץ. ושיהיה בתיאבון.

מוגש מטעם: דומינוס