בשנים האחרונות הטלוויזיה הישראלית רק הולכת ומשתפרת; השחקנים, ההפקה, אפילו הפסקול של חלק מהסדרות מזכירים בקלות את אלה של הסדרות האמריקאיות. אם חיפשתם המלצות על סדרות ישראליות מצוינות, דאגנו לכם עם שלוש סדרות מהשנים האחרונות שכיף ומעניין לצפות בהן, ברצף או לא, וגם אחרי הבידוד.

1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: pixabay)

תאגד

ניתן להגדיר את תאגד כחלק מהסוג החדש של הקולנוע הצבאי בישראל. הז’אנר הזה מתאפיין אמנם בהרבה ביקורת עצמית והומוריסטית, כמו אבות אבותיו מלפני שנים, אך בשונה מן הסרטים והסדרות הביקורתיים והדרמטיים שאפיינו את ה-15 שנים האחרונות, תאגד מביאה למסך טעם קצת אחר, המשלב הומור נמוך שכולנו מכירים מהצבא, לצד התמודדויות אמתיות המאפיינות את חיי החיילים ולעתים את חיי המדינה באופן כללי. הסדרה מעבירה לצופה באופן אותנטי למדי, חוויות צבאיות למדי, כמו רומנים, כינויים, סטריאוטיפים ושיחות נפש המאפיינים את חייהם של בני 18 וקצת אחרי בצבא. בקיצור, תמצאו כאן שילוב מנצח בין הומור לדרמה ובין עומק לשטחיות, ומעל הכל – גם דמויות שקל לאהוב, ויש שיגידו שאף מחזירות אחורה לימי השירות הצבאי.

הבוזגלוס

הסדרה נחשבת בעיני רבים ל"טראש" ישראלי, שמספר בגדול, על "משפחת כדורגל" – משפחה שעוסקת רובה ככולה בענף באופן כזה או אחר, עם אבא דומיננטי, בן-כוכב, נשות הכדורגלנים (בהווה או לשעבר) ודרמות משפחתיות. בסופו של דבר, מדובר על סדרה ישראלית שמהווה תחליף מכובד לסדרות דומות מחו"ל, ובכלל היא שייכת לז’אנר חדש יחסית בעולם המערבי ובישראל. אולם בשונה מהקרדשיאנס’, עם דמויות הסדרה קל מאוד להזדהות, בטח שיותר ממגה הכוכבים המוכרים לנו מסדרות מקבילות בחו"ל. בסדרה ניתן למצוא עיסוק ישיר ועקיף בשאלות שמאפיינות רבות מן המשפחות בישראל – יחסים בין ילדים (מועדפים יותר או פחות?), יחס לקריירה, היחסים עם ההורים (ובייחוד עם האב), מקום היחסים בחיים אל מול שאר הדברים, וכד’.

השוטר הטוב

למרות שיש הרבה שאוהבים את הסדרה, יש לנו תחושה שמדובר בעוד מקרה של סדרה פחות מוערכת אשר ערכה האמיתי יתגלה רק בעוד 10 שנים לפחות, עם שידורים חוזרים בערבים שיוקדשו רק לכך. במרכז הסדרה עומד יובל סמו, בדמות השוטר דני, המנסה להתייחס ברצינות לעבודה שמספקת לו יותר תסכול מאשר סיפוק. בסדרה ניתן למצוא שפה מגוחכת של בעלי תפקידים למיניהם, משפחה מבאסת שאליה נאלץ השוטר לחזור, כמה מערכות יחסים כושלות וכאלה שקצת פחות ודרמות משטרתיות שקשה להתייחס אליהן בכובד ראש. יובל סמו עושה עבודה מצוינת, לצד שחקנים נוספים ומעולים שמשלימים את הקרמה-קומדיה הזו והופכים אותה למשהו שמאוד כיף לצפות בו.