זכאות עד גיל 18 ומעבר לו
ההגדרה של "ילד נטול יכולת" מתייחסת לילדים עם מגוון ליקויים כגון שיתוק, עיוורון, מוגבלות שכלית התפתחותית, מחלה קשה, אלרגיה מסכנת חיים או לקות לימודית המצריכה חינוך מיוחד. לשם קבלת ההכרה בזכאות, נדרשת המצאת אישור על קצבת נכות מהמוסד לביטוח לאומי או אישור ועדת זכאות ואיפיון. במקרים רפואיים שבהם הילד זקוק לתמיכה וטיפול גם לאחר גיל 18 ההורים ימשיכו להיות זכאים לנקודות זיכוי אלו (זאת בתנאי שביטוח לאומי מצא כי ההורים זכאים להמשיך ולקבל קצבת נכות).

1 צפייה בגלריה
זכאות להחזרי מס
זכאות להחזרי מס
זכאות להחזרי מס
(צילום: PEXELS)

החזרי מס להורים של ילדים על הספקטרום האוטיסטי: מיצוי זכויות וסיוע פיננסי
ילדים על הספקטרום האוטיסטי זכאים בדרך כלל לסל טיפולים הניתן להם תחת המסגרת הלימודים או מעבר לה, טיפולים אלו יכולים לעלות לא מעט כסף ושתי נקודות הזיכוי יכולות להוות עזרה כלכלית נוספת לצורך מימון הטיפולים הנ"ל. הליך האבחון על הספקטרום האוטיסטי אורך בדרך כלל מספר שנים. בעוד שבביטוח לאומי נוהגים לתת את קצבת הנכות באופן רטרואקטיבי עד שנה אחורה, במס הכנסה ניתן במקרים מסוימים לקבל את נקודות הזיכוי החל משנת הלידה או עד 6 שנים אחורה. לאור בירוקרטיה רבה שמציבה רשות המיסים בנושא מומלץ להיעזר בחברת החזרי מס המתמחה בנושא לצורך הגשת הבקשה למס הכנסה.
החזרי מס להורים לילדים שעברו ועדת זכאות ואפיון
הורים לילדים אשר עברו ועדת זכאות ואיפיון, זכאים גם הם ל-2 נקודות זיכוי. כל ועדת השמה תקפה ל-3 שנים משנת הועדה במידה. ולא הייתם מודעים לכך שאתם זכאים לנקודות הזיכוי ולא דרשתם אותם באופן שוטף, תוכלו כמובן להגיש בקשה להחזר מס בצירוף אישור הועדה. גם במקרה זה מומלץ להיעזר בבעל מקצוע בתחום החזרי המס בכדי שיוודא שאתם מקבלים את ההטבה כראוי.
הליך בקשת נקודות הזיכוי להחזרי מס
את נקודות הזיכוי ניתן לקבל באופן שוטף בתלוש השכר ע"י קבלת אישור ממס הכנסה עבור המעסיק, לצורך קבלת האישור יש להגיש למס הכנסה אישורים רפואיים/אישור ועדת השמה. במידה והייתם זכאים לנקודות זיכוי ולא קיבלתם את נקודות הזיכוי בשנים הקודמות ניתן לבצע בקשה להחזר מס ולקבלן באופן רטרואקטיבי.

מוגש מטעם kravi