כיצד מתבצע תהליך השתלת השיניים המסורתי?
לפני שמתחילים בטיפול, הרופא יבצע צילומי רנטגן על מנת לקבל מידע על נפח העצם ומידע רלוונטי של תצורות אנטומיות באזור הפה, יבצע איסוף מידע מקדים על מצבו הבריאותי של המתרפא ויתכנן את הפרוצדורה בהתאם לציפיותיו ולצרכיו של המתרפא.
בניתוח השתלת השיניים המסורתי מבצעים חתך בחניכיים ומרחיקים את רקמת החניכיים מהעצם. משם מבצעים קידוח בעצם הלסת ונעזרים במים פיזיולוגים סטריליים לקירור המקום ושמירה על חיות תאי העצם. בשלב זה מתקינים את השתלים ותופרים את החתך שבחניכיים. לאחר ההשתלה יש להמתין כשלושה עד שישה חודשים בהם מתבצע תהליך שיקום (תהליך "אוסטאואינטגרציה") בו השתל משתלב בלסת ונוצרת לו יציבות תפקודית כדי שיוכל לעמוד בכוחות הלעיסה. רק לאחר תקופה זו מותקנים כתרים או תותבות על גבי השתלים. ההשתלה המסורתית מלווה בנפיחות, כאבים ולעתים אף שטפי דם.
2 צפייה בגלריה
גרה קלינק
גרה קלינק
גרה קלינק
(צילום" יח"צ)
כדי להפחית בתופעות הלוואי הכואבות – חשוב לעבור השתלת שיניים במרפאת שיניים שצברה ניסיון רב בתחום השתלות דנטליות ובביצוע השתלת שיניים בשיטות שונות. מרכז רפואי חדשני גרה קליניק ידוע באיכות הטיפולים המבוצעים בו, בחידוש טכנולוגי, צוות מקצועי וליווי אישי לאורך כל תהליך ההשתלה וההחלמה.
השתלות שיניים ממוחשבות – כך זה עובד
השתלות שיניים ממוחשבות מחליפות את השתלות השיניים הכירורגיות הכואבות והפולשניות שאותן אתם מכירים – בהליך השתלה קצר יותר ובמינימום כאבים ואי נוחות למתרפא. השיטה הממוחשבת מקצרת את זמן הטיפול וההחלמה, ממזערת סיבוכים, חוסכת חתכים מיותרים בחניכיים ותפרים - ומקטינה את הכאב באופן משמעותי. ההשתלה מתבצעת במספר שלבים:
1. אבחון ותכנון – טרם ההשתלה מבצע הרופא צילום פנורמי והדמיית CT המעניקים לו נתונים מלאים על האזור המיועד להשתלה. בעזרת הנתונים הוא מבצע השתלה וירטואלית, כלומר – ביכולתו לתכנן בדיוק כיצד תתבצע ההשתלה, מהו סוג השתל המתאים, בכמה שתלים מדובר, מהו מיקומם והזוויות בהן יוחדרו השתלים וכל זה כדי להגיע לתוצאה המושלמת עבורכם.
2. הכנה לקראת השתלה – בהתאם לתכנית הווירטואלית מכין צוות המעבדה שבלונה מדויקת המותאמת ללסת המטופל ומכילה את פתחי ההברגה של השתלים.
3. השתלה – את השבלונה מניח הרופא על גבי הלסת וכך הוא יודע בדיוק היכן עליו להבריג את השתל.
4. שיקום – לעומת השתלות שיניים כירורגיות, השתלות השיניים הממוחשבות מלוות בשיקום מהיר יותר וממזערות את הכאב שעלולים לחוש לאחר הטיפול.
שתלי זרקוניה: הדור החדש של שתלים
שתל הינו התקן המיועד לשמש כשורש שן מלאכותית. מרבית השתלים היום עשויים מסגסוגת טיטניום והם שתלים מתכתיים העלולים להשתקף דרך החניכיים ולגרום לפגם אסתטי. לאחרונה רבים נטשו את המתכת לטובת חומר ביולוגי וטבעי יותר – שתלי זירקוניה. שתלים אלו אינם כוללים מתכת וצבעם הלבן דומה לצבע השן הטבעית ומכאן מאפשרים להגיע לרמה האסתטית הגבוהה ביותר. לשתלים אלו התאמה ביולוגית גבוהה לחניכיים ולעצם, נטייה נמוכה יותר להצטברות חיידקים ולתגובות אלרגיות ועמידות גבוהה יותר לכיפוף ולשבר.
2 צפייה בגלריה
גרה קלינק
גרה קלינק
גרה קלינק
(צילום" יח"צ)
מה עושים במצב של מחסור בעצם בלסת?
ישנם מטופלים הסובלים ממחסור של עצם בלסת או מעצם דקה יחסית שאינה מאפשרת להם לעבור השתלת שיניים רגילה. במצב כזה ישנה אפשרות לבצע השתלה בזאלית או השתלת בייקון.
1. שתלים בזאליים - השתלים הבזאליים עשויים ממתכת טיטניום בדומה לשתלים הרגילים, אך איכותם גבוהה. ההשתלה בטוחה יותר מהשתלה רגילה כי היא אינה כוללת השתלת עצם או הרמת סינוס ולכן הסיכוי לפגיעה בעצב הלסת מזערי ביותר. השתלה בזאלית (Basal Implantology) היא השתלה בשיטה ייחודית המותאמת למטופלים הסובלים ממחסור של עצם בלסת או סובלים מעצם דקה יחסית אשר לא מאפשרת למטופל לעבור השתלת שיניים רגילה וללא ספק מייצגת את הדור הבא של אפשרויות הטיפול במחוסרי עצם. השתלת שיניים בזאלית מאפשרת למטופלים רבים שהיו בעבר "מסורבי טיפול" לעבור השתלת שיניים ולקבל בחזרה מערכת שיניים חדשה, יציבה ומתפקדת תוך יום אחד בלבד.
2. שתלי בייקון קצרים –באמצעות שתלי בייקון (Bicon) קצרים ניתן לבצע השתלת שיניים ללא הוספת עצם – וכך לחסוך תהליכים כירורגיים פולשניים וכואבים. החיבור בין שתל ביקון למבנה נעשה ע"י ריתוך קר ולא ע"י הברגה ומכאן שהדבר מאפשר איטום מוחלט בין השתל למבנה שעליו בונים את הכתר ולהארכת אורך חיי השתל. שתלים קצרים נחשבים לפתרון מועדף במצבים של חוסר עצם בלסת תחתונה ועליונה.
גרה קליניק, המרכז הרפואי להשתלות שיניים ושיקום הפה בתל אביב, ידוע באיכות הטיפולים המבוצעים בו, בחידוש טכנולוגי, צוות מקצועי וליווי אישי לאורך כל תהליך ההשתלה וההחלמה, ומציע מגוון רחב של טיפולי שיניים מתקדמים – מהשתלות שיניים ממוחשבות והרמת סינוס ועד שימור שיניים קיימות ואסתטיקה דנטלית.