איך מרכיבים תפריט לארוחת שבת? נבחר מתכונים לשבת בהתאם למשאבים אותם נרצה להשקיע בארוחה. לפני שנתחיל לבחור מנות ומתכונים נקבע את התקציב ואת הזמן אותו נרצה להקדיש להכנות. אם מדובר בארוחה יוקרתית עם תקציב לא מוגבל נוכל לבחור להגיש מנות שמבוססות על נתחי בשר מובחרים ושאר חומרי גלם יקרים. אם תרצו להרכיב תפריט בשרי עשיר במחיר שפוי אפשר להחליף את מנות הבשר בעוף (עם המתכון הנכון העוף יהיה טעים לא פחות מבשר בקר) או לבחור להגיש מנת קציצות.
1 צפייה בגלריה
פודיק
פודיק
פודיק
(צילום: freepik)
מה האורחים שלי אוהבים? הסוד לארוחת שבת מוצלחת הוא מתכונים טובים למנות מוכרות ואהובות. אם תפתחו את הארוחה עם חלה טרייה, מטבוחה מרוקאית חריפה וחומוס ביתי מושלם שאתם מכינים בעצמכם – האורחים שלכם יהיו מרוצים. מארח טוב מתחשב באורחים שלו וקובע בהתאם את מידת החריפות של המנות ואת הרכב התפריט. כך למשל, אם אתם לא יודעים האם האורחים שלכם נהנים לאכול אוכל חריף, תבחרו בדרגת חריפות נמוכה עד בינונית. לקראת אירוח ראשון כדאי לברר מול האורחים האם ישנם מאכלים שהם נמנעים מהם. לא תרצו לבלות שעות ארוכות במטבח בהכנת מנה בשרית מדהימה ולגלות בשעת ההגשה שהאורחים שלכם בכלל צמחונים.
מה אני יודע לבשל? על מנת ללמוד לבשל כמו שף אתם זקוקים לתרגול רב. ארוחת השבת היא הזדמנות לשפר את היכולות הקיימות שלכם ובו זמנית גם להכיר מתכונים חדשים. כמארחים מצופה מכם להגיש אוכל טעים, מגוון ומזין. על כן, נבחר מתכונים לשבת שתואמים את יכולות הבישול שלנו ואת הציוד הקיים במטבח. את התפריט נרכיב ממנות מוכרות וגם ממתכונים חדשים פשוטים כמו מטבוחה חריפה, חומוס ביתי, עוף בתנור, תפוחי אדמה בתנור, קציצות בקר ועוגת תפוחים בחושה. כל אחד מהמתכונים הללו מתאים לשבת, אינו דורש מיומנות גבוהה ואהוב על רוב האנשים.
מתכונים קלים לשבת (כל אחד יכול) הבסיס לארוחת שבת מוצלחת הוא מתכונים פשוטים וחומרי גלם איכותיים. כך למשל, המטבוחה תהיה הרבה יותר טעימה כאשר היא תתבסס על פלפלים טריים ועגבניות בשלות. הטעמים של החומוס הביתי יהיו עשירים יותר כאשר הטחינה איכותית וגרגירי החומוס טריים. עם המתכונים הפשוטים של אתר פודיק כל אחד יכול להצליח לבשל אוכל טעים ולהגיש ארוחת שבת חגיגית ועשירה. תצליחו להגיש קציצות בקר נפלאות כאשר תבחרו בבשר איכותי ותעבדו לפי המתכון של פודיק. אף אחד לא ינחש שזוהי הפעם הראשונה בה אתם מבשלים קציצות. מנות של עוף נחשבות לטעימות ופשוטות להכנה. כאשר חלקי העוף נצלים בתנור המנה תשמור על עסיסיות גם אם תשכחו את העוף בתנור לעוד רבע שעה. כל מה שצריך בשביל מנה מוצלחת של עוף לשבת זה נתחי עוף, תבלינים ותפוחי אדמה. אתם לא תאמינו כמה בקלות אפשר להכין תפוחי אדמה בתנור במרקם קריספי וטעם נפלא.
תפריט שבת קל ומהיר עם אתר פודיק פתיחה : חלה ביתית/קנויה, מטבוחה מרוקאית חריפה, חומוס ביתי מושלם מנה ראשונה : קציצות דגים מנה עיקרית : עוף בתנור בלימון ודבש עם תפוחי אדמה באותה התבנית / קציצות בקר ברוטב עגבניות בתוספת אורז מנה אחרונה : בראוניז טבעוני טעים או עוגת תפוחים בחושה (פרווה) אם הארוחה כוללת גם ילדים מתחת לגיל 12 נוסיף לתפריט בעבורם פוטטוס תפוחי אדמה כמו של מקדונלדס וגם נאגטס עוף כמו של מקדונלדס (מתכונים בקטגוריית מתכונים לשבת באתר פודיק).
מתכון עוף מהיר וקל לשבת אם אתם אוהבים עוף אל תפספסו את המתכון לעוף בתנור בלימון ודבש. אתר פודיק מציע מתכון נפלא לעוף צלוי בטעמים של לימון ודבש עם תוספת של תפוחי אדמה שנצלים יחד עם העוף באותה התבנית. עוף צלוי יהיה מנה עיקרית אידאלית לארוחת שבת (צהריים/ערב) משפחתית וגם לארוחה עם חברים. מנות עוף גם ילדים אוהבים כך שאין צורך בהכנת מנה מיוחדת בעבורם.
איך מחשבים את כמות הבשר בארוחה? לרוב, נהוג לקבוע את כמות הבשר בארוחה לפי מנה של 200-250 גרם לכל סועד. אם הסועדים שלכם ידועים בחיבה לבשר תייעדו 350 גרם לכל סועד. אם אתם מגישים כרעיים של עוף נהוג להגיש יחידה אחת לכל אורח. עוף שלם אחד צלוי בתנור מתאים ל-3-4 סועדים. הבשר מוגש לרוב עם תוספות חמות כמו אורז, תפוחי אדמה או אפונה. במידה וכמות הבשר שלכם מוגבלת תגישו יחד עמו 2-3 תוספות חמות. תלוו את המנה העיקרית עם צלחת גדולה של ירקות ותצליחו להעשיר את הארוחה בקלות. חשוב לכם לשמור על הבריאות? תחליפו את האורז הלבן באורז מלא, תוסיפו למנת תפוחי האדמה גם בטטה ואל האפונה גם גזר.
מתכונים לשבת שמשדרגים את הארוחה בקלי קלות אם בהשוואה לארוחת שבת שמגישים אצלכם בבית ההורים הארוחה שלכם נראית פשוטה – יש לנו בשבילכם כמה מתכונים לשבת שיהפכו את השולחן שלכם למזמין, עשיר ומפנק. תשמחו לגלות שאפשר יהיה להכין את כל המתכונים הללו בכמה דקות של עבודה. שולחן השבת ייראה הרבה יותר מזמין ומרשים כאשר הוא כולל סלטים וממרחים מתוצרת בית. חלה של שבת (ביתית או קנויה) תוכל להפוך למנה של ממש כאשר תגישו לצידה גם ממרח פסטו ביתי או ממרח חומוס ביתי (רוצים מתכון מעולה לחומוס ביתי נפלא או לממרח פסטו כמו של מסעדה איטלקית? כנסו לאתר פודיק).
קינוח פרווה לשבת – 2 מתכונים טעימים ופשוטים ארוחת שבת בשרית נסיים עם קינוח פרווה. אתר פודיק מציע 2 מתכונים נהדרים לסיום ארוחת שבת בשרית : בראוניז טבעוני טעים ועוגת תפוחים בחושה. אם אתם אוהבים שוקולד תבחרו את הבראוניז. עוגת התפוחים הבחושה תהיה סיום מושלם לארוחת שבת בשרית. שתי העוגות טעימות, קלילות ופשוטות להכנה. אם אתם מחפשים אופציה קלילה לקינוח פרווה דל קלוריות תוכלו להכין ארטיקים ביתיים (יש מתכון לארטיקים ביתיים באתר פודיק).
טיפים לסידור נכון של שולחן שבת שולחן נעים הוא בראש ובראשונה שולחן מסודר ולא עמוס. הקפידו שלא להעמיס על השולחן כלים רבים יחד עם אלמנטים של נוי. למראה נקי וחגיגי נבחר במפה בצבע לבן עם עיטורים סולידיים בצבע כסף או זהב. הצבעים המתאימים לשולחן השבת יהיו סולידיים וקלאסיים. את האוכל נגיש בכלי הגשה חגיגיים ואסתטיים. אם אין לכם כלי הגשה ואתם מתכננים להגיש את האוכל לשולחן בסירים – עליכם לנקות היטב את הסיר מצדו החיצוני. מחפשים את הדרך להפוך את השולחן שלכם לחגיגי יותר? תוסיפו מפיות מעוצבות, פמוטים של שבת, חלה עם כיסוי מהודר וזר פרחים.