תוספת למאפים
להוסיף שמנת למאפים מלוחים ומתוקים מבטיח מרקם אוורירי ותפוח מאי פעם. דוגמה נפלאה לכך היא הוספת שמנת לבלילת פנקייק. הוספת שמנת חמוצה לבלילה מבטיחה מרקם פריך מבחוץ ורך ואוורירי מבפנים. את הטריק הפשוט והמשדרג הזה ניתן להוסיף גם לשלל מאפים שונים וביניהם לחמניות ומגוון מאפים מלוחים ומתוקים נוספים.
לא סתם הסבתות שלנו היו מכינות בצק המכונה שק"מ וכולל שמנת חמוצה, קמח ומרגרינה. סבתות מכינות מהבצק הזה את כל סוגי המאפים שאפשר לדמיין ואין חכם כבעל הניסיון. טיפ חשוב לשימוש נכון בשמנת חמוצה באפייה הוא שינוי במינונים של הרכיבים הנוזליים. שמנת יכולה להוות תחליף נהדר למים או למיץ המצוינים במתכון ואף להוות תחליף לחצי מכמות הביצים.

1 צפייה בגלריה
פנקייק
פנקייק
פנקייק
(צילום: pexels)

שמנת חמוצה יכולה להוות גם תוספת משדרגת למגוון מאפים מלוחים וביניהם מאפינס מסוגים שונים כמו גזר ושמנת חמוצה, מאפינס תירס ואפילו חביתיות. קינוח חביב נוסף בשילוב שמנת חמוצה הוא בלינצ'ס בגרסה מתוקה ומלוחה.
שדרוג לקרם עשיר ומפנק
עוגות עם קרם ישודרגו גם הן לאין שיעור עם תוספת של שמנת למתכון. נתחיל באחת מהעוגות האהובות והקלסיות ביותר, הלוא היא עוגת גבינה פירורים. במקרה של עוגה זו מעניקה התוספת יציבות ותחושה עשירה ביותר לקרם הגבינתי והמפנק. כדי להגיע לגרסה האידיאלית של המתכון מומלץ להשתמש בשמנת מתוקה ובגביע גבינת שמנת. שימו לב לא להתבלבל ולהוסיף שמנת עם טעמים לתוך העוגה.
קינוחים נוספים שכדאי להוסיף שמנת לקרם שלהם הם קינוחי גבינה נוספים דוגמת העוגה האהובה על ילדים עוגת ביסקוויטים, שלקרם שלה כדאי להוסיף גבינת שמנת במקום גבינה לבנה או בנוסף.
כלל הקינוחים המבוססים על גבינה וקרם עשיר יכולים להשתדרג בשימוש בגבינת שמנת, ניתן לשלב את גביע הגבינה בקינוחים עם בצק פריך, קינוחי גבינה אפויה וגם בקינוחים קרים ולא אפויים דוגמת עוגת גבינה לא אפויה ועוגת גלידה.
תוספת לבחושות
מי ידע שגם עוגה בחושה יכולה להשתדרג בכל כך הרבה רמות מתוספת קטנה של גביע שמנת חמוצה? שמנת חמוצה נותנת אפקט שמזכיר יוגורט ומסייעת בתפיחה ובשמירה על מרקם אוורירי. אז אם בא לכם להפוך את העוגה הבחושה הפשוטה והביתית למלכותית וגבוהה במיוחד, הנה הטיפ שישנה את כל התמונה.
בעוגות בחושות יש כל מיני סוגים, שמנת חמוצה תורמת רבות למרקם ומחמיאה גם בטעמים לעוגות פירותיות וחמצמצות כמו עוגה בחושה המבוססת על נקטרינות, שזיפים, לימון או תפוזים. מעבר לכך, גם עוגה בחושה עם טעמים מתוקים יותר כמו שוקולד, קפה, ווניל ועוד.
גלידות וקינוחים קפואים נוספים
קינוחים קפואים נפלאים שמתאימים לקיץ הם כמובן גלידות, עוגות גלידה ואפילו ארטיקים המבוססים על פירות וגבינת שמנת. שמנת חמוצה יכולה להיות תוספת נפלאה שתחמיא לטעמים חמצמצים, ושמנת מתוקה יכולה להתאים לגלידות בגרסה ביתית שירגישו ממש כמו בגלידריה. גלידות ביתיות יכולות להיות מבוססות על פירות כמו בננה בשילוב שבבי שוקולד, או על שילובי אגוזים שיוסיפו קראנצ'יות למרקם השמנתי והעשיר. ניתן להכין גלידה ביתית באמצעות מכונה, אך גם מקפא של שמנת בתבניות ייעודיות לכך יכול ליצור קינוח נפלא.
אופציה נהדרת נוספת היא הכנת שייקים ביתיים. מדובר במשקה ביתי ונפלא שעם קצת השקעה יכול להפוך לארוחה שלמה. שייקים יכולים להיות על בסיס מים, מיץ או חלב, ואם בא לכם להפוך אותם לעשירים במיוחד- למה לא להוסיף שמנת חמוצה לכל העסק וליהנות מארוחה במרקם עשיר במיוחד? ניתן להכין שייקים על בסיס פירות ולהוסיף תוספות בריאות כמו סלרי, סלק, כוסברה ומגוון ירוקים נוספים. ניתן לשלב בשייק גם מזונות על כמו צ'יה, ספירולינה ומגוון אופציות בריאות במיוחד נוספות. אם תרצו, אפשר כמובן להכין גם שייקים עם תוספות מתוקות משדרגות כמו שבבי שוקולד, חלבה, פיסטוקים, תמרים ופירות יבשים נוספים וכל אופציה מתוקה וכיפית אחרת.

מוגש מטעם: השף הלבן